Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
KLÍČOVOU SOUČÁSTÍ SYSTÉMU CESTOVNÍHO RUCHU JSOU
FORMY TURIZMU MÍSTA REALIZACE POČTU ÚČASTNÍKŮ DÉLKY POBYTU ZPŮSOBU ZABEZPEČENÍ ZPŮSOBU FINANCOVÁNÍ ČLENĚNÍ FOREM CESTOVNÍHO RUCHU PODLE: ZPŮSOBU DOPRAVY VĚKOVÝCH SKUPIN KLÍČOVOU SOUČÁSTÍ SYSTÉMU CESTOVNÍHO RUCHU JSOU TECHNICKÉ MOŽNOSTI.
2
ČLENĚNÍ FOREM PODLE MÍSTA REALIZACE
PŘÍJEZDY TURISTŮ V ROCE 2016
3
NEJVÍCE NAVŠTĚVOVANÉ ZEMĚ V ROCE 2016
4
PŘÍCHOZÍ CESTOVNÍ RUCH PODLE ÚČELU NÁVŠTĚVY V ROCE 2016
TŘI KATEGORIE TURISMU: VNITŘNÍ (DOMESTIC TOURISM), NÁRODNÍ (NATIONAL TOURISM), MEZINÁRODNÍ (INTERNATIONAL TOURISM). PŘÍCHOZÍ CESTOVNÍ RUCH PODLE ÚČELU NÁVŠTĚVY V ROCE 2016
5
ČLENĚNÍ FOREM PODLE DÉLKY POBYTU
ÚČASTNÍK CESTOVNÍHO RUCHU: NÁVŠTĚVNÍK VÝLETNÍK TURISTA TUZEMSKÝ TURISTA: KRÁTKODOBÝ POBYT (JEDNODENNÍ AŽ TŘÍDENNÍ) POBYT DLOUHODOBÝ ZAHRANIČNÍ TURISTA: TRANZITNÍ NÁVŠTĚVNÍK KRÁTKODOBÝ NÁVŠTĚVNÍK DLOUHODOBÝ NÁVŠTĚVNÍK
6
ČLENĚNÍ FOREM PODLE ZPŮSOBU ZABEZPEČENÍ
TURISTIKA SKUPINOVÁ, TURISTIKA NEZÁVISLÁ A ČÁSTEČNĚ NEZÁVISLÁ, TURISTIKA INDIVIDUELNÍ. ORGANIZOVANÉ ZÁJEZDY NEORGANIZOVANÝ INDIVIDUÁLNÍ TURISMUS ČLENĚNÍ FOREM PODLE POČTU ÚČASTNÍKŮ MASOVÝ („TRADIČNÍ“) TURISMUS KOLEKTIVNÍ TURISMUS INDIVIDUÁLNÍ TURISMUS RODINNÝ TURISMUS
7
ČLENĚNÍ PODLE VĚKOVÝCH SKUPIN
MALÉ DĚTI (DO 6 LET), DĚTI (6-12 LET), MLÁDEŽ (12-16 LET), MLADÍ LIDÉ (17-21 LET), DOSPĚLÍ (22-60 LET) SENIOŘI (NAD 60 LET) – MLADÍ (DO 65 LET) STARŠÍ (66-75 LET) NEJSTARŠÍ (NAD 75 LET) ÚČASTNÍCI MEZINÁRODNÍHO CESTOVNÍHO RUCHU STARŠÍ 60 LET STÁT % FRANCIE 30 NĚMECKO 20 KANADA 28 V. BRITÁNIE 16 USA 27 ŠPANĚLSKO 15 JAPONSKO ITÁLIE 13 ČR 5
8
POŽADAVKY NA SENIORSKOU FORMU TURISMU:
ROSTOUCÍ POPTÁVKA PO KVALITĚ, POHODLÍ A BEZPEČNOSTI ROSTOUCÍ POPTÁVKA PO JEDNODUCHÝCH ZPŮSOBECH DOPRAVY ROSTOUCÍ POPTÁVKA PO RELAXAČNÍCH AKTIVITÁCH (GOLF) ROSTOUCÍ POPTÁVKA PO PRODUKTECH ZAMĚŘENÝCH NA JEDNOTLIVCE ROSTOUCÍ POPTÁVKA SPÍŠE V OBDOBÍCH MIMO HLAVNÍ SEZÓNU V MARKETINGU KLÁST MENŠÍ DŮRAZ NA VĚK A VĚTŠÍ NA POHODLÍ ROSTOUCÍ POPTÁVKA PO VZDÁLENĚJŠÍCH DESTINACÍCH, ALE ČÁSTEČNĚ I PO KRATŠÍCH POBYTECH (PRODLOUŽENÉ VÍKENDY).
