Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Sociální sítě: základy
Zdeňka Sobotová, Diakonie ČCE
2
O čem to bude? Plán komunikace na sociálních sítích – které sítě jsou pro nás vhodné a co na ně dávat? Jak šetřit čas a nezbláznit se při plánování příspěvků i vyhodnocování. Základní statistiky – jak poznám, že se mi daří? Mám sbírat lajky nebo shlédnutí nebo snad něco jiného? Které příspěvky táhnou? „Už zase musím něco dát na Facebook" – co když mi dochází nápady? … A co ještě?
3
Strategie a plánování Cíle, cílové skupiny, publikační plán, hodnocení výsledků
4
K čemu nám jsou sociální sítě?
V prvním čtvrtletí roku 2017 pouze 7,6 % uživatelů internetu nepoužívalo žádnou sociální síť. Tři a více sítí dnes využívá 69 % českých uživatelů, loni to bylo pouze 39 %. Průměrně stráví Češi na sociálních sítích 147 minut denně.
5
Výhody sociálních sítí
Velký zásah a viralita Vysoce osobní a pro fanoušky pohodlná komunikace Možnost podpory značky zdarma nebo s malými financemi Kvalitní data o uživatelích
6
Co dělám jako správce sociálních sítí?
Vytvářím a sdílím vlastní obsah na vlastních profilech i jinde (ve skupinách, na stránkách, v diskuzích) Komunikuji s lidmi, kteří nás sledují, píší nám, nebo se o nás vyjadřují jinde Sleduji a sdílím obsah ostatních stránek nebo lidí Sleduji témata, která se nás týkají a reaguji na ně (nejen na sociálních sítích, ale i v online diskuzích jinde) Povzbuzuji kolegy ve sdílení našeho obsahu a vyjadřování se k našim tématům Zajišťuji placenou inzerci A jak to máte vy?
7
Strategie a plánování Čeho chceme na sociálních sítích dosáhnout?
fundraising sběr kontaktů nábor zaměstnanců nebo dobrovolníků účast na akcích šíření našeho obsahu vizibilita donorů … Koho chceme oslovit? Věk Zájmy Lokalita Pohlaví
8
Strategie a plánování Jak poznáme, že se nám daří naše cíle plnit?
Konverze Návštěvnost webu Počet zájemců Návštěvnost akcí Dotazníky … Které profily už máme a co nám mohou říct? kdo jsou naši fanoušci jaký typ obsahu funguje co se lidem líbí a co by chtěli
10
Strategie a plánování Na kterých sítích oslovíme naše cílové skupiny?
Facebook: zaměstnanci, klienti, dárci, lidi z oboru, lidi z církve, studenti sociální práce, pedagogiky (potenciální zaměstnanci) Twitter: novináři, ostatní NGOs, politici, lidi z CSR Instagram: dárci, studenti - potenciální zaměstnanci Kde všude se na naše profily odkazovat? web Newsletter Tištěné publikace Promo materiály Patičky ů
11
Sociální sítě v ČR: počet účtů (leden 2017)
1. Facebook: 2. Youtube: 4 750 000 3. Instagram: 4. Linkedin: 5. Twitter:
13
Strategie a plánování Publikační plán: Jaký obsah, kdy a kam dáme?
Plánované akce pro veřejnost a kampaně Plánované týmové akce Pravidelně vydávaný obsah (přihláška k newsletteru, nový zpravodaj) Nové články, blogy, videa – lze opakovat víckrát Sezónní záležitosti (svátky, vánoce, prázdniny, roční období…) Světové a mezinárodní dny Výročí organizace, služeb Na každý profil patří jiný obsah a jiná forma sdělení, podle cílovky, kterou chceme oslovit
14
Plán příspěvků pro pečlivky
15
Plán příspěvků pro mě
16
Hodnocení výsledků: Lajky nejsou všechno
Nezajímá mě jen to, co se děje na profilu Statistiky příspěvků jsou jen jednou z mnoha informací o tom, jak se mi daří plnit moje cíle na sociálních sítích Co sleduju na FB: Dosah Počet zobrazení Zapojení uživatelé % zapojení Doba shlédnutí videa Negativní reakce Share comment
19
Tipy a triky FB algoritmus, plánování příspěvků, co funguje, když dochází nápady
20
Plánování příspěvků dopředu
Hootsuite: plánování, sledování klíčových slov nebo stránek, statistiky Buffer: plánování, statistiky, lepší přidávání videí a fotek k tweetům Obojí i v mobilní verzi
21
Facebook algoritmus FB sleduje vaše chování, preference a na základě toho vám předkládá příspěvky, které (podle něj) chcete číst Vaše stránka bojuje o pozornost mezi příspěvky od přátel, které mají v Newsfeed přednost Každá Newsfeed je unikátní Co se bere v potaz: co sleduje uživatel a jeho přátelé na co reagují kde jsou jeho přátelé označeni nebo se zúčastní události historie vaší stránky negativní feedback jak ostatní lidé reagují na váš příspěvek (délka sledování, čtení, reakce) ale i optimalizace pro zařízení, které uživatel používá, frekvence postování apod. Přednost mají videa, nejhůře jsou hodnocené textové příspěvky. potřebujete přimět co nejvíc lidí, aby reagovali na váš příspěvek
22
Nejlépe se šíří: Live videa Videa nahraná přímo na Facebook Slevy
Soutěže Události Novinky Organický dosah nelze cílit, na to je reklama
23
Co tam mám zase dát? (inspirace od Social Sprinters)
Ukažte zákulisí Nastiňte problém a zeptejte se na řešení Zeptejte se fanoušků, co je nejvíce trápí ohledně tématu, které váš produkt nebo služba řeší. Pomozte jim problém vyřešit přímo v komentářích pod příspěvkem Vytvořte soutěž Sdílejte relevantní články a aktuality z oboru (z jiného zdroje) Udělejte anketu Sdílejte inspirativní obrázky a citáty z vámi vytvářeného obsahu (např. rozhovorů se zaměstnanci nebo klienty)
24
Pište sezónní příspěvky (vánoce, prázdniny)
Vzájemně se propagujte s někým významným z oboru Zveřejněte odkaz na návod nebo postup, jak… Poukažte na svou nedokonalost Ukažte fotografie kanceláře či zaměstnanců Sdílejte recenze nebo vyjádření uživatelů Ukažte spokojené dárce GIFy to vždycky zachrání Prostě lidem popřejte dobré ráno / hezký víkend / úspěšné pondělí
27
Video, video, video Ultra krátké Dává smysl i bez zvuku
Rozhodně s titulky om/clovekvtisni/videos/ /
29
Osobní výpovědi
30
Příběhy se šťastným koncem
31
Vícero krásných fotek
32
Zajímavosti
33
Seriály a jednotný vizuál
34
Tým a zákulisí
35
Trocha kontroverze (snad) neuškodí
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.