Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
LIDSKÉ TĚLO VY_32_INOVACE_5A_09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1101
Sada 1 Člověk a jeho svět Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
2
Identifikátor materiálu: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT, 09
Anotace Tento materiál je určen k opakování učiva o lidském těle. Žáci si zopakují základní údaje a rozdělení částí lidského těla. Zaměří se zvlášť na hlavu a tělo. Zopakují si jednotlivé smysly. Čarou (rukopisné poznámky) spojují jednotlivé smysly s příslušnými orgány. Do slov doplňují chybějící písmena, pomáhají jim obrázky. Další úkol je interaktivní. Žáci vybírají, co patří k lidskému tělu. V tomto úkole mají možnost okamžité kontroly pomocí animace. Na další stránce žáci vyluští křížovku – zde pracují tužkou (rukopisné poznámky v rámci nového softwaru Microsoft 2010). Správnost křížovky si mohou následně ověřit. Autor Období vytvoření materiálu Bc. Pavla Koutníková Listopad 2011 Speciální vzdělávací potřeby ADHD, dyslexie, dysgrafie, dyskalkulie, Autismus, MP Vzdělávací obor Člověk a jeho svět Druh učebního materiálu Interaktivní DUM Inovace Hypertextové odkazy, rukopisné poznámky v rámci nového softwaru Microsoft Cílová skupina Žák - se středně těžkým mentálním postižením Stupeň a typ vzdělávání Základní škola speciální – 1. stupeň, 1. období Typická věková skupina 1. – 3. ročník
3
LIDSKÉ TĚLO Lidské tělo se skládá z hlavy, trupu a končetin, které se dále dělí na horní a dolní končetiny. Tělo tvoří kostra člověka, která se skládá z kostí, které dávají lidskému tělu tvar. Kostra je obalena svalstvem, díky kterému se člověk může pohybovat a přijímat potravu. Živiny a energie jsou v těle rozváděny pomocí krve. Povrch těla je chráněn kůží, která je na některých místech pokryta vlasy či chlupy.
4
HLAVA OKO UCHO NOS PUSA
5
TĚLO KRK RUKA TRUP NOHA
6
Dle nápovědy vyberte správný název části těla a doplňte jej na patřičné místo.
NOHA KRK RUKA TRUP
7
LIDSKÉ SMYSLY Zrak - umožňuje vnímat světlo, barvy, tvary a hlavně slouží k orientaci v prostoru. Sluch - je schopnost vnímat zvuky. Čich - umožňuje vnímat vůně, pachy. Chuť – dokážeme vnímat slané, hořké, sladké a kyselé chutě. Hmat - zahrnuje vnímání dotyku, tlaku, bolesti, chladu, tepla a polohy těla.
8
LIDSKÉ SMYSLY ZRAK SLUCH ČICH CHUŤ HMAT
9
SLUCH CHUŤ ZRAK HMAT ČICH
Spojte čarou obrázek a název příslušného smyslu. SLUCH CHUŤ ZRAK HMAT ČICH
10
O_O HL_V_ P_S_ UCH_ N_H_ _U_A
Doplňte do slov chybějící písmena. O_O HL_V_ P_S_ UCH_ N_H_ _U_A
11
Označte obrázky, které se nachází na lidkém těle.
12
Křížovka 2. K S Y L O R 1. 2. 3. 4. 5. A N P T 1. 5. 3. 4. Tajenka:
13
ŘEŠENÍ H L A V O K S Y R U E 1. 2. 3. 4. 5. N P T Tajenka: H L A V
14
ZDROJE AUTOR, Neuveden. Office.com: Kliparty, fotografie a animace [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR, Neuveden. Clker.com [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: clker.com
15
Zkus to ještě jednou
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.