Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
PROVOZNÍ ASPEKTY APLIKACE ERTMS/ETCS V ČR
Pardubice 25. a Ing. Milan Kunhart, CSc.
2
Cíle aplikace ETCS v ČR Dosažení interoperability pro vozidla přejíždějící hranice ČR Zásadní zvýšení bezpečnosti – trvalá kontrola strojvedoucího Další cíle: Vylepšení provozních vlastností
3
Technické řešení vazby mezi zabezpečovacím zařízením a RBC
4
Provozní důsledky aplikace ETCS L2 v českém prostředí
Stav hlavních návěstidel při jízdě vlaku pod dohledem ETCS Možnost optimalizovat jízdu vlaku omezenou rychlostí přes zhlaví Možnost optimalizovat jízdu vlaku při poruchách návěstidel Aplikace přivolávacích návěstí Rušení neprojetých vlakových cest Využití ETCS při posunu ETCS a přejezdová zařízení
5
Provozní důsledky aplikace ETCS L2 v českém prostředí
Stav hlavních návěstidel při jízdě vlaku pod dohledem ETCS Možnost optimalizovat jízdu vlaku omezenou rychlostí přes zhlaví Možnost optimalizovat jízdu vlaku při poruchách návěstidel Aplikace přivolávacích návěstí Rušení neprojetých vlakových cest Využití ETCS při posunu ETCS a přejezdová zařízení
6
Stav hlavních návěstidel při jízdě vlaku pod dohledem ETCS
Hlavní návěstidla nejsou vůbec instalována Hlavní návěstidla jsou instalována, při jízdě vlaku pod dohledem ETCS nesvítí Hlavní návěstidla jsou instalována, při jízdě vlaku pod dohledem ETCS na nich svítí speciální návěst Hlavní návěstidla jsou instalována a svítí na nich normální návěsti
7
Hlavní návěstidla nejsou instalována
8
Provozní důsledky aplikace ETCS L2 v českém prostředí
Stav hlavních návěstidel při jízdě vlaku pod dohledem ETCS Možnost optimalizovat jízdu vlaku omezenou rychlostí přes zhlaví Možnost optimalizovat jízdu vlaku při poruchách návěstidel Aplikace přivolávacích návěstí Rušení neprojetých vlakových cest Využití ETCS při posunu ETCS a přejezdová zařízení
9
Optimalizace jízdy vlaku přes zhlaví
Systém ETCS je schopen určit velikost omezení rychlosti v rozsahu od 0 km/h do 600 km/h v krocích po 5 km/h, polohu začátku a konce omezení rychlosti s přesnosti 10 cm, 1 m, 10 m. Obojí je systém ETCS schopen určit mnohem přesněji než stávající návěstní systém
10
Optimalizace jízdy vlaku přes zhlaví
11
Optimalizace jízdy vlaku přes zhlaví
Návrh: Využít možností optimalizace všude, kde to nevyvolá další úpravy zabezpečovacích zařízení (např. prodloužení přibližovacích úseků přejezdových zařízení)
12
Provozní důsledky aplikace ETCS L2 v českém prostředí
Stav hlavních návěstidel při jízdě vlaku pod dohledem ETCS Možnost optimalizovat jízdu vlaku omezenou rychlostí přes zhlaví Možnost optimalizovat jízdu vlaku při poruchách návěstidel Aplikace přivolávacích návěstí Rušení neprojetých vlakových cest Využití ETCS při posunu ETCS a přejezdová zařízení
13
Optimalizace jízdy vlaku při poruchách hlavních návěstidel
Návěstidlo s absolutním významem „stůj“ zakazuje jízdu poruchou – v ETCS interpretovat jako EOA, protože může být vliv na vazbu na PZ
14
Optimalizace jízdy vlaku při poruchách hlavních návěstidel
Návěstidlo s absolutním významem „stůj“ dovoluje další jízdu, ale poruchou více omezujícím způsobem – v ETCS interpretovat v souladu se skutečnými podmínkami v jízdní cestě
15
Optimalizace jízdy vlaku při poruchách hlavních návěstidel
Návěstidlo s permisivním významem „stůj“ – v ETCS k jeho stavu vůbec nepřihlížet
16
Provozní důsledky aplikace ETCS L2 v českém prostředí
Stav hlavních návěstidel při jízdě vlaku pod dohledem ETCS Možnost optimalizovat jízdu vlaku omezenou rychlostí přes zhlaví Možnost optimalizovat jízdu vlaku při poruchách návěstidel Aplikace přivolávacích návěstí Rušení neprojetých vlakových cest Využití ETCS při posunu ETCS a přejezdová zařízení
17
Aplikace přivolávacích návěstí
Kdy se PN používá? Je degradovaný stupeň zabezpečení – v ETCS interpretovat jako OS Je úplné zabezpečení, ale porucha návěstidla, PN je vlastně náhradní návěstí – bylo by možno interpretovat jako FS Použití PN je nařízeno – OS (?) PN na oddílovém návěstidle automatického hradla
18
Provozní důsledky aplikace ETCS L2 v českém prostředí
Stav hlavních návěstidel při jízdě vlaku pod dohledem ETCS Možnost optimalizovat jízdu vlaku omezenou rychlostí přes zhlaví Možnost optimalizovat jízdu vlaku při poruchách návěstidel Aplikace přivolávacích návěstí Rušení neprojetých vlakových cest Využití ETCS při posunu ETCS a přejezdová zařízení
19
Rušení neprojetých vlakových cest
Délka rozhodné vzdálenosti nepostačuje – je třeba ji prodloužit Zpoždění zrušení neprojeté jízdní cesty v délce 3 minuty postačuje, pokud T_NVCONTACT ≤ 40 s
20
Provozní důsledky aplikace ETCS L2 v českém prostředí
Stav hlavních návěstidel při jízdě vlaku pod dohledem ETCS Možnost optimalizovat jízdu vlaku omezenou rychlostí přes zhlaví Možnost optimalizovat jízdu vlaku při poruchách návěstidel Aplikace přivolávacích návěstí Rušení neprojetých vlakových cest Využití ETCS při posunu ETCS a přejezdová zařízení
21
Využití ETCS při posunu
Zatím nerozhodnuto Pravděpodobně bude posun zabezpečen pouze dosavadním způsobem
22
Provozní důsledky aplikace ETCS L2 v českém prostředí
Stav hlavních návěstidel při jízdě vlaku pod dohledem ETCS Možnost optimalizovat jízdu vlaku omezenou rychlostí přes zhlaví Možnost optimalizovat jízdu vlaku při poruchách návěstidel Aplikace přivolávacích návěstí Rušení neprojetých vlakových cest Využití ETCS při posunu ETCS a přejezdová zařízení
23
ETCS a přejezdová zařízení
Z PZ se přenáší informace, zda je zařízení v pořádku. Pokud ano, není žádný vliv na jízdu vlaku Pokud ne, TSR
24
/
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.