Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Infrastruktura pro předškolní vzdělávání - I

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Infrastruktura pro předškolní vzdělávání - I"— Transkript prezentace:

1 Infrastruktura pro předškolní vzdělávání - I
Seminář pro žadatele k 6. výzvě MAS Stolové hory – IROP: Infrastruktura pro předškolní vzdělávání - I 263/06_16_075/CLLD_16_01_092 Velké Poříčí 1

2 Obsah Základní pojmy Představení výzvy MAS Stolové hory
Oprávnění žadatelé, cílové skupiny Území realizace Popis podporovaných aktivit Typy podporovaných projektů Indikátory Způsobilé výdaje a rozpočet Způsob podání žádosti o podporu Povinné přílohy žádosti o podporu Způsob hodnocení a výběru projektů Udržitelnost Důležité dokumenty 2

3 Základní pojmy MAS = Místní akční skupina (Stolové hory)
IROP = Integrovaný regionální operační program SCLLD = Strategie komunitně vedeného místního rozvoje (dokument, díky němuž můžeme vyhlašovat dotační výzvy a který popisuje, na které témata budou výzvy vyhlášeny) ŘO = řídící orgán, tj. Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR), resp. Centrum pro regionální rozvoj (CRR) Opatření = dílčí, tématicky zaměřená část IROP v rámci SCLLD Výzva = akt, kterým MAS vybízí žadatele k podání projektu a kterým stanovuje podmínky podání projektu a jeho realizace Projekt = projektová žádost = žádost o podporu = žádost (preferenční) kritérium = hledisko při posuzování projektu, každé kritérium je bodováno dle přednastavené bodové škály Kontrolní list = bodovací protokol 3

4 Základní pojmy Výběrový orgán MAS = Hodnotitelská komise MAS
Rozhodovací orgán MAS = Rada MAS Studie proveditelnosti = jedna z příloh žádosti o podporu, stěžejní dokument, ze kterého je ověřováno splnění podmínek hodnocení Celkové způsobilé výdaje = výdaje, které jsou proplatitelné z dotace (výdaje na hlavní a vedlejší aktivity projektu) Hlavní aktivity = hlavní podporované aktivity uvedené v nadřazené výzvě ŘO k výzvě MAS 4

5 Představení výzvy MAS Stolové hory
operační program: Integrovaný regionální operační program (IROP) specifický cíl IROP: 4.1 Posílení komunitně vedeného místního rozvoje za účelem zvýšení kvality života ve venkovských oblastech a aktivizace místního potenciálu vyhlašovatel výzvy: MAS Stolové hory, z. s. název výzvy MAS: 6. výzva MAS Stolové hory - IROP – Infrastruktura pro předškolní vzdělávání - I číslo výzvy MAS: 263/06_16_075/CLLD_16_01_092 název nadřazené výzvy ŘO IROP: VÝZVA Č. 68 Zvyšování kvality a dostupnosti infrastruktury pro vzdělávání a celoživotní učení - integrované projekty CLLD 5

6 Představení výzvy MAS Stolové hory
alokace výzvy: Kč datum vyhlášení výzvy MAS a zahájení příjmu žádostí: datum ukončení příjmu žádostí o podporu: datum ukončení realizace projektu: minimální výše celkových způsobilých výdajů: MAS nestanovila maximální výše celkových způsobilých výdajů: Kč maximální výše celkových výdajů: Kč míra podpory: 95 % (spolufinancování žadatele 5 %) forma podpory: ex-post financování 6

7 Oprávnění žadatelé Oprávnění žadatelé Zařízení péče o děti do 3 let
Školy a školská zařízení v oblasti předškolního vzdělávání Další subjekty podílející se na realizaci vzdělávacích aktivit v oblasti předškolního vzdělávání a péče o děti Obce, kraje a jimi zřizované či zakládané organizace Církve a církevní organizace Organizační složky státu a jejich příspěvkové organizace Dalšími subjekty... jsou subjekty, které mají zapsanou vázanou živnost č. 72 „Mimoškolní výchova a vzdělávání, pořádání kurzů, školení, včetně lektorské činnosti”, č. 79 „Poskytování služeb pro rodinu a domácnost” 7

8 Oprávnění žadatelé Oprávnění žadatelé
Nestátní neziskové organizace, církve a církevní organizace musí vykonávat činnost v oblasti školství nebo práce s dětmi a mládeží a činnost musí být v zakladatelských dokumentech přesně zapsána. Hlavním účelem jejich činností není vytváření zisku. 8

