Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název materiálu: VY_32_INOVACE_08-04_Průměr Autor: Mgr. Jana Šindelářová Ročník: 4. Datum vytvoření:
2
Matematika a její aplikace
Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Tematická oblast: Matematika 4. ročník Předmět: Matematika Výstižný popis způsobu využití, metodické pokyny: Seznamuje se s postupem výpočtu průměru, Procvičuje postup řešení příkladů na výpočet průměru Klíčová slova: Postup výpočtu průměru, úlohy na řešení průměru Druh učebního materiálu: prezentace
3
PRŮMĚR
4
Věrka má 9 bonbónů a Petra 7
Věrka má 9 bonbónů a Petra 7. Děvčata se domluvila, že si rozdělí bonbóny tak, aby měla každá stejně. Jak to udělají? 9 + 7
5
Nejprve dají všechny bonbóny dohromady.
9 + 7 = 16
6
16 : 2 = Dívky jsou dvě, tedy součet podělí dvěma.
Každá dívka má ………… bonbónů.
7
Pan Janota vyráběl ručně džbánky. Za týden jich měl vyrobit 60
Pan Janota vyráběl ručně džbánky. Za týden jich měl vyrobit 60. V pondělí vyrobil 12 džbánků, v úterý 15, ve středu 10, ve čtvrtek 12 a v pátek 11. PONDĚLÍ ÚTERÝ STŘEDA ČTVRTEK PÁTEK 12 15 10 11 Kolik džbánků by měl vyrobit denně, aby každý den vyrobil stejný počet?
8
Nejprve sečteme všechny džbánky dohromady.
12 + 15 + 10 + 12 + 11 = 60 Pak součet podělíme počtem dnů. 60 : 5 = 12 Aby každý den vyrobil stejný počet džbánků, měl by pan Janota denně vyrobit 12 džbánků.
9
Použité zdroje: CLIP ART. In: Clker.com [online] [cit ]. Dostupné z: TINGY CLIP ART. In: Clker.com [online] [cit ]. Dostupné z: HANGING POT CLIP ART. In: Clker.com [online] [cit ]. Dostupné z:
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.