Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Podpora personálních procesů v HR Vema Jaroslav Šmarda
2
Podpora personálních procesů v HR Vema
Portálové řešení aplikací Řízení procesů s využitím workflow Personální procesy Nástup a změna pracovního zařazení Hodnocení zaměstnanců Rozdělování odměn Plánování a schvalování dovolené Personální šetření Vzdělávací akce, samostudium
3
Proč IS pro podporu řízení lidských zdrojů (HRIS)?
Podpora personálních procesů odměňování, hodnocení, vzdělávání Informace pro personální řízení lidí personalistika je datově náročná personální rozvoj v časové řadě Expertní nástroj podpora pro rozhodování Komunikace, sdílení informací, vzdělávání podpora horizontální komunikace
4
Uživatelská rozhraní HRIS
Odborní referenti – mzdová účetní, personalistka, referent vzdělávání, … každodenní rutinní práce optimalizace Manažeři občasný přístup k údajům podřízených, agregace jednoduchost + přehlednost (portál) Všichni zaměstnanci občasný přístup ke svým údajům, údaje o organizaci
5
Portálové řešení Portál nabízí Proč portál
zdroj informací pro každého s ohledem na jeho pozici samoobsluhu – správu dat podle kompetence uživatele palubní deska - upozorňování pokročilé techniky získávání informací - dolování dat Proč portál zpřístupnění informací zaměstnancům není nutné instalovat ani školit obsluhu - intranet personalizace – nabídka funkcí podle role uživatele zabezpečení - autentizace při vstupu na portál
6
Portál – vstupní obrazovka
Vstupní obrazovka s konfigurovatelnými odkazy Obsah je tvořen standardní stránky s přehledy a formuláři individuálně vytvořené stránky výsledky výběrů vytvořených uživateli dokumenty ke stažení nástěnka se zprávami události generované systémem
7
Portál - přehledy
8
Řízení procesů s využitím workflow
spolupráce více lidí při řešení společného problému (např. rozdělování odměn) Podpora ze strany systému znalost jednotlivých fází procesu předávání odpovědnosti za fázi procesu generování mailů s odkazy na portál kontrola lhůt a upozorňování na problémy zastupování
9
Workflow 3 základní náležitosti workflow 4 složky workflow
pravidla regulující procesy předávané informace měřítka procesu používaná pro jeho posuzování 4 složky workflow úlohy lidé nástroje údaje
10
Nástup a změna pracovního zařazení
11
Nástup a změna pracovního zařazení
12
Návrh procesu návrh posloupnosti úloh dle minulých procesů této osoby pro daný typ procesu
13
Hodnocení zaměstnanců
14
Rozdělování odměn Slouží k rozdělení odměn mezi zaměstnance
schvalování v hierarchii organizační struktury výchozí rozdělení vychází z konfigurovatelných algoritmů v definovaných mezích je možné dělat korekce Vedoucí provádí korekce pro podřízené útvary korekce pro přímo řízené pracovníky schvaluje rozdělení v podřízených útvarech Automatický převod výsledku do PAM
15
Rozdělování odměn …
16
Plánování a schvalování dovolené
Plán na začátku roku zadává každý pracovník schvaluje vedoucí Čerpání v průběhu roku žádost a schválení vedoucím soulad s plánem a zůstatky Přehledy nárok, čerpání, zůstatky upozornění na nečerpání dovolené řešení loňské a předloňské dovolené
17
Dovolená - pohled vedoucího
18
Personální šetření Personální šetření Zpracování dotazníku
dotazníková metoda jednorázová šetření pro definovanou skupinu šetření v závislosti na události ukončení PPV ukončení adaptace Zpracování dotazníku návrh obsahu dotazníku zpracování personálního šetření automatizované vyhodnocení
19
Personální šetření …
20
Vzdělávací akce U zvolených akcí
Účast schvaluje vedoucí, věcný a organizační gestor Účastníci jsou informováni em Hlídání maximální kapacity – náhradníci Po skončení přesun z přihlášených účastníků do skutečných účastníků
21
Vzdělávací akce - účastníci
Klient ve webovém prohlížeči Pomocí technologie Microsoft Silverlight Vzhled i ovládání jako Vema editor Pořízení akcí datovým editorem Pořízení účastníků editorem nebo hromadně funkcí (vedoucí, pracoviště, úvazek atd.)
22
Samostudium Možnost studovat akce distančním způsobem přes Portál
Libovolné množství dokumentů v mnoha různých formátech (Word, Excel, Powerpoint, RTF, PDF apod.) Informace em o zařazení do kurzu Nutné zobrazit dokument a potvrdit jeho prostudování Test Náhodně vybrané otázky Otázky typu 1 odpověď správná Možnost více pokusů Stanovení minimálního počtu správných odpovědí
23
Hodnocení vzdělávacích akcí
Po ukončení vzdělávací akce lze vyzvat k jejímu zhodnocení účastníky Vyzvání formou u Otázky zaškrtávací (škály) a odpovídací – definuje vzdělavač Sestava s vyhodnocením pro pořadatele Průzkum vzdělávacích potřeb Vybraní zaměstnanci mají možnost vyjádřit zájem o plánované akce Volba, zda by je daná akce zajímala (Ano / Ne) Nástroj pro rozhodování o uskutečnění plánovaných akcí Žádost o vyplnění dotazníku odesílána em
24
Workflow – obecný pohled
Jednotná evidence všech procesů systémová aplikace WKF nástroje pro definici modelu procesu úzká vazba na personalistiku Pohledy na procesy k vyřízení – procesy, které čekají na mou činnost přehledy procesů, ve kterých hraji určitou roli procesy v ohrožení Systém upozorňování hlídání obecně nastavených podmínek generování mailů
25
Workflow – úkoly k vyřízení
26
Zastupování
27
Závěr Informační potřeby nejsou závislé na velikosti organizace
Portál je vhodný pro každou organizaci jde o filozofii přístupu, nikoliv o luxus Klíčem je chápání procesů workflow přináší řád do evidence procesů Portál a workflow nahrazuje papírovou komunikaci umožňuje kvalifikované rozhodování
28
Děkuji za pozornost http://www.vema.cz/ http://twitter.com/jsmarda
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.