Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Pracovní setkání IKAP, 2. 10. 2018 Implementace Krajského akčního plánu Kraje Vysočina I – Učíme se ze života pro život Ing. Zvolánková Adéla Bc. Rabasová.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Pracovní setkání IKAP, 2. 10. 2018 Implementace Krajského akčního plánu Kraje Vysočina I – Učíme se ze života pro život Ing. Zvolánková Adéla Bc. Rabasová."— Transkript prezentace:

1 Pracovní setkání IKAP, Implementace Krajského akčního plánu Kraje Vysočina I – Učíme se ze života pro život Ing. Zvolánková Adéla Bc. Rabasová Iveta

2 Body: PROGRAM PREZENTACE
Přehled první vlny tvorby metodických nástrojů Shrnutí nároků na metodické nástroje Příklady zajímavých metodických nástrojů Příklady špatné praxe Cílení a požadavky II. etapy Harmonogram tvorby metodických nástrojů Aktivizace nových metodiků

3 JAK VZNIKNE METODICKÝ NÁSTROJ
Metodik vyhledá vhodný materiál (veřejně dostupný zdroj). Použije strukturu metodického listu pro danou rozvíjenou oblast (v souladu s Manuálem pro vyhledávání a úpravu metodických listů). Metodický nástroj posoudí Věcný koordinátor a Odborný metodický garant. Po kontrole je nástroj schválen. V případě připomínek je materiál vrácen metodikovi k úpravě. Materiál je k dispozici na veřejném úložišti Google Disk.

4 METODICKÉ NÁSTROJE – I. etapa
AKTIVIZAČNÍ NÁSTROJE Celkem vytvořeno a schváleno 75 metodických nástrojů Rozvíjená oblast Podnikavost – ZŠ 15, SŠ 15 metodických nástrojů Rozvíjená oblast Polytechnika- ZŠ 15, SŠ 9 metodických nástrojů Rozvíjená oblast Kariéra – ZŠ 6, SŠ 15 metodických nástrojů TRANSFEROVÉ NÁSTROJE: Celkem vytvořeno a schváleno 108 metodických nástrojů Rozvíjená oblast Jazyky – SŠ 12 Rozvíjená oblast ICT – ZŠ 15, SŠ 24 Rozvíjená oblast Čtenářská gramotnost – ZŠ 12, SŠ 12 Rozvíjená oblast Matematická gramotnost – ZŠ 18, SŠ 15

5 Aktivizační nástroje Rozvoj iniciativy a tvořivosti, výchova k podnikání, utváření podnětného, inspirativního a tvůrčího prostředí, kde se rodí a realizují nové nápady. Zdokonalení v oblasti technických a přírodních věd, schopnost porozumět základním přírodním zákonům a principům, osvojení technických vědomostí a dovedností, naučí se promýšlet a plánovat činnosti. Včasná, kontinuální a systematická práce se žáky a rodiči, podpoří inovaci ŠVP v oblasti utváření profesní profilace a rozvoje kompetencí spojených s řízením vlastní vzdělávací a profesní kariéry žáků.

6 Transferové nástroje Podporuje přenos jazykových, ICT kompetencí a prvků čtenářské a matematické gramotnosti do „neoborových“ předmětů, v rámci kterých se tyto kompetence / gramotnosti běžně nerozvíjí. Problematika přenosu kompetencí a gramotnosti s využitím transferových nástrojů a vzájemné sdílení zkušeností. Oblast čtenářské a matematické gramotnosti – zaměření na reflexi rozvoje čtenářství u žáků 2. stupně ZŠ (se slabšími výsledky) a dále na rozvoj žáků SŠ (obor středního vzdělání a stř. vzdělání s výučním listem).

7 Aktivizující výukové metody
Při aktivní (aktivizující) výuce provádějí většinu práce žáci. Studují myšlenky, řeší problémy a aplikují získané dovednosti do praxe. Aktivní výuka má spád, je zábavná, nabízí příležitosti pro poskytování individuální podpory každému jednotlivci a vede žáky k osobnímu zapojení do studia. Diskuzní Heuristické, řešení problémů Situační Inscenační Hry a didaktické hry Lze je mnohdy použít jako transferové nástroje.

8 PŘÍKLADY DOBRÉ PRAXE Aktivizační nástroje Podnikavost Polytechnika
Kariéra

9 PŘÍKLADY DOBRÉ PRAXE Transferové nástroje Jazyky ICT
Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost

10 Příklady špatné praxe Citace Formátování Grafika
Kopírování chybných podkladů Použití obrázků Wikipedie

11 Cílení a požadavky II. etapy
Krátká aktivita Zaměření na předměty potřebné ve výuce Uvedení variant možnosti využití v předmětu výuky a vzdělání (SŠ, ZŠ) Inspirace archivem závěrečných prací pedagogických fakult např.: Masarykova univerzita Brno

12 POŽADAVEK x REALITA ZŠ

13 POŽADAVEK x REALITA SŠ

14 Harmonogram tvorby 2018 I. etapa: Červen – srpen
II. etapa: Září – listopad do 2019 III. etapa: Leden – březen IV. etapa: Duben - červen Harmonogram dle požadavku škol 2019 / 2020 Stanovit priority inovace, aktivizace výuky

15 Metodici Aktivizace nových metodiků pro tvorbu nástrojů
Polytechnika – SŠ Kariérové poradenství - ZŠ Jazykové kompetence – SŠ ICT kompetence – ZŠ Matematická gramotnost – ZŠ Čtenářská gramotnost – ZŠ

16 KONTAKT – METODICKÉ GARANTKY
DĚKUJEME ZA POZORNOST. Dotazy, náměty, připomínky. Odborná metodická garantka aktivizačních nástrojů: Ing. Adéla Zvolánková, Tel Odborná metodická garantka transferových nástrojů: Bc. Iveta Rabasová, Tel


Stáhnout ppt "Pracovní setkání IKAP, 2. 10. 2018 Implementace Krajského akčního plánu Kraje Vysočina I – Učíme se ze života pro život Ing. Zvolánková Adéla Bc. Rabasová."

Podobné prezentace


Reklamy Google