9 Cílové skupiny Cílové skupiny Osoby sociálně vyloučené
Osoby ohrožené sociálním vyloučením Osoby se speciálními vzdělávacími potřebami Pedagogičtí pracovníci Pracovníci a dobrovolní pracovníci organizací působících v oblasti vzdělávání nebo asistenčních služeb Děti do 3 let Děti v předškolním vzdělávání 9

10 Území realizace = území MAS Stolové hory
Bezděkov n. Metují Velké Petrovice Bukovice Velké Poříčí Česká Metuje Vysoká Srbská Hronov Žďár n. Metují Machov Žďárky Náchod Police n. Metují Výdaje spojené s realizací projektu za hranicí území MAS jsou vždy nezpůsobilé Stárkov Suchý Důl 10

11 Popis podporovaných aktivit
Podpora může být poskytnuta na zvýšení kapacity zařízení, které zajišťuje péči, výchovu a vzdělávání dětí ve věku do 3 let a v předškolním věku. Podporovány jsou aktivity zaměřené na zvýšení nedostatečné kapacity kvalitních a cenově dostupných zařízení péče o děti v předškolním věku v území, kde je prokazatelný nedostatek těchto zařízení. Cílem je umožnit lepší zapojení rodičů s dětmi předškolního věku na trh práce. Údaj o kapacitě zařízení uvede žadatel ve Studii proveditelnosti. Kapacita mateřských škol, zapsaných v Rejstříku škol a školských zařízení, bude ověřována v tomto rejstříku. Kapacita dětských skupin, zapsaných v Evidenci dětských skupin, bude ověřována v této evidenci. 11

12 Popis podporovaných aktivit
Podpora je určená pro: Mateřské školy podle zákona č. 561/2004 Sb., zapsané do školského rejstříku Dětské skupiny podle zákona č. 247/2014 Sb. Služby péče o děti (volná živnost, obor činnosti 72, 79) Spolky zajišťující péči o děti do 3 let a předškolní vzdělávání dětí podle občanského zákoníku č. 89/2012 Sb., např. lesní školky, mateřská centra, předškolní kluby 12

13 Popis podporovaných aktivit
Projekty zaměřené na mateřské školy musí být v souladu s Místním akčním plánem vzdělávání (tzn. být ve Strategickém rámci MAP, v seznamu projektových záměrů pro investiční intervence IROP, který bude přílohou schváleného MAP) – viz Hodnocení se provádí na základě MAP platného v době ukončení kolové podvýzvy MAS Hlavní aktivity – vynaložení min. 85 % celkových způsobilých výdajů Vedlejší aktivity – vynaložení max. 15 % celkových způsobilých výdajů 13

14 Popis podporovaných aktivit
Příklady hlavních podporovaných aktivit (vedou k naplnění indikátorů a cílů projektu): Stavby a stavební práce spojené s výstavbou infrastruktury Rekonstrukce a stavební úpravy stávající infrastruktury (včetně zabezpečení bezbariérovosti) Předmětem podpory nemůže být rekonstrukce stávajících budov pouze z důvodu nevyhovujícího technického stavu bez navýšení kapacity podporovaného zařízení. Pořízení vybavení budov a učeben Pořízení kompenzačních pomůcek 14

15 Popis podporovaných aktivit
Příklady vedlejších podporovaných aktivit (vedou k naplnění indikátorů a cílů projektu): Demolice související s realizací projektu Pořízení bezpečnostních prvků a zařízení, osvětlení, elektronického a mechanického zabezpečení Pořízení herních prvků Úpravy venkovního prostranství (přístupové cesty, zeleň, hřiště a herní prvky) Projektová dokumentace Pořízení služeb bezprostředně souvisejících s realizací projektu (zpracování studie proveditelnosti, příprava a realizace zadávacích a výběrových řízení) Povinná publicita 15

16 Popis podporovaných aktivit
Hlavní zaměření projektu musí vest ke zvýšení nedostatečné kapacity zařízení ... v území, kde je prokazatelný nedostatek těchto zařízení Ve vazbě na hlavní zaměření lze realizovat aktivity vedoucí k sociální inkluzi (nákup kompenzačních pomůcek). Pořízení kompenzačních pomůcek tudíž nelze podat jako samostatný projekt, pouze, pokud budou součástí dalších opatření. IROP nepodporuje: Opatření, která vedou k diskriminaci a segregaci marginalizovaných skupin (romské děti, zdravotně znevýhodnění, postižení, sociálně znevýhodnění...) Přípravné (nulté) třídy 16

