Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Adaptive control Strange behavior of supersonic aircrafts X - 15
Concorde
2
Autopilot – Boeing 737 Flight management system
Flight mode annunciator
3
Dynamické vlastnosti X-15 vedly k nové generaci autopilotů
Automatické řízení úhlu náběhu Autopilot pro řízení úhlu náběhu K (Ts+1) KF(TFs + 1) s(s2/2n+2ans/n+1) w δ - Ks
4
Změny parametrů M an n Ks 0,25 0,56 0,75 3,78 0,5 0,61 1,5 7,75 0,8
0,71 2,45 9,2 1,0 0,54 5,05 13,25 1,2 0,38 7,7 23,2
5
Možné způsoby adaptivního řízení
Systémy s přímou adaptací (gain scheduling) poruchy uživatel Adaptační zařízení + w + R + S x -
6
„gain scheduling“ Výhoda – rychlá změna parametrů
Nastavení zisku Pomocné měření w w w w - w + S R w w + + + + + + R R R R R R R R S S S S S S S x - - - - Výhoda – rychlá změna parametrů Nevýhoda – adaptace je prováděna v rozpojené smyčce
7
Jiný způsob „gain scheduling“ (regulátor s velkým zesílením)
- w + S R Nastavení zisku Detektor mezního cyklu Malá rezerva stability Přítomnost trvalých kmitů Poruchy na výstupu mohou vyvolat snížení zesílení
8
Samonastavující se regulátor adaptivní model
- w + S R x θ ea(θ) Adaptivní model Adaptační zařízení Kritérium
9
Pro stavy přístupné měření
x x xn + ∑ - Adaptační zařízení
10
Adaptační algoritmus Používají se gradientové algoritmy („hill climbing methods“)
11
Pro lineární dynamický systém a kvadratické kriterium
- + ( * ) ∫ ( * ) ∂Q(e)/∂(e)
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.