Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilEbba Andreasson
1
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV: Starověký Řím – Sjednocení říše TÉMATICKÝ CELEK: Nejstarší civilizace, kořeny evropské civilizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
2
Starověký Řím Sjednocení říše
6. ročník ZŠ
3
Sjednocení Itálie 510 – 270 př. Kr.
války Římanů proti Etruskům, Latinům, Keltům a Řekům v jižní Itálii Obrázek č. 2
4
Obrázek č. 3
5
Obrázek č. 4
6
Obrázek č. 5
7
Obyvatelstvo Obyvatelstvo:
Obrázek č. 6 Obyvatelstvo: Patriciové – potomci urozených otců (svobodní, plnoprávní) Plebejové – přistěhovalci (svobodní, částečně plnoprávní) Ostatní – ženy, děti Otroci – nesvobodní, bez práv Trh s otroky
8
Obrázek č. 7
9
Obrázek č. 8
10
Obrázek č. 9
11
Obrázek č. 10
12
Republikánské státní zřízení
státní orgány: senát – soudní a náboženská pravomoc, správa provincií setninový sněm –nejvyšší odvolací sbor Obrázek č. 11
13
Obrázek č. 12
14
Úřady konzul (2) - starost o pořádek a bezpečnost, nejvyšší velitelé armády censor (2)- provedení odhadu majetku, dozory nad mravy praetor (2) - soudní pravomoci, vojenští velitelé kvestor (2) - správci státní pokladny aedil (4) - bezpečnost a čistota ve městě, pořádání her tribun lidu (10) - právo veta (proti senátu) diktátor (1) - mimořádné pravomoci – 6 měsíců
15
TEST: Klikni na hvězdičku u odpovědi, kterou považuješ za správnou.
Veškerý politický život v Římě se odehrával na významném místě. Jak se nazývá? Kapitol Koloseum Forum Romanum Parlament Síla Římanů se projevila ve vojenské přesile. Jak říkali Římané vojenským jednotkám? pluky legie armády oddíly V období republiky měl hlavní soudní a náboženské pravomoci: senát konzul diktátor tribun lidu
16
Chybná odpověď!!! Výsledek tvého snažení není nejlepší!
Přemýšlej znovu, nebo se zkus s někým poradit!!! Kliknutím na obrázek se vrátíš zpět k otázkám!!!
17
Správná odpověď!!! Můžeš pokračovat v dalších otázkách!!!
Kliknutím na obrázek se vrátíš zpět !!!
18
Konec testu!!! Bylo to dobré, ale neuškodí, když se na látku ještě doma podíváš.
Pamatuj si: Paměť je jako medúza – vědomosti se rychle rozplynou!!! Kliknutím na obrázek se rozloučíme.
19
Použitá literatura a zdroje informací
Koucká, I.: Dějepis 6, Olomouc, Prodos 2002 Kolektiv autorů: Dějepis 6, Plzeň, Fraus 2007 Mandelová, H.: Opakování dějin pravěku a starověku, Olomouc, FIN 1995 Použitý obrazový materiál: Obrázek č. 1: E. C. Johansson) Obrázek č. 2: Obrázek č. 3: Fotomontáž G. Miličková s použitím Obrázek č. 4: Fotomontáž G. Miličková s použitím Obrázek č. 5: Fotomontáž G. Miličková s použitím Obrázek č. 6: Obrázek č. 7: Fotomontáž G. Miličková s použitím Obrázek č. 8: Fotomontáž G. Miličková s použitím Obrázek č. 9: Fotomontáž G. Miličková s použitím Obrázek č. 10: Fotomontáž G. Miličková s použitím Obrázek č. 11: Obrázek č. 12: Fotomontáž G. Miličková s použitím Obrázky v testu: a) b) c) Obrázky v odpovědích na otázky: © Microsoft Corporation
20
Konec testu Hodně štěstí v učení:
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.