Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Opakování ze 4. cvičení int a; printf("Zadej číslo: ");
deklarace proměnných výpis na monitor (výstup) čtení z klávesnice (vstup) specifikátor význam %d celé číslo %f float %c char %lf double %s řetězec int a; printf("Zadej číslo: "); scanf("%d",&a); printf("Zadali jste: %d ",a);
2
Opakování z 5. cvičení if (a!=b) { printf("A se nerovna B"); a=b; }
aritmetické operátory +, -, *, /, % unární operátor ++, -- rozhodování if if (a!=b) { printf("A se nerovna B"); a=b; } else { printf("A se rovna B"); }
3
Opakování ze 6. cvičení char znak; printf("Zadej operator: "); scanf("%c",&znak); switch(znak) { case '+': printf("Chcete scitat\n"); break; case '-': printf("Chcete odcitat\n"); break; case '*': printf("Chcete nasobit\n"); break; case '/': printf("Chcete delit\n"); break; default: printf("Nevim, co chcete delat - Vy to vite?\n"); }
4
Harmonogram týden pondělí úterý 1 18.2.2019 19.2.2019 úvod, algoritmy
algoritmy 3 programovací jazyky teorie, jazyk C 4 1. PÍSEMKA, proměnné, vstup a výstup 5 základní operátory, podmínky, příkaz switch 6 pokračování z předchozího cvičení 7 cykly 8 9 2. PÍSEMKA, pole 10 11 funkce a procedury, rekurze 12 13 ZÁPOČTOVÁ písemka 14 oprava
5
Informace k 2. písemné práci
celkem 20 minut maximálně 5, minimálně 2,5 bodu přepsání kódu z jazyka C na vývojový diagram (max. 10 minut) (2 body) - bez pomůcek nespoléhejte se na formátování zdrojového kódu ve vývojovém diagramu nepoužívat unární operátory ++ a -- vytvoření jednoduchého funkčního programu v jazyce C na počítači (3 body) - povoleny vlastní materiály (off-line režim)
6
Cyklus cyklus s podmínkou
7
Cyklus s podmínkou s podmínkou na začátku s podmínkou na konci
tělo cyklu se provede minimálně jednou
8
cyklus s podmínkou na začátku
WHILE cyklus s podmínkou na začátku ANO NE
9
Cyklus WHILE while (výraz) { příkaz1; příkaz2; … }
10
Příklad na WHILE
11
Příklad na WHILE
12
Jak v jazyce C vyřešit algoritmus?
NE ANO
13
Jak v jazyce C vyřešit algoritmus?
v jazyce C cyklus WHILE se opakuje, dokud podmínka platí, takže je potřeba znegovat podmínku NE ANO NOT ANO NE
14
Negace podmínky v jazyce C
podmínka negace podmínky v jazyce C A<>B (!(A!=B)) A==B A=B (!(A==B)) A!=B A>=B (!(A>=B)) A<B A=B AND B=C (!(A==B && B==C)) A!=B || B!=C A<>B OR B>=C (!(A!=B || B>=C)) A==B && B<C
15
Úloha 7.1
16
Cyklus s podmínkou s podmínkou na začátku s podmínkou na konci
tělo cyklu se provede minimálně jednou
17
cyklus s podmínkou na konci
DO ... WHILE cyklus s podmínkou na konci
18
Cyklus DO … WHILE do { příkaz1; příkaz2; … } while (podmínka); ANO NE
19
Příklad na DO … WHILE do { printf("Zadej kladne cele cislo: "); scanf("%d",&n); if (n < 0) printf("Zadane cislo musi byt kladne!"); } while (n < 0);
20
vyřešte pomocí cyklu s podmínkou na konci
Úloha 7.3 vyřešte pomocí cyklu s podmínkou na konci
21
Úloha 7.2 Napište program, který vypočítá ciferný součet zadaného přirozeného čísla. Číslo je zadáno jako typ int. Doporučuji jako „domácí úkol“
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.