9
MLÁDEŽNICKÁ FORMA CESTOVNÍHO RUCHU
CHARAKTERISTIKA: DOPLŇOVÁNÍ ALTERNATIVNÍMI ZPŮSOBY TRÁVENÍ ČASU; PREFEROVÁNÍ MOBILITY A ROSTOUCÍ POPTÁVKA PO PŮJČOVNÁCH AUT, MOTOCYKLŮ A KOL; RŮST PREFERENCE REGIONŮ, KTERÉ NABÍZEJÍ ŠIROKOU A ROZMANITOU KONCEPCI; CHOVÁNÍ VE VOLNÉM ČASE BUDE VÍCE INDIVIDUALIZOVANÉ, POROSTE POPTÁVKA SPÍŠE PO MENŠÍCH UBYTOVACÍCH JEDNOTKÁCH (MENŠÍ RODINNÉ HOTELY, FARMY)
10
PŘÍJMY Z TURISMU V ROCE 2015 POŘADÍ STÁT PŘÍJEM (MLRD. $) 1 USA 205,9
ŠPANĚLSKO 60.3 3 THAJSKO 49,9 4 ČÍNA 44,4 5 FRANCIE 42,5 6 ITÁLIE 40,2 7 V. BRITÁNIE 39,6 8 NĚMECKO 37,4 9 HONGKONG 32,9 10 AUSTRÁLIE 32,4
11
TŘÍDĚNÍ TURISMU PODLE TECHNICKÝCH HLEDISEK ČČLENĚNÍ
PODLE TYPU ZAJIŠTĚNÍ. PODLE TYPU PŘESUNU ČČLENĚNÍ
12
JÍZDNÍ (NA KONÍCH APOD.) OSOBNÍ (PŘEPRAVA LIDÍ) OBLASTNÍ (REGIONÁLNÍ)
TŘÍDĚNÍ DOPRAVY HLEDISKO SKUPINA PODSKUPINA PODLE PROSTŘEDÍ PEVNINSKÁ SILNIČNÍ ŽELEZNIČNÍ VNITROZEMSKÁ LODNÍ PODZEMNÍ POTRUBNÍ PĚŠÍ JÍZDNÍ (NA KONÍCH APOD.) MOŘSKÁ VZDUŠNÁ KOSMICKÁ PODLE PRAVIDELNOSTI PRAVIDELNÁ (LINKOVÁ) NEPRAVIDELNÁ PODLE FUNKCE OSOBNÍ (PŘEPRAVA LIDÍ) INDIVIDUÁLNÍ HROMADNÁ NÁKLADNÍ PŘEPRAVA MATERIÁLŮ PŘEPRAVA VÝROBKŮ PŘEPRAVA ENERGIÍ PODLE PŘEPRAVNÍ VZDÁLENOSTI MÍSTNÍ OBLASTNÍ (REGIONÁLNÍ) VNITROSTÁTNÍ MEZINÁRODNÍ MEZIKONTINENTÁLNÍ
13
PŘÍCHOZÍ CESTOVNÍ RUCH PODLE ZPŮSOBU DOPRAVY V ROCE 2016
14
SCHÉMA LOGISTICKÉHO ŘETĚZCE PŘEPRAVY
ORGANIZACE PŘEPRAVY PŘEPRAVA A SLUŽBY ZAKONČENÍ SCHÉMA LOGISTICKÉHO ŘETĚZCE PŘEPRAVY Hlavní směry letecké dopravy
15
Přímé letecké spoje z Prahy v roce 2015
16
Evropská mezinárodní silniční síť v roce 2017
Intenzita dopravy na dálnicích a silnicích I. třídy v roce 2016
17
Evropská vysokorychlostní železniční síť
18
Rychlosti na tratích v ČR v roce 2014
19
Hlavní evropské vodní cesty
Vnitrozemské vodní cesty v ČR
20
LANOVÁ DRÁHA V SAN FRANCISCU JANSKÉ LÁZNĚ – ČERNÁ HORA
LANOVÁ DRÁHA NA PETŘÍN V PRAZE LANOVÁ DRÁHA V SAN FRANCISCU KABINOVÁ LANOVKA JANSKÉ LÁZNĚ – ČERNÁ HORA SEDAČKOVÁ LANOVKA LIPNO-PROMENÁDNÍ
21
INFORMAČNÍ A MATERIÁLOVÉ TOKY
UBYTOVACÍ SLUŽBY ZAJIŠTĚNÍ UBYTOVÁNÍ PŘHLÁŠENÍ PŘEDÁNÍ UBYTOVÁNÍ ZABEZPEČENÍ ŚLUŽEB UKONČENÍ POBYTU INFORMAČNÍ A MATERIÁLOVÉ TOKY Logistický řetězec ubytovacích služeb TOURIST, ECONOMY, STANDARD, FIRST CLASS, LUXURY HOTELOVÉ ŘETĚZCE VZNIKAJÍ 4 ZPŮSOBY: NA ZÁKLADĚ MANAŽÉRSKÉ SMLOUVY, FRANCHISINGEM, NÁKUPEM HOTELŮ, DOHODOU.
22
INFORMAČNÍ A MATERIÁLOVÉ TOKY
STRAVOVACI SLUŽBY MARKETING NÁKUP A DOPRAVA SKLADOVÁNÍ VÝROBA JÍDEL A NÁPOJŮ EXPEDICE A DISTRIBUCE REVERZNÍ LOGISTIKA INFORMAČNÍ A MATERIÁLOVÉ TOKY Logistický řetězec stravovacích zařízení
23
INFORMAČNÍ A REZERVAČNÍ SYSTÉMY
PLÁNOVAČE - VYHLEDÁVAČE TRAS (ROUTERPLANNERY) VYHLEDÁVAČE UBYTOVÁNÍ PATŘÍ HOTELSCOMBINED A TRIVAGO
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.