Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/21.3095
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, Tel.: , Tel. řed./fax: , VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/
2
Číslo klíčové aktivity: III/2
Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Autor: Radka Krausová Vytvořeno: Ročník: 4. ročník Vzdělávací oblast: Člověk a společnost – Přírodověda – Společenstva vod – Rybí úlohy Anotace: Žáci se zábavnou formou seznamují s rybami, které žijí v České republice. Materiál lze mezipředmětově uplatnit v matematice.
3
Společenstva vod – Rybí úlohy
Ahoj…pomůžete mi najít moje kamarády? Schovali se přede mnou a dávají mi příklady. Prý, když je spočítám, ukážou se mi.
4
15 x 3 = Schovaní kamarádi na mě pokřikují příklady. Když mi pomůžeš, jistě se ukážou. 590 – 460 = 81 : 9 = 20 X 4 = 42 : 7 = =
5
Děkuji ti za pomoc. Nyní můžeš získat jedničku
Děkuji ti za pomoc. Nyní můžeš získat jedničku. Odpověz na všechny naše otázky a odměna tě nemine.
6
Jak se nazývá chráněná vodní rostlina, která má velký bílý květ?
Otázka od okouna Jak se nazývá chráněná vodní rostlina, která má velký bílý květ? a) tulipán b) vrba bílá c) leknín bílý
7
Jak se nazývá vývojové stadium žáby?
Otázka od pstruha Jak se nazývá vývojové stadium žáby? a) pulec b) palec c) rosnička
8
Které vodní zvířátko si staví hráze?
Otázka od sumce Které vodní zvířátko si staví hráze? a) vydra b) bobřík c) bobr
9
Jak se nazývá strom rostoucí u vody, ze kterého vyrábíme pomlázky?
Otázka od kapra Jak se nazývá strom rostoucí u vody, ze kterého vyrábíme pomlázky? a) vrba b) jasan c) topol
10
Jak můžeme poznat kačera (samce) od kachny (samice)?
Otázka od úhoře Jak můžeme poznat kačera (samce) od kachny (samice)? a) kačer má víc peří než kachna b) kačer je barevnější c) kachna neumí plavat, kačer ano
11
Otázka od štiky a) magnum b) eskymo c) ledňáček
Jak se nazývá malý modrý ptáček žijící u vody? Nápověda: stejné jméno má i jedna česká zmrzlina. a) magnum b) eskymo c) ledňáček
12
Použité zdroje: Obrázky: Okoun: DGP.MARTIN. Wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí 3.0 Unported (CC BY 3.0 na WWW: Úhoř: PMX. Wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí GNU Free Documentation License, version 1.2 na WWW: Pstruh: CRUX. Wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Štika: KARELJ. Wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Sumec: TINOSTRAUSS. Wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí 3.0 Germany (CC BY-SA 3.0 DE) na WWW: Kapr:CONSCIOUS. Wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Všechny ostatní obrázky použity z galerie office. Metodika práce: Žáky rozdělte na skupiny. Na snímku číslo 4 je schovaným 6 ryb žijících u nás. Orel: okoun, košík: pstruh, za kamenem: úhoř, žralok: štika, černý rybář: sumec, zelený rybář: kapr. Zadejte, který příklad žáci počítají. Skupina, která první řekne první příklad, smí první hádat, která ryba je na obrázku. Pokud tato skupina neuhádne, smí hádat další. Počítejte body. Proklikejte si tento snímek – při kliknutí na obrázek, který skrývá rybu, se ryba ukáže, pokud kliknete na fotku ryby, ta zase zmizí. (POZOR – u košíku a černého rybáře musíte opravdu kurzor tvaru ruky, jinak si přepnete snímek). Snímky 5 – 11 obsahují malý kvíz o vodních rostlinách a zvířatech. Skupiny si zapisují správné odpovědi. Na konci spočítejte skupinám všechny body. Skupina, která má nejvíce, zaslouží odměnu. Jedničku bych dala skupině, která bude mít kvíz zodpovězený bez chyby.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.