Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Brazílie a příležitosti v cestovním ruchu
2
Obsah Příjezdový cestovní ruch - incoming a) Úvod b) Definice segmentu trhu c) Destinace d) Obchodní příležitosti e) Počet turistů za rok 2005 až 2008 Výjezdový cestovní ruch - outgoing a) Úvod b) Definice segmentu trhu c) Destinace c) Obchodní příležitosti d) Statistické údaje Shrnutí
3
Příjezdový cestovní ruch - incoming a) Úvod
Růst životní úrovně v Brazílii od roku 2003 (dříve minum cest do zahr., 1999 devalvace) - Zvyšující se počet obyvatel tzn. „střední vrstvy“ - Finanční prostředky na cestování mimo Brazílii První cesty směřují převážně do USA a Argentiny - Finančně dostupnější - Obava turistů z cest do Evropy (neznáme prostředí) Evropa - Portugalsko, Španělsko, Itálie (Řím), Velká Británie (Londýn), Francie (Paříž), Nizozemí - ČR (Praha), Rakousko (Vídeň), Maďarsko (Budapešť) - Do EU není potřeba víz (90 dnů)
4
Příjezdový cestovní ruch - incoming b) Definice segmentu trhu
Turisté cestující formou organizovaného zájezdu - Kupují zájezd v CK v Brazílii - Necestují individuálně z důvodů: - Neznámého prostředí, jazyková bariéra, pohodlí, cena - Cestují během celého roku (top sezóna březen – září) věková skupina 50 – 65 let, střední vrstva, nižší dosažené vzdělání, ne zcestovalí Individuální turisté - Plánují si zájezd sami z důvodů: - Volný program (zájmy, příbuzní, místa původu atd.) - Služby zakoupí: a) v CK v Brazílii (balíček na míru) b) internet (jednotlivé služby) - Cestují převážně v období od května do června a září až října - podnikatelé x zaměstnanci (i červenec a srpen) věková skupina 30 – 50 let, vyšší střední vrstva, movití lidé, vyšší dosažené vzdělání, zcestovalí Business klientela
5
Příjezdový cestovní ruch - incoming c) Destinace
Praha - Mnoho turistů cestuje pouze do Prahy (pobyt v ČR 2-3 noci) Karlovy Vary - Známe z filmů (Amadeus, James Bond) Český Krumlov - Historické město – atmosféra Ostatní regiony ČR - Krajané s původem v ČR
6
Příjezdový cestovní ruch - incoming d) Obchodní příležitosti
Zprostředkování služeb pro Brazilské TO a CK - Místní služby pro organizované zájezdy - V cestovních ruchu není problém komunikace v angličtině - Osobní kontakt - veletrhy (Španělsko - Fitur, Brazílii – ABAV) - Místní CK v tomto segmentu: Liberty, Sato (Vídeň) Nabídka služeb koncovým zákazníkům - Nabídka prostřednictvím internetu - Komunikace v portugalštině - Problém s důvěryhodností - Platby přes internet - Velká konkurence v segmentu ubytování - atd. Region – Severní Čechy - V zimních měsících: kurzy lyžování, Vánoce, Silvestr - Krajané
7
Příjezdový cestovní ruch - incoming e) Počet turistů za rok 2005 až 2008
Rok 2008 pouze 1. – 3. čtvrtletí
8
Výjezdový cestovní ruch - outgoing a) Úvod
První turisté spíše tzn. „dobrodruzi“ a baťůžkáři - Individuální turisté (služby si hledají převážně sami – internet, známí) - Špatné povědomí o Brazílii (kriminalita, služby) - Marco Polo, Adventura - poznání Organizované zájezdy a CK specializující se na Brazílii (od roku 2000) - Čedok - Poznávací zájezdy, rekreace 2009 - Mnoho cestovních kanceláří specializujících se na Brazílii (Latinskou Ameriku) - Organizované zájezdy: Čedok, Firo tour, ESO travel, Snail travel - Individuální turisté: Soleada, Marco polo, Latinotravel + mnoho internetových prodejců (prodej velkých CK) = invia.cz, nettravel.cz, etravel.cz
9
Výjezdový cestovní ruch - outgoing b) Definice segmentu trhu
Turisté cestující formou organizovaného zájezdu (poznání, rekreace – nová destinace) - Kupují zájezd v CK nebo prostřednictvím internetových prodejců - Necestují individuálně z důvodů: - Neznámého prostředí, jazyková bariéra, náročné na organizaci, bezpečnost - Top sezóna: prosinec až březen (únor – karneval) věková skupina 35 – 65 let, poznání – různorodé, rekreace – zcestovalí (nová destinace) Individuální turisté - Plánují si zájezd sami z důvodů: - Volný program (zájmy, dobrodružství, poznání kultury) - Služby zakoupí: a) v CK v ČR (balíček na míru) b) internet (jednotlivé služby) - Nižší standard služeb - věková skupina 25 – 35 let, lidé preferující poznání - různorodé Business klientela
10
Výjezdový cestovní ruch - outgoing c) Destinace
Rio De Janeiro - Tzn. „Vstupní brána do Brazílie“ - Rekreace (zájezdy zde začínají – poté letovisko u moře) - Poznávací zájezdy (začínají nebo končí) - Karneval, socha Krista, pláž Copacabana - Kriminalita a násilí – není tak intenzivní, jak je v podvědomí turistů Sao Paulo - Business klientela, noční život Brasília - Hlavní město (1954, J. Kubitschek) Severní část (Fortaleza, Recife – pláže, Salvador – kultura + pláže) Střední část pobřeží (Angra dos Reis – ostrovy, Buzius – brazilská riviéra) Jih (Florianopolis – vodní sporty) Amazónie (přírodní bohatství, původní obyvatelé, nutnost očkování)
11
Výjezdový cestovní ruch - outgoing d) Obchodní příležitosti
Prodej tzv. balíčků na míru - Nutnost kontaktu v Brazílii a znalost místních podmínek - Poznávací cesty - Prodej firmám (motivace zaměstnanců) Prodej organizovaných zájezdů - Náročné naplnit kapacity - Poznávací cesty, rekreace Komisní prodej - Prodej pro CK (Čedok atd.) - V místě prodeje (kancelář) - Internet
12
Výjezdový cestovní ruch - outgoing e) Statistické údaje
Nejsou k dispozici Zájezdy: 400 – 700 turistů ročně Individuální turisté: 600 – 1500 turistů ročně Podnikové zájezdy: 20 – 100 osob ročně Business klientela – kongresy, veletrhy: ? Osob ročně
13
Shrnutí Incoming - Brazílie je pátou nejlidnatější zemí světa – velký potenciál - Turismus na vzestupu - Povědomí o ČR roste - Konkurence (pevné obchodní vzaty, těžké se prosadit) - Nedůvěra klientů v internetové CA a CK - Budování dobré image ČR (Czechtourism – Petr Lutter, ČBOK, místní CA a CK) Outgoing - Obliba Brazílie u českých turistů roste - Brazílie se stává bezpečnější a úroveň služeb roste (ceny stoupají) - Velká konkurence v ČR - Prodej v regionu
14
Ředitel pro kulturu a cestovní ruch
Děkuji za pozornost Ondřej Bambous Ředitel pro kulturu a cestovní ruch Ředitel
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.