Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Jazykový projekt pro děti z dětských domovů na území ČR
2
Hlavní idea projektu Pod křídly
Pomoci dětem z dětských domovů (od 6 do 19 let) zorientovat se ve světě, získat sebejistotu a to vše skrze pravidelnou výuku angličtiny v prostředí dětského domova, kam docházejí naši speciálně proškolení pedagogové. Písek Strašecí Příbor Frýdlant Potštejn Hranice
3
Základní fakta personální vedení projektu
odborný garant / metodik projektu (20-30 h měsíčně) Lucie Urbančíková, M.Ed., Jazykový projekt Lingua Ludus vedoucí projektu (15-25 h měsíčně) Martina Břeňová / Ida Smékalová, Člověk hledá člověka, o.s. 7 pedagogů působících v 7 dětských domovech (20 h měsíčně) pedagogové dojíždějící do DD 1-2x týdně se věnují dětem hlavní podporovatel - Nadace Terezy Maxové dětem
4
Metodika projektu je unikátní zejména v tom, že se zaměřuje na všechny věkové skupiny od 6 do 19 let a všechny jazykové znalostní úrovně většina účastníku má různé poruchy učení, problémy se sebevědomím a motivací k učení. Prostřednictvím výuky angličtiny, která je pro děti zajímavá a zábavná a pečlivého výběru témat jednotlivých ročníků, je naším cílem tato znevýhodnění zmírňovat a poskytovat velký prostor pro osobnostní růst
5
Metodika projektu výuka probíhá 1-2x týdně v malých skupinkách 3-5 dětí, pokud je potřeba tak i individuálně -aktivity jsou založeny na odborných postupech respektující pravidla výuky anglického jazyka, speciální pedagogiky, zážitkové pedagogiky a dalších výukových postupů (arteterapie, ekologická výchova, atd.) - je založena na hře, kreativitě a hlavně osobním zážitku, nikoliv na memorování
6
Cíle projektu Pod křídly
1. Odstranění komunikačních bariér 2. Odstranění strachu z cizích jazyků, konkrétně angličtiny 3. Nastartování zájmu účastníků o anglický jazyk a následně motivace k jeho studiu 4. Porozumění základním mluveným a psaným obratům v AJ 5. Posílení sebedůvěry, schopnost obhájit vlastní názor, podpořit týmovou spolupráci 6. Zpracování informací z různých zdrojů, orientace a jejich využití 7. Zvyšování vzdělanosti a motivace k samostudiu 8. Zvýšení možností uplatnění na trhu práce i při výběru středních nebo vysokých škol
7
Průřez školním rokem září – zážitkový jazykový kurz (pátek – neděle)
nastartování nového školního roku, motivace účastníků do další práce, představení celoročního tématu září – úvodní školení pro pedagogy nastavení metodologie pro daný školní rok, odborný seminář říjen – červen – pravidelná výuka v DD různé projekty propojující výuku v jednotlivých DD návštěvy odborného garanta a vedoucího projektu v DD únor – školení pro pedagogy zhodnocení dosavadního průběhu, příprava zakončení, seminář červen – slavnostní zakončení projektu v Praze nastavení a forma dle celoročního tématu (představení vlastních natočených „filmů“, soutěž mezi DD, uvedení vlastního představení představující život v anglofonní zemi, atd.)
8
Přehled celoročních témat
1st year – Around the world – travelling in time and through places 3rd year – Getting a job 2nd year – The world of communication and the world without frontiers
9
Přehled celoročních témat
5th year – English & I – English & Others 4th year – My own space 6th year – The world of … 7th year – How to master…
10
Počet účastníků v jednotlivých ročnících projektu (2005-12)
Projekt v číslech Počet účastníků v jednotlivých ročnících projektu ( )
11
Projekt v číslech Typy škol účastníků projektu Střední školy 1. st. ZŠ
Střední odborná učiliště 2. st. ZŠ 2. st. SpŠ
12
Hodnocení projektu pedagogy
- zlepšení komunikačních dovedností - zlepšení zájmu o anglický jazyk u zapojených dětí - zvýšení šancí dětí při přijímacích zkouškách na střední, případně vysoké školy -zvýšení motivace ke vzdělávání -získání větší sebejistoty lepší uplatnění na trhu práce
13
Hodnocení projektu v číslech
Zlepšení znalosti AJ u účastníků 6. ročníku projektu v 7 DD Hodnocení je prováděno individuálně vzhledem ke schopnostem, jazykovým znalostem a možným „handicapům“ ve formě poruch učení a poruch pozornosti.
14
Hodnocení projektu účastníkem
„Díky projektu Pod křídly jsem si uvědomila, že mám angličtinu opravdu ráda. Naše hodiny angličtiny byly opravdu zábavné a nějak mě to motivovalo k učení se ještě víc. Během hodin jsme vždy měli možnost mluvit a vyjadřovat se. Myslím, že nejdůležitější je, že se já ani mí kamarádi nebojíme mluvit anglicky před velkou skupinou lidí.“ Veronika, (18) DD Frýdlant
15
Děkujeme za Vaši pozornost
Vaše případné dotazy směřujte na
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.