Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění."— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0236 Tematická oblast: Mikroekonomie Autor: Ing. Iveta Kubistová Téma: Opakovací test BB 1.pololetí 2.roč. Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_EK_20_opakovaci test Datum tvorby: 30.01.2013 Klíčová slova: trh, ekonomie, cena, monopol Anotace: prezentace určena k celkovému opakovaní učiva 2. roč.

2 EKONOMIE Závěrečné opakování 1.pololetí 2.roč.

3 1.DOMÁCNOST 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. X 13. 14. 15. 16. 17.

4 10. Forma struktury trhu (dominantní postavení na trhu)…?

5 1.DOMÁCNOST 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. MONOPOL 11. 12. X 13. 14. 15. 16. 17.

6 3. Statky a …?

7 1. Jeden ze tří základních ekonomických subjektů?

8 1.DOMÁCNOST 2. 3.SLUŽBY 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. MONOPOL 11. 12. X 13. 14. 15. 16. 17.

9 16. ….. je takové množství poptávaného zboží, které jsou kupující ochotni koupit za určitou cenu.

10 1.DOMÁCNOST 2. 3.SLUŽBY 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. MONOPOL 11. 12. X 13. 14. 15. 16. POPTÁVKA 17.

11 13. Peněžní vyjádření hodnoty statků a služeb.

12 1.DOMÁCNOST 2. 3.SLUŽBY 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. MONOPOL 11. 12. X 13. CENA 14. 15. 16. POPTÁVKA 17.

13 7. Místo, kde se setkává nabídka s poptávkou je…?

14 1.DOMÁCNOST 2. 3.SLUŽBY 4. 5. 6. 7.TRH 8. 9. 10. MONOPOL 11. 12. X 13. CENA 14. 15. 16. POPTÁVKA 17.

15 5. Auta, sešity, boty jsou…?

16 1.DOMÁCNOST 2. 3.SLUŽBY 4. 5.STATKY 6. 7.TRH 8. 9. 10. MONOPOL 11. 12. X 13. CENA 14. 15. 16. POPTÁVKA 17.

17 14. Prostřednictvím cen trh přináší informace o nákladech spojených s výrobou statků a služeb. O jakou funkci trhu se jedná?

18 1.DOMÁCNOST 2. 3.SLUŽBY 4. 5.STATKY 6. 7.TRH 8. 9. 10. MONOPOL 11. 12. X 13. CENA 14. INFORMAČNÍ 15. 16. POPTÁVKA 17.

19 17. Ekonomie je věda, která využívá poznatků a metod jiných vědních disciplín. Proto je to věda...?

20 1.DOMÁCNOST 2. 3.SLUŽBY 4. 5.STATKY 6. 7.TRH 8. 9. 10. MONOPOL 11. 12. X 13. CENA 14. INFORMAČNÍ 15. 16. POPTÁVKA 17. INTERDISCIPLINÁRNÍ

21 9. Užitečná …., kterou jedni lidé poskytují druhým.(doplňte)

22 1.DOMÁCNOST 2. 3.SLUŽBY 4. 5.STATKY 6. 7.TRH 8. 9.ČINNOST 10. MONOPOL 11. 12. X 13. CENA 14. INFORMAČNÍ 15. 16. POPTÁVKA 17. INTERDISCIPLINÁRNÍ

23 4. Věda, která se zabývá vztahy mezi lidmi…

24 1.DOMÁCNOST 2. 3.SLUŽBY 4.SOCIOLOGIE 5.STATKY 6. 7.TRH 8. 9.ČINNOST 10. MONOPOL 11. 12. X 13. CENA 14. INFORMAČNÍ 15. 16. POPTÁVKA 17. INTERDISCIPLINÁRNÍ

25 11. … je takové množství zboží, které jsou výrobci ochotni dodat na trh za určitou cenu. (doplňte)

26 1.DOMÁCNOST 2. 3.SLUŽBY 4.SOCIOLOGIE 5.STATKY 6. 7.TRH 8. 9.ČINNOST 10. MONOPOL 11. NABÍDKA 12. X 13. CENA 14. INFORMAČNÍ 15. 16. POPTÁVKA 17. INTERDISCIPLINÁRNÍ

27 8. Prodávající a …..?

28 1.DOMÁCNOST 2. 3.SLUŽBY 4.SOCIOLOGIE 5.STATKY 6. 7.TRH 8.KUPUJÍCÍ 9.ČINNOST 10. MONOPOL 11. NABÍDKA 12. X 13. CENA 14. INFORMAČNÍ 15. 16. POPTÁVKA 17. INTERDISCIPLINÁRNÍ

29 6. Věda zabývající se bohatstvím, penězi, hospodařením…?

30 1.DOMÁCNOST 2. 3.SLUŽBY 4.SOCIOLOGIE 5.STATKY 6.EKONOMIE 7.TRH 8.KUPUJÍCÍ 9.ČINNOST 10. MONOPOL 11. NABÍDKA 12. X 13. CENA 14. INFORMAČNÍ 15. 16. POPTÁVKA 17. INTERDISCIPLINÁRNÍ

31 15. Pocit nedostatku něčeho se definován jako…?

32 1.DOMÁCNOST 2. 3.SLUŽBY 4.SOCIOLOGIE 5.STATKY 6.EKONOMIE 7.TRH 8.KUPUJÍCÍ 9.ČINNOST 10. MONOPOL 11. NABÍDKA 12. X 13. CENA 14. INFORMAČNÍ 15. POTŘEBA 16. POPTÁVKA 17. INTERDISCIPLINÁRNÍ

33 2. Funkce trhu?(Podněcující)

34 1.DOMÁCNOST 2.STIMULAČNÍ 3.SLUŽBY 4.SOCIOLOGIE 5.STATKY 6.EKONOMIE 7.TRH 8.KUPUJÍCÍ 9.ČINNOST 10. MONOPOL 11. NABÍDKA 12. X 13. CENA 14. INFORMAČNÍ 15. POTŘEBA 16. POPTÁVKA 17. INTERDISCIPLINÁRNÍ

35 SUBSTITUČNÍ EFEKT (ZDRAŽÍ – LI ZÁKAZNÍKOVI OBLÍBENOU ZNAČKU, TAK SI KOUPÍ LEVNĚJŠÍ ZNAČKU)

36 Zdroje: • Zápisky autorky • Sojka, Pudlák. Ekonomie pro střední školy. 5.upr. vydání. Praha: Fortuna, 2009. • ISBN 978-80-7373-013-0


Stáhnout ppt "Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění."

Podobné prezentace


Reklamy Google