Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVratislav Bezucha
1
Význam zapojení žáků s dlouhodobým onemocněním v pohybových programech na ZŠ a SŠ
Mgr. Tomáš Vyhlídal Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci
2
Dlouhodobé onemocnění - dlouhodobě se rozvíjející syndrom - možná změna stavu - zpravidla nejsou vyléčitelná, léčbou lze zmírnit příznaky či zpomalit jejich průběh - různý vznik, průběh, míra fyzické a psychické nepohody, závažnosti a prognózy Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci
3
Dělení: - kardiovaskulární onemocnění (revmatické postižení srdečních chlopní, vrozené srdeční vady a ischemické choroby) - onemocnění plic a dýchacích cest (průduškové astma, srdeční astma, cystická fibróza, plicní tuberkulóza) - imunitní poruchy (alergie, astma bronchiale, syndrom získané imunodeficience) - kožní onemocnění (ekzémy, lupénka, růže) Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci
4
- poruchy metabolických procesů (cukrovka, dna, onemocnění ledvin a infekční onemocnění jater) - nádorová onemocnění (zhoubné, nezhoubné nádory, leukémie) - záchvatovitá onemocnění, otylost, neurózy a nervové poruchy, a různé poruchy psychiky a chování Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci
5
- Jedinci s chronickým onemocněním, zdravotním oslabením a s mírnějšími zdravotními poruchami jsou souhrnně nazýváni také jako jedinci se zdravotním znevýhodněním (Hájková, Strnadová, 2010). Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci
6
- v ČR evidováno školskou matrikou cca dětí se zdravotním znevýhodněním - cca dětí mělo vypracováno individuální vzdělávací plán Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci
7
Katalog podpůrných opatření dílčí část - pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu tělesného postižení nebo závažného onemocnění autor prezentace, datum prezentace, univerzitní oddělení, fakulta, adresa
8
Stupeň podpory Žák se zdravotním znevýhodněním, jehož závažnější problémy se vzděláváním vyplývají z primárního onemocnění nebo z následků léčby (krátkodobá podpora, max. 6 měsíců). Stupeň podpory 2. - Žák se zdravotním znevýhodněním, jehož závažnější problémy se vzděláváním vyplývají z primárního onemocnění nebo z následků léčby (krátkodobá podpora, max. 6 měsíců). - Žák s dlouhodobějšími a závažnějšími problémy ve vzdělávání, které vyplývají z vážného onemocnění. Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci
9
Stupeň podpory 3. Může jít i o žáka se závažnou chorobou výrazně ovlivňující jeho možnosti při vzdělávání (omezená docházka do školy, velmi časté absence), který má problémy se zvládáním učiva vyplývající z diagnózy (neurologické onemocnění má často dopad na funkce ovlivňující možnosti žáka při vzdělávání – deficity dílčích funkcí, často i podprůměrný intelekt). Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci
10
Stupeň podpory 4. Po omezenou dobu může jít i o žáka se závažnou chorobou výrazně ovlivňující jeho možnosti při vzdělávání (např. závažné onkologické, ale i jiné onemocnění v léčbě s omezením docházky do školy, případně s nutností vzdělávání ve škole mimo kolektiv ostatních žáků). Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci
11
Stupeň podpory 5. Po omezenou dobu může jít i o žáka se závažnou chorobou výrazně ovlivňující jeho možnosti při vzdělávání (např. závažné onkologické onemocnění v léčbě se zákazem docházet do školy apod.). Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci
12
Význam zapojení žáků s dlouhodobým onemocněním do TV - zdravotní - sociální - psychický
Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci
13
Benefity zapojení do TV a volnočasových programů??
Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci
14
Diskuze Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci
15
Děkuji za pozornost! Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.