Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová Název materiálu: VY_32_INOVACE_D.8.A.05_baroko_-_opakovani Datum: Ročník: osmý Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis Název: Baroko - opakování Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: PRIMA ŠKOLA BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku a slouží k opakování baroka.
2
Poznám hudebního skladatele
BAROKO Vyber políčko Nepatří do skupiny Poznám památku Poznám osobnost Doplním větu Poznám hudebního skladatele 1 2 3 Gratuluji k dokončení opakování!
3
NEPATŘÍ DO SKUPINY 1 Který znak není charakteristický pro barokní malířství? hra světla a stínu zobrazení člověka v pohybu zachycení pocitů ve tváři člověka převážně zlaté pozadí obrazů a) b) c) d)
4
NEPATŘÍ DO SKUPINY 2 Který znak není charakteristický pro barokní architekturu? monumentálnost opěrný systém viditelný zvenku budovy využití oblých tvarů zdobnost a) b) c) d)
5
NEPATŘÍ DO SKUPINY 3 Který ze znaků není charakteristický pro baroko? rozvlnění půdorysu staveb výrazným stavebním prvkem byla kupole zlacené prvky inspirace antikou a) b) c) d)
6
POZNÁM PAMÁTKU 1 Na kterém českém mostě najdeme tyto barokní sochy? ______________________________ Karlův most
7
POZNÁM PAMÁTKU 2 Jak se jmenuje památka/ město, kde najdeme tuto českou barokní budovu? ______________________________________________________________ Chrám sv. Mikuláše, Praha – Malá Strana
8
POZNÁM PAMÁTKU 3 Jak se jmenuje tato známá barokní památka a kde ji najdeme? ____________________________________________________ Fontána di Trevi, Řím
9
POZNÁM OSOBNOST 1 Jak se jmenuje významný holandský malíř, jehož obrazy tu vidíte? ________________________ Rembrandt van Rijn
10
POZNÁM OSOBNOST 2 Jak se jmenuje významný barokní sochař, který je autorem uvedených děl? ____________________________________ Matyáš Bernard Braun Sochy Neřestí a Ctností v Kuksu Poustevník, Kuks Betlém, Kuks
11
POZNÁM OSOBNOST 3 Jak se jmenuje významný italský malíř, v jehož dílech je patrná hra světla a stínu? ______________________ Caravaggio
12
DOPLNÍM VĚTU 1 Počátky barokního umění můžeme najít na přelomu 16. a 17. století, nejvíce se však začalo rozvíjet až v době _____________ války a hlavně po ní. třicetileté
13
DOPLNÍM VĚTU 2 Barokní umění bylo v českých zemích úzce spjato s ___________________, kterou měl na starost jezuitský řád. rekatolizací
14
DOPLNÍM VĚTU 3 V nekatolických zemích, především v ________________, umělci malovali zátiší a různé scény z běžného života. Nizozemí
15
POZNÁM HUDEBNÍHO SKLADATELE 1
Poznáte autora této barokní skladby? ______________________________ Johann Sebastian Bach
16
POZNÁM HUDEBNÍHO SKLADATELE 2
Poznáte autora této barokní skladby? ______________________________ Antonio Vivaldi
17
POZNÁM HUDEBNÍHO SKLADATELE 3
Poznáte autora a název této barokní skladby? ______________________________ Jakub Jan Ryba – Česká mše vánoční
18
POUŽITÉ ZDROJE Uvedené zdroje [ on-line] [cit ]. Dostupné pod licencí Wikimedia Commons na www: Klipart [ on-line] 2012 [cit ]. Dostupné na www: Fotogalerie autora, Litoměřice [cit ] Snímek 3,5,8, 13 Doporučené odkazy:
19
SHRNUTÍ Anotace Prezentace je určena pro osmý ročník ZŠ a slouží k opakování baroka. Autor Mgr. Sandra Jaklová Jazyk čeština Očekávaný výstup Žáci umí charakterizovat baroko- jeho základní znaky, vyjmenují významné osobnosti architektury, sochařství, malířství a hudby. Klíčová slova umělecký styl, baroko, barokní architektura, barokní malířství Druh učebního materiálu prezentace Druh interaktivity aktivita Cílová skupina žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina 13 – 14 let Celková velikost kB
20
METODICKÁ POZNÁMKA Snímek 2 – Tabulka, žáci si vybírají otázky, vždy vybírá ten, který správně odpověděl. Správné odpovědi jsou na každém snímku, při kliknutí na snímku se objeví. Při kliknutí kamkoliv na tomto snímku odhalí se děkovný text. Snímek 3, 4, 5 – Správná odpověď se objeví, pokud označíte jakékoliv písmeno v modrém rámečku. Snímek 6 – 17 – Správná odpověď se objeví vždy po kliknutí (obrázky jsou naanimované tak, aby se objevily automaticky). Snímek 15, 16, 17 – Pozor, odkazy jsou na serveru youtube.com, žáci mohou v nadpisu vidět autora. Doporučuji, aby se žáci položili na lavice a při odpočinku poslouchali hudbu.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.