Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Inovace VOV informace o projektu
Ladislav Pytloun, Česká zahradnická akademie Mělník
2
Základní informace Koncepční projekt vyšších odborných škol
Projekt v rámci OP VVV – MŠMT, č 041 Úvodní konference projektu – na FEL ČVUT Praha Zahájení projektu – Hlavní organizační garant projektu – Ing. Marcela Davídková Antošová, CSc.
3
Význam a přínos projektu
Vytvoření návrhu koncepcí postavení VOV ve školském systému Síťování – navázání vzájemné spolupráce jednotlivých VOŠ a dalších partnerů Zvyšování kvality celé oblasti VOV – tvorba ODZ a MOOC
4
Struktura projektu 7 klíčových aktivit (KA)
Členění na 5 oblastí podle oborového zaměření VOŠ Žadatel za každou oblast + partner/partneři s finanční/bez finanční účasti (jednotlivé VOŠ dané odborné oblasti)
5
Základní informace Oblast humanitní
Číslo: CZ /0.0/0.0/16_041/ Žadatel: Vyšší odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky PRIGO, s.r.o. Oblast pedagogicko-sociální Číslo: CZ /0.0/0.0/16_041/ Žadatel: Svatojánská kolej – vyšší odborná škola pedagogická Oblast technická Číslo: CZ /0.0/0.0/16_041/ Žadatel: VOŠ informačních studií a SŠ elektrotechniky, multimédií a informatiky
6
Základní informace Oblast ekonomická Oblast zdravotnická
Číslo: CZ /0.0/0.0/16_041/ Žadatel: Vyšší odborná škola, Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky EKONOM, o.p.s., Litoměřice Oblast zdravotnická Číslo: CZ /0.0/0.0/16_041/ Žadatel: Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická, Ostrava, příspěvková organizace
7
Partner projektu ČVUT v Praze úkoly partnera: podíl na řízení projektu
kontaktní osoba: Ing. Tomáš Zeman, PhD. úkoly partnera: podíl na řízení projektu ODZ, MOOC spolupráce s VŠ vytvoření a průběžné vylepšování infrastruktury pro přípravu výukových objektů příprava databáze výstupů a technická finalizace tvorby materiálů podpora uživatelů při tvorbě výukových objektů
8
Klíčové aktivity projektu
KA 1: Řízení projektu KA 2: Zvyšování úrovně výuky odborného cizího jazyka v oborech VOV s důrazem na tvorbu a využití otevřených digitálních zdrojů využitelných pro výuku odborného cizího jazyka Vytvoření minimálního znalostního standardu absolventů VOV v odborném cizím jazyce Tvorba ODZ využitelných pro výuku odborného cizího jazyka ve VOV, vytvoření MOOC pro výuku odborného cizího jazyka. KA 3: Zvyšování kvality odborného vzdělávání v oborech VOV s důrazem na tvorbu a využití otevřených digitálních zdrojů využitelných pro výuku odborných předmětů pro danou odbornou oblast Tvorba ODZ využitelných pro výuku odborných předmětů ve VOV Vytvoření MOOC pro odbornou výuku VOV KA 4: Modernizace metod hodnocení studentů VOŠ Vytvoření minimálního znalostního standardu absolventů VOV pro jednotlivé odborné oblasti/obory Nové metody hodnocení studentů a podpora odborné práce/odborné činnosti studentů VOV
9
Klíčové aktivity projektu
KA 5: Inovace odborné praxe na VOV Inovace praxí ve vazbě na profesní uplatnění korespondující s vymezeným okruhem souvisejících povolání a očekávanými, zdůvodnitelnými potřebami pracovního trhu KA 6: Rozvoj dalšího vzdělávání na VOŠ Rozvoj předpokladů VOŠ realizovat vzdělávání dospělých Vytvoření MOOC pro učitele odborných předmětů na VOŠ KA 7: Analýza role VOV a návrh koncepce VOV ve školském systému České republiky Příprava analýzy role VOV při naplňování Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2020 a dalších strategických dokumentů MŠMT při reflexi místa VOV mezi obory středního vzdělávání a profesně orientovanými bakalářskými programy, vytvoření MOOC pro učitele odborných předmětů na VOŠ Návrh obecné vize, koncepce a cílů VOV v dané odborné oblasti
10
Dosavadní průběh projektu
Zahájení Ustavení osob pro konkrétní pozice Stanovení podrobného časového harmonogramu Příprava základních tvůrčích metodik zejména pro opakované činnosti Diskuse o systému pro MOOC Tvorba podpůrného SW pro řízení Tvorba metodik pro řídicí procesy Pořádání „kulatých stolů“ – pro každou odbornou oblast samostatně a pro všechny odborné oblasti v rámci jedné KA – nutnost vzájemné koordinace Vlastní tvorba ODZ, MOOC a koncepčních materiálů Monitoring stávajícího stavu
11
Řízení projektů v každé sekci - spolupráce cca 100 osob
systém řízení založený na webové aplikaci (úkolovník) nejnáročnější na řízení - systém řízení tvorby ODZ nejnáročnější na tvorbu jsou MOOC kurzy
12
Projektový web
13
Projektový web
14
Děkuji za pozornost. http://www.vovcr.cz vov@fel.cvut.cz
15
KA 4 Modernizace metod hodnocení studentů VOŠ
Podaktivity: Vytvoření minimálního znalostního standardu absolventů VOV pro jednotlivé odborné oblasti/obory Nové metody hodnocení studentů a podpora odborné práce/odborné činnosti studentů VOV
16
KA 4 Modernizace metod hodnocení studentů VOŠ
Schůzky řešitelů KA 4 všech odborných oblastí Shoda v tématech: zohlednit možnost prostupnosti VOŠ x VŠ podpora soutěží vyšších odborných škol podpora konání studentských konferencí VOŠ absolventské práce – návrh na tvorbu nového hodnocení vytvoření minimálního znalostního standardu absolventa VOŠ – tj. inovace znalostního standardu jako východisko k tvorbě pro další KA organizovat průběžné informativní schůzky řešitelů KA 4, informování se o dosavadní práci, sdílení poznatků
17
KA 4 Modernizace metod hodnocení studentů VOŠ
Aktuální činnost v rámci KA 4 v technické oblasti: Problematika ECTS Statistické šetření o kreditním systému v TECH a ZEM VOŠ, výsledky dotazníku Tvorba minimálního znalostního standardu absolventů VOŠ v TECH
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.