17 Popis podporovaných aktivit
V případě, že dojde v mateřské škole (provozované podle zákona č. 561/2004 Sb.): K navýšení kapacity zařízení minimálně o 16 dětí (do navýšení kapacity se započítává i modernizace objektu z důvodu trvalého zachování kapacity, pro kterou je nyní udělena výjimka Krajské hygienické stanice), jsou v plné míře způsobilé všechny výdaje na hlavní i vedlejší aktivity projektu. K navýšení kapacity zařízení o méně než 16 dětí, jsou plně způsobilé pouze výdaje související s rozšířením kapacity kmenových tříd, nákup kompenzačních pomůcek a stavební úpravy budovy spojené s bezbariérovostí. Ostatní výdaje na hlavní a vedlejší aktivity jsou způsobilé v poměrné části dle navýšené kapacity a stávající kapacity vycházející z Rejstříku škol a školských zařízení. 17

18 Popis podporovaných aktivit
V ostatních typech podporovaných zařízení při budování zcela nového zařízení či při přesunu stávajícího zařízení do nových prostor nebo odkupu stávajících prostor za účelem navýšení stávající kapacity jsou způsobilé výdaje související s projektem hrazeny v plné míře. Při rozšiřování stávajícího zařízení jsou způsobilé pouze výdaje spojené s rozšířením stávající kapacity, nákup kompenzačních pomůcek a stavební úpravy budovy spojené s bezbariérovostí. Ostatní výdaje na hlavní a vedlejší aktivity jsou způsobilé v poměrné části dle navýšené kapacity a stávající kapacity. 18

19 Popis podporovaných aktivit
Stavebně upravené prostory (učebny, jídelna, sborovna, ředitelna) podpořené z IROP musí být vždy bezbariérově dostupné. Základním požadavkem je zajištění bezbariérové toalety a umožnění volného pohybu osob na vozíku od vstupu do budovy po vstup do prostor podpořených z IROP. ... Pokud je zařízení již bezbariérové a dostupnost prostor bude zajištěna, žadatel popíše tento stav ve Studii proveditelnosti. 19

20 Indikátory = ukazatele
= nástroje pro měření dosažených efektů aktivit projektu indikátory výstupu = závazné indikátory tolerance odchýlení se od cílové hodnoty indikátoru různá dle metodických listů indikátorů (jedna z příloh specifických pravidel) výchozí hodnota = 0 povinnost stanovit v žádosti cílové hodnoty indikátorů, včetně popisu způsobu stanovení cílové hodnoty více viz specifická část pravidel pro žadatele a příjemce výzvy č. 68 IROP (včetně jejích příloh) 20

21 Indikátory Kód indikátoru Název Měrná jednotka Typ 5 00 00
Počet podpořených vzdělávacích zařízení Zařízení Výstup Kapacita podporovaných zařízení péče o děti nebo vzdělávacích zařízení Osoby Počet osob využívající zařízení péče o děti do 3 let Výsledek Ad : Plánovaný počet projektem podpořených vzděl. zařízení (dle IČ), u dětských skupin min. 6 hodin denně. Ad : Počet uživatelů, kteří mohou využít nově vybudovaná nebo inovovaná dětská nebo vzdělávací zařízení, což představuje nové nebo renovované budovy nebo nové vybavení, pořízené v rámci projektu. "Uživatelé" jsou děti (to znamená vychovávané a vzdělávané osoby), nikoliv učitelé, rodiče nebo jiní lidé, kteří mohou tyto budovy také využívat. Indikátor měří nominální kapacitu (počet možných uživatelů, který je obyčejně vyšší nebo rovný počtu skutečných uživatelů). Akceptovatelná odchylka je +-5 % z uvedené hodnoty. Ad : Počet uživatelů, kteří využívají zařízení pečující o děti do tří let, tj. zařízení vybudovaná v rámci projektu.  „Uživatelé“ jsou rodiče využívající zařízení pro děti do tří let, které mají z umístění dítěte přínos. Za jedno umístěné dítě je počítán jeden rodič jako osoba, která může jít díky tomu, že je dítě v předškolním zařízení umístěno, do práce. 21

22 Indikátory Některá upřesnění, zejména k indikátoru „Kapacita podporovaných zařízení péče o děti nebo vzdělávacích zařízení naleznete na webu MAS v sekci Dotace pro žadatele – IROP, v dokumentu „Otázky a odpovědi” v rámci zveřejněné dokumentace k výzvě. 22

