Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Revoluce v evropských zemích 1848
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová Název materiálu: VY_32_INOVACE_D.8.A.19_revoluce_v_evropskych_zemich_1848 Datum: Ročník: osmý Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis Název: Revoluce v evropských zemích 1848 Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: PRIMA ŠKOLA Revoluce v evropských zemích 1848 Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku a slouží k opakování událostí v revolučním roce 1848.
2
Doplň text Řada evropských národů si během __________. století vytyčila cíle, ke kterým chtěli dojít. V průběhu revoluce roku ________ se poprvé pokusili cílů dosáhnout. _________ a _________ šlo sjednocení, Francie toužila po ____________ _____________ ve státě. 1. poloviny 19. století; 1848; Němci a Italové; uvolnění poměrů
3
Spoj, co k sobě patří Karel Albert
a) Poslední český korunovaný král, rakouský císař 2. Ludvík Filip b) Král země, která postupně získala velký vliv v německém spolku 3. Ludvík Napoleon c) panovník, který byl svržen během revoluce 1848 d) sardinský král, vydal ústavu Fridrich Vilém IV. 5. Ferdinand V. (I.) e) zvolený představitel Francie, později císař 1. 2. 3. 4. 5. 1.d); 2.c); 3. e); 4. b); 5. a)
4
Přiřaď jméno osobnosti
k obrázku b) d) e) a) c) Karel Albert 3. Ludvík Napoleon 5. Ferdinand V. 2. Ludvík Filip Fridrich Vilém IV. 1.d); 2.a); 3.e); 4. c); 5. b)
5
Jak vypadalo povstání 1848?
6
Jak vypadalo povstání 1848?
7
Jak vypadalo povstání 1848?
8
Doplň tabulku 2. Kde se sešel parlament, který měl jednat o ústavě a vytvoření konstituční monarchie ve sjednoceném Německu? _______________________ Pod vedení kterého státu toužili být Italové sjednoceni? ________________________ 3. Co se stalo s Francií poté, co byl svržen Ludvík Filip v roce 1848? ______________ 4. Jak byla označována varianta sjednocení Němců bez Rakouska, Čech a Moravy? _________________________________________ Sardinské království Frankfurt nad Mohanem Stala se republikou Maloněmecká koncepce
9
Vysvětli pojmy 1. Liberalizace= _______________________________________________ 2. Cenzura= __________________________________________________ 3. Revoluce= _________________________________________________ 4. Republika= ________________________________________________ 5. Ústava= ___________________________________________________ 1. Uvolnění poměrů, snaha o prosazení co největší svobody pro jedince ; 2. úřední kontrola všeho, co je určeno ke zveřejnění např. v tisku; 3. povstání, jehož cílem je změna politického systému; 4. stát, v němž je hlava státu (většinou prezident) volen ; 5. nejvyšší zákon státu, konstituce
10
1848 Doplň časovou osu _____ prosinec 1848 červen 1848 _________
Francie - Ludvík Napoleon císařem _____ ______________ prosinec 1848 země Koruny české – _____________ červen 1848 Německo - Zasedání parlamentu ve Frankfurtu nad Mohanem _________ ____________ únor 1848 2/1848- povstání ve Francii; jaro parlament ve Frankfurtu jednal o ústavě; 6/1848- slovanský sjezd; 12/1848 Ludvík Napoleon zvolen prezidentem; Ludvík Napoleon císařem
11
Použité zdroje VÁLKOVÁ, V. Dějepis 8 - novověk. 1. vyd. Praha : SNP, ISBN Klipart [ on-line] 2013 [cit ]. Dostupné na www: Uvedené zdroje [ on-line] [cit ]. Dostupné pod licencí Wikimedia Commons na www:
12
Shrnutí Anotace Prezentace je určena pro osmý ročník ZŠ a slouží k opakování událostí v revolučním roce 1848 Autor Mgr. Sandra Jaklová Jazyk čeština Očekávaný výstup Žáci uvedou požadavky formulované u vybraných evropských národů. Klíčová slova revoluce, rok 1848, Francie, Itálie, Německo, ústava, liberalizace poměrů Druh učebního materiálu prezentace Druh interaktivity aktivita Cílová skupina žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina 13 – 14 let Celková velikost kB
13
Metodická poznámka Správné odpovědi se objeví vždy po kliknutí na snímku. Snímek 2- Žáci doplňují text. Snímek 3- Žáci spojují jména panovníků a informace o nich. Snímek 4- Žáci spojují jména panovníků s jejich podobiznami. Snímek 5-7- Žáci si prohlédnou boj na barikádách očima malířů. Snímek 8- Žáci píší odpovědi na otázky. Snímek 9- Žáci vysvětlí pojmy. Snímek 10- Žáci doplní časovou osu.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.