Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Požadavky na etiku v reklamě
Lubomír Valík Jan Vaněk úterý, lichý týden 8:45
2
Cíl práce Seznámit posluchače s problematikou etiky v reklamě. Vysvětlit pojmy reklama, samoregulace, Rada pro reklamu. Metodika Studium dostupných publikací a internetových stránek zabývajících se danou problematikou, Etický kodex reklamy (2009), zákon o reklamě č.40/1995 Sb
3
Klíčová slova Etika Etický kodex reklamy Samoregulace Rada pro reklamu
Regulace reklamy
4
Reklama Stará jako lidstvo samo Placená i neplacená forma propagace
Zákon č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy Druhy reklamy Venkovní reklama (billboardy, plakáty,…) Televize Rozhlas Tisk Internet Propagační předměty Osobní doporučení
5
Etika Filosofická disciplína, která zkoumá morálku
nebo morálně relevantní údaje Hodnotí činnost člověka z hlediska „dobra a zla“
6
Etika v reklamě upravuje Kodex reklamy a Zákon o regulaci reklamy
Slušnost, četnost, pravdivost reklamy Společenská odpovědnost reklamy
7
Rada pro reklamu Nestátní a nezisková organizace Založena v roce 1994 člen EASA – The European Advertising Standards Aliance cíl - čestná, legální, pravdivá a decentní reklama v ČR posuzování stížností na reklamu spolupráce se státními orgány RPR nedává sankce Řídí se Etickým kodexem, který také vydává
8
Samoregulace Rada pro reklamu je složena z předních představitelů společností, které sami rozhodují o reklamě a její etické regulaci. Copy advice – nástroj prevence Flexibilita etickým pravidlům
9
Výběr členů RPR
11
Klamavá reklama Navozuje, že bez zakoupení zboží utrpíte vy nebo osoba Vám blízká vážnou újmu Proklamuje vlastnosti, které výrobek nemá a které pro svou povahu ani mít nemůže Uváděné reálné složení výrobku neodpovídá skutečnému složení Informace uvedené o výrobku na jeho obalu (etiketě) neodpovídá obsahu balení výrobku
12
Reklama v praxi 5 různých reklamních spotů Soutěž
3x televizní reklama, 2x Billboard Soutěž Najděte reklamy, které prošli komisí jako etické, pouze unich bylo vzneseno obvinění
13
Berentzen fernet
14
Penny – nakupujte hezky česky
15
Bernard - amnestie
16
Q8 lešení
17
Soesman – německá reklama
18
Zajímavost na závěr V posledních letech Rada pro reklamu schvaluje stále méně žádostí jako závadné, tedy je zde pozitivní trend z čehož vyplívá, že samoregulace funguje. V roce 2012 bylo podáno 55 stížností a z toho byly pouze 4 závadné SOUTĚŽ: nezávadná reklama byla pouze Penny – nakupujte hezky česky
19
Děkujeme za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.