Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_15_M7_Hanak TÉMA: Celá čísla
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem republiky Vzdělávací oblast Matematika a její aplikace AUTOR: Ing. Roman Hanák NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_15_M7_Hanak TÉMA: Celá čísla OBSAH: Číselná osa a porovnávání ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
2
ANOTACE Tato hodina nás seznámí s celými čísly. Dozvíme se, jak je budeme zobrazovat na číselné ose a jak je budeme porovnávat. Na konci jsou otázky, které prověří zda žáci pochopili danou látku. Inovativnost je v tom, že se zde vyskytuje řada moderních interaktivních prvků. Máme zde názorné grafické animace, obrázky, komentáře k řešení a hypertextové odkazy. Žáci lépe pochopí probíranou látku a hodina je pro ně zajímavější. Každý řešený příklad je pomocí animací rozdělen na dílčí kroky, takže vyučující se nezdržuje psaním na tabuli, ale pomocí ovladače postupně odkrývá řešení příkladu a má tak možnost žáky nechat samostatně tvořit a věnovat se těm žákům, kteří potřebují individuální pomoc. Na konci hodiny je stránka, kde jsou odkazy na internetové stránky, které prověří matematické dovednosti formou her nebo různých testů. Vyučující má možnost vybrat si z uvedených odkazů stránku, na které otestuje vědomosti žáků. Hodina je tvořena tak, aby se mohla být odučena v multimediální učebně nebo v počítačové učebně, které mají připojení k internetu.
3
Ze dvou čísel je menší to, které je na číselná ose více vlevo.
Zapamatujte si !! Čísla jsou na vodorovné číselné ose uspořádána vzestupně zleva doprava. −5 −4 −3 −2 −1 𝟎 1 2 3 4 5 Všechna záporná čísla jsou na vodorovné číselné ose zobrazena vlevo od nuly. Ze dvou čísel je menší to, které je na číselná ose více vlevo.
4
Čísla jsou na svislé číselné ose uspořádána vzestupně zdola nahoru.
Zapamatujte si !! 4 3 Čísla jsou na svislé číselné ose uspořádána vzestupně zdola nahoru. 2 1 𝟎 Všechna záporná čísla jsou na svislé číselné ose zobrazena dole od nuly. −1 −2 −3 Ze dvou čísel je menší to, které je na číselná ose více dole. −4
5
Př.1) Doplňte správné znaménko nerovnosti: a) −5 −3 b) 2 −1 c) −12 −13
Řešení: a) − −3 < Ze dvou čísel je menší to, které je na číselná ose více vlevo. > b) −1 Ze dvou čísel je menší to, které je na číselná ose více vlevo. c) − −13 > Ze dvou čísel je menší to, které je na číselná ose více vlevo.
6
Př.2) Seřaďte čísla vzestupně a znázorněte na číselné ose čísla: 5; 2; -5; -2; 1; -4
Řešení: −𝟓 −𝟒 −𝟐 𝟎 𝟏 𝟐 𝟓 −5 < −4 <−2 < < 2 < 5
7
Příklady na samostatné porcvičení:
1. Doplňte správné znaménko nerovnosti: > > a) − −23 i) − −26 b) − −2 < j) −1 > c) −3 > k) − < d) − −4 = l) − −62 > e) −1 > > m) −3 g) −23 > < n) − h) − −84 < o) − −43 >
8
Příklady na samostatné porcvičení:
2. Seřaďte čísla vzestupně a znázorněte na číselné ose čísla: 10; -8; 5; 2; 4; -7; 9; -3; 8; -6 -8; -7; -6; -3; 2; 4; 8; 9; 10 3. Seřaďte čísla sestupně a znázorněte na číselné ose čísla: 7; -8; -3; -2; -4; 3; -9; -1; -5; 2; 0 7; 3; 2; 0; -1; -3; -4; -5; -8; -9
9
Moje škola – matematika A
Hypertextové odkazy Matematické hry Moje škola – matematika A Moje škola – matematika B ZŠ Dobřichovice – pracovní listy Matematika pro každého Matematika pro základní školy Fyzikální, matematické a chemické tabulky
10
Použité zdroje: MOLNÁR, Josef; LEPÍK, Libor; LIŠKOVÁ, Hana a kol. Matematika 7. Olomouc: Prodos, 1999, ISBN MULLEROVÁ, Jana; BRANT, Jiří; TAIŠL, Jan a kol. Matematika pro 7. ročník. Praha: Kvarta, 1999, ISBN DYTRYCH, Martin; DOBIASOVÁ, Irena; LIVŇANSKÁ, Libuše. Sbírka úloh z matematiky –početní úlohy. Pohořelice: Fortuna, 2001, ISBN Galerie klipart MS Office 2010
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.