23 Způsobilé výdaje a rozpočet
Časová způsobilost Věcná způsobilost základní věcná hlediska viz kap Obecných pravidel pro žadatele a příjemce podrobnější věcná hlediska viz kap Specifických pravidel pro žadatele a příjemce výzvy č. 68 IROP 23

24 Způsobilé výdaje – hlavní aktivity projektu (příklady)
Stavby Výstavba nové budovy ... Související s rozšířením stávající kapacity zařízení Rozšíření stávající budovy ... Stavební úpravy stávajícící budovy pro péči o děti... Z důvodu rozšíření stávající kapacity Stavební úpravy společných prostor, kmenových učeben a prostor pro spánek dětí v rámci budovy MŠ stav. úpravy objektu dle vyhlášky č. 398/2009 Sb. související s podporou sociální inkluze v rámci projektu rozšíření kapacit (např. bezbariérovost) budování a modernizace související inženýrské sítě více viz kap Specifických pravidel pro žadatele a příjemce výzvy č. 68 IROP 24

25 Způsobilé výdaje – hlavní aktivity projektu (příklady)
Nákup pozemků a staveb cena pozemku nesmí přesáhnout 10 % celkových způsobilých výdajů projektu Pořízení vybavení budov, učeben, výukových prostor pořízení alternativních výukových prostor (např. Jurty, unimobuňky/obytné kontejnery) Pořízení nábytku Vybavení zázemí infrastruktury pro péči o děti do 3 let nebo předškolní vzdělávání (vybavení kmenových tříd, prostory pro spánek dětí, společné prostory, zázemí pro personál, šatny, toalety, jídelna, apod.) pořízení kompenzačních pomůcek a vybavení pro zajištění rovného přístupu ke vzdělávání dětem se spec. vzdělávacími potřebami DPH – podrobněji viz specifická pravidla výzvy č. 68 IROP 25

26 Způsobilé výdaje – vedlejší aktivity projektu (příklady)
Pořízení vnitřních i venkovních herních prvků a hraček Pořízení bezpečnostních prvků a zařízení při vstupu do budovy Úpravy venkovního prostranství (zeleň, přístupové cesty, úprava a zřizování dětských hřišť, pítka, parkové úpravy, oplocení) Pořízení a obnova mobiliáře (např. lavičky, herní prvky) a přístřešky nevyžadující stavební povolení Projektová dokumentace stavby Pořízení služeb bezprostředně souvisejících s realizací projektu (zpracování studie proveditelnosti, zadávací a výběrová řízení) Publicita více viz kap Specifických pravidel pro žadatele a příjemce výzvy č. 68 IROP 26

27 Nezpůsobilé výdaje (příklady)
Výdaje na nákup pozemku pouze za účelem vybudování hřiště nebo rozšíření zahrady Nákup elektroniky určené jednotlivým dětem (např. tablety) Výdaje na výstavbu/rekonstrukci a vybavení tříd, které neslouží jako kmenové třídy a prostory pro spánek dětí (neslouží k navýšení kapacity zařízení), jako jsou např. zvlášť vyčleněné dílny, třídy v zahradě, tělocvičny Výdaje na výstavbu víceúčelových sportovních hřišť, bazénů Náklady na mzdy, platy, ... osobní náklady Nájemné za pronájem budovy Cílem NENÍ budovat kuchyně a jídelny pro potřeby veřejnosti a dalších školských zařízení 27

28 Způsob podání žádosti o podporu
Žádosti se zasílají/podávají pouze v elektronické podobě prostřednictvím aplikace IS KP14+ (MS2014+) nevyžaduje instalaci do PC používat prohlížeč Internet Explorer (více viz IS KP14+) Je nutné mít kvalifikovaný elektronický podpis (např. PostSignum České pošty) platnost certifikátu je 1 rok Postupovat podle Postupu pro podání žádosti o podporu v MS (viz přílohy Specifických pravidel pro žadatele a příjemce výzvy č. 68 IROP) 28

29 Povinné přílohy žádosti o podporu
plná moc zadávací a výběrová řízení – smlouva na plnění zakázky doklady o právní subjektivitě žadatele výpis z rejstříku trestů – již není povinné studie proveditelnosti doklad o prokázání právních vztahů k majetku, který je předmětem projektu územní rozhodnutí s nabytím právní moci nebo územní souhlas nebo účinná veřejnoprávní smlouva nahrazující územní řízení žádost o stavební povolení nebo ohlášení, případně stavební povolení nebo souhlas s provedením ohlášeného stavebního záměru nebo veřejnoprávní smlouva nahrazující stavební povolení projektová dokumentace pro vydání stavebního povolení nebo pro ohlášení stavby položkový rozpočet stavby výpočet čistých jiných peněžních příjmů čestné prohlášení o skutečném majiteli výpis z rejstříku škol a školských zařízení stanovisko Krajské hygienické stanice ke kapacitě školy 29

