Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Naďa Sláviková Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_5C_M9_18_Užití goniometrických funkcí 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Téma: Užití goniometrických funkcí 2 Ročník: 9. ročník Klíčová slova: sinus, kosinus, pravoúhlý trojúhelník, slovní úloha, goniometrické funkce
2
Anotace Užití goniometrických funkcí:
Příklady, ve kterých se v praxi objevují možnosti užití goniometrických funkcí. Důležitou součástí je identifikace či sestavení správného pravoúhlého trojúhelníku.
3
Užití goniometrických funkcí 2
4
. Příklad 4: Obsah rovnoběžníku
Urči obsah rovnoběžníku KLMN na obrázku pro α = 56°. Výsledek zaokrouhli na čtverečné milimetry. N M α . K L v 58 mm 92 mm
5
Obsah rovnoběžníku je přibližně 4425 mm2.
6
Příklad 5: Kvádr s čtvercovou podstavou má délku hrany 5 cm. Velikost úhlu, který svírá tělesová úhlopříčka se stěnovou úhlopříčkou podstavy, je 62°. Vypočítej: a) výšku kvádru b) velikost tělesové úhlopříčky c) povrch kvádru d) objem kvádru
7
62° 5 cm v t 5 cm . x
8
a) Pythagorova věta: Výška kvádru je přibližně 13,3 cm.
9
b) Velikost tělesové úhlopříčky je přibližně 15,1 cm.
10
c) d) Povrch kvádru je přibližně 316 cm2.
Objem kvádru je přibližně 332,5 cm3.
11
Použité zdroje ODVÁRKO, Oldřich a Jiří KADLEČEK. Matematika pro 9. ročník základní školy. 2. vyd. Praha 1: Prometheus, spol. s.r.o., Učebnice pro základní školy. ISBN Obrázky Galerie Microsoft Office – klipart
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.