Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Požadavky na etiku v reklamě

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Požadavky na etiku v reklamě"— Transkript prezentace:

1 Požadavky na etiku v reklamě
Lubomír Valík Jan Vaněk úterý, lichý týden 8:45

2 Cíl práce Seznámit posluchače s problematikou etiky v reklamě. Vysvětlit pojmy reklama, samoregulace, Rada pro reklamu. Metodika Studium dostupných publikací a internetových stránek zabývajících se danou problematikou, Etický kodex reklamy (2009), zákon o reklamě č.40/1995 Sb

3 Klíčová slova Etika Etický kodex reklamy Samoregulace Rada pro reklamu
Regulace reklamy

4 Reklama Stará jako lidstvo samo Placená i neplacená forma propagace
Zákon č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy Druhy reklamy Venkovní reklama (billboardy, plakáty,…) Televize Rozhlas Tisk Internet Propagační předměty Osobní doporučení

5 Etika Filosofická disciplína, která zkoumá morálku
nebo morálně relevantní údaje Hodnotí činnost člověka z hlediska „dobra a zla“

6 Etika v reklamě upravuje Kodex reklamy a Zákon o regulaci reklamy
Slušnost, četnost, pravdivost reklamy Společenská odpovědnost reklamy

7 Rada pro reklamu Nestátní a nezisková organizace Založena v roce 1994 člen EASA – The European Advertising Standards Aliance cíl - čestná, legální, pravdivá a decentní reklama v ČR posuzování stížností na reklamu spolupráce se státními orgány RPR nedává sankce Řídí se Etickým kodexem, který také vydává

8 Samoregulace Rada pro reklamu je složena z předních představitelů společností, které sami rozhodují o reklamě a její etické regulaci. Copy advice – nástroj prevence Flexibilita etickým pravidlům

9 Výběr členů RPR

10

11 Klamavá reklama Navozuje, že bez zakoupení zboží utrpíte vy nebo osoba Vám blízká vážnou újmu Proklamuje vlastnosti, které výrobek nemá a které pro svou povahu ani mít nemůže Uváděné reálné složení výrobku neodpovídá skutečnému složení Informace uvedené o výrobku na jeho obalu (etiketě) neodpovídá obsahu balení výrobku

12 Reklama v praxi 5 různých reklamních spotů Soutěž
3x televizní reklama, 2x Billboard Soutěž Najděte reklamy, které prošli komisí jako etické, pouze unich bylo vzneseno obvinění

13 Berentzen fernet

14 Penny – nakupujte hezky česky

15 Bernard - amnestie

16 Q8 lešení

17 Soesman – německá reklama

18 Zajímavost na závěr V posledních letech Rada pro reklamu schvaluje stále méně žádostí jako závadné, tedy je zde pozitivní trend z čehož vyplívá, že samoregulace funguje. V roce 2012 bylo podáno 55 stížností a z toho byly pouze 4 závadné SOUTĚŽ: nezávadná reklama byla pouze Penny – nakupujte hezky česky

19 Děkujeme za pozornost


Stáhnout ppt "Požadavky na etiku v reklamě"

Podobné prezentace


Reklamy Google