Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
MÉDIA A KOMUNIKACE
2
MASOVÁ KOMUNIKACE Popis komunikace: KDO říká CO, JAKÝM kanálem, KOMU a s jakým ÚČINKEM (Lasswell) masová komunikace založena na centralizovaných médiích Masová komunikace: Komplexnější Profesionální komunikátoři, jen určitá témata Specialisté, nákladné technické vybavení Rychlost, dosah Masové přesvědčování, „odlidštění“ Čí významy dekódujeme? Vliv na makrocelek
3
1. masmédium – noviny masově koncem 19. stol. Vzrůst gramotnosti
Prostorová koncentrace Vzrůst volného času Demokratizace společnosti Politická síla (aféra Murdoch, Silvio Berlusconi) Prodej novin od 60. let 20. století klesá
4
Televize „oltář moderní doby“ problematika násilí
nikdy nejde o objektivní popis – konstrukce obsahu, selekce podle různých kritérií
5
Analýza publika 1. Představa, že média ovlivňují každého přímo, magický účinek 2. Koncept názorových vůdců – dvoustupňová komunikace 3. „Dohodnutý“ vliv médií – média konstruují význam sociální reality
6
Hyperrealita – televize definuje svět, vytváří jej (Jean Baudrillard)
Mediální vjemy se prolínají se skutečností „válka v přímém přenosu“ Přímo z médií se šíří zprávy velkého nebo mizivého významu, prostředek je ponechán názorovým vůdcům McLuhan – každé médium je zprávou samo o sobě (The medium is the message) John Thompson – média nástrojem symbolické moci, vždy slouží vládnoucím skupinám
7
Zpravodajská hodnota 1. Walter Lippman (1922) Wilke – nejdůležitější:
jednoznačnost, překvapení, prostorová blízkost, osobní zaujetí, konflikt Wilke – nejdůležitější: Personalizace Vztah k elitním národům Negativita – if it bleeds, it leads „hluboký lidský příběh“ Gatekeepers
8
Globalizace médií Mediální imperialismus – ve sdělovaných informacích převažuje perspektiva Prvního světa Regulace masmédií? Internet – má spojovat, stimuluje decentralizaci a individualismus Sociální sítě Občanská žurnalistika Mediální výchova /veda.aspx?c=A130114_162701_veda_pka
9
Propaganda Účinnost a prostředky válečné propagandy?
Konflikt televizoru a ledničky (realita ekonomické prosperity) Příklad: ruská a proruská propaganda Dezinformační servery Opakované použití obrazových materiálů v nových kontextech – odkaz propaganda dokaze-lez/
10
Mediální manipulace www.demagog.cz
proti-propagande-a- bludum/r~c1f97c0ea36f11e6a16a fea04/ Terorismus a média – je zveřejnění vinou/podílem na vině?
11
http://www. ceskatelevize
kosmo/ ceska-skola/ Od 28 minuty
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.