Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Markéta Hanzalová Náprstková 3.2.9.2.N11 Nervová soustava
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: NÁZEV:VY_32_INOVACE_ TEMA: ČÍSLO PROJEKTU: Markéta Hanzalová Náprstková N11 Nervová soustava Přírodověda pro 5. ročník CZ.1.07/1.4.00/
2
Anotace Prezentace slouží jako podklad k výkladu o funkcích a částech nervové soustavy. Poté si žáci zapíší informace na žlutém podkladu do sešitů. Následuje diskuse o závěrečných otázkách.
3
NERVOVÁ SOUSTAVA člověk – ze všech živočichů nejsložitější:
- složitě myslí - dorozumívá se řečí - uvědoměle pracuje nervová soustava: -vnímání smysly -vnímání bolesti -kontrola pohybů -řízení dýchání a dalších tělesných funkcí -řeč, myšlení, paměť
4
mozek - uložen v mozkové části lebky - spolu s míchou řídí činnost celého organismu mícha - uložena v páteřním kanálu spojují mozek a míchu se všemi orgány: přinášejí informace do mozku a míchy a naopak vedou „příkazy“ z mozku a míchy - některou činnost ovládáme uvědoměle, jinou nikoliv (činnost srdce) nervy
5
Uvažuj: Co se stane, když si sáhneš na rozpálená kamna? Pokud máš druhý den psát test, budeš mít lepší výsledky, pokud: a) budeš se připravovat kratší čas a půjdeš dříve spát b) budeš se připravovat velmi svědomitě dlouho do noci c) raději se nebudeš připravovat vůbec a odpočineš si Pro odpočinek tvého mozku je lepší: a) strávit odpoledne u televize b) strávit odpoledne učením c) strávit odpoledne procházkou v přírodě
6
ZDROJE: KHOLOVÁ, Helena. Přírodověda pro 5. ročník: Život na Zemi. Všeň: Alter, ISBN [online] [cit ]. Nervová soustava. Dostupné z WWW: <
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.