30 Způsob hodnocení a výběru projektů
Fáze hodnocení Lhůta (pracovní dny) Kontrola formálních náležitostí a přijatelnosti 20 Věcné hodnocení 30 Výběr projektů 15 Závěrečné ověření způsobilosti (provádí ŘO) 24 Příprava a vydání právního aktu (provádí ŘO) 3 měsíce od schválení vedením ŘO IROP pokud projekt projde hodnocením v dané fázi, postupuje do další fáze projekty, které neprošly hodnocením v dané fázi, mají možnost odvolání ve lhůtě 15 pracovních dnů po dobu lhůty pro podání žádosti o přezkum/odvolání lhůty pro hodnocení a výběr projektů neběží, celý proces se pozastavuje 30

31 Kontrola formálních náležitostí a přijatelnosti
provádějí pracovníci kanceláře MAS Stolové hory napravitelná x nenapravitelná kritéria u napravitelných kritérií možná oprava ve lhůže 5 PD (max. 2x) do 15 kalendářních dní ode dne doručení informace může žadatel podat žádost o přezkum (u negativně hodnocených žádostí) MAS zasílá informaci o výsledku hodnocení prostřednictvím depeše v systému MS2014+ více viz příloha č. 1 výzvy MAS Stolové hory Interní postupy MAS Stolové hory pro IROP 31

32 Kontrola formálních náležitostí a přijatelnosti
kritéria formálních náležitostí (všechna napravitelná) žádost o podporu je podána v předepsané formě kontroluje se, mimo jiné, zda jsou informace uvedené v žádosti o podporu v souladu s informacemi uvedených v přílohách žádosti (např. informace o veřejných zakázkách – viz další snímky) žádost o podporu je podepsána oprávněným zástupcem žadatele jsou doloženy všechny povinné přílohy a obsahově splňují náležitosti, požadované v dokumentaci k výzvě MAS kontroluje se, mimo jiné, zda je projektová dokumentace označena razítkem a podpisem stavebního úřadu a zda ji zpracoval autorizovaný projektant, tj. zda obsahuje razítko autorizovaného projektanta přílohy obecně by měly být vkládány v kompletní verzi (často např. chybí podpisy, jelikož je vložena elektronická verze a nikoliv sken originálu) 32

33 Nový modul veřejné zakázky od 22. 8. 2017
Veřejné zakázky v MS2014+ Nový modul veřejné zakázky od Metodický pokyn pro oblast zadávání veřejných zakázek

34 Veřejné zakázky

35 Veřejné zakázky

36 Kontrola formálních náležitostí a přijatelnosti
obecná kritéria přijatelnosti projekt je svým zaměřením v souladu s cíli a podporovanými aktivitami výzvy MAS projekt je v souladu s podmínkami výzvy MAS žadatel splňuje definici oprávněného příjemce pro příslušný specifický cíl a výzvu MAS projekt respektuje minimální a maximální hranici celkových způsobilých výdajů stanovenou ve výzvě MAS projekt respektuje limity způsobilých výdajů (pokud jsou stanoveny) výsledky projektu jsou udržitelné projekt nemá negativní vliv na žádnou z horizontálních priorit IROP (udržitelný rozvoj, rovné příležitosti a zákaz diskriminace, rovnost mužů a žen) potřebnost realizace je odůvodněná statutární zástupce žadatele je trestně bezúhonný projekt je v souladu se schválenou SCLLD MAS Stolové hory 36

37 Kontrola formálních náležitostí a přijatelnosti
specifická kritéria přijatelnosti Žadatel má zajištěnou administrativní, finanční a provozní kapacitu k realizaci a udržitelnosti projektu Projekt je v souladu s Dlouhodobým záměrem vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR na období Projekt je v souladu s Akčním plánem inkluzivního vzdělávání na roky Projekt prokazatelně řeší nedostatek kapacit v území Projekt nepodporuje opatření, která vedou k diskriminaci a segregaci marginalizovaných skupin, jako jsou romské děti a žáci a další děti a žáci s potřebou podpůrných opatření (děti a žáci se zdravotním postižením, zdravotním znevýhodněním a se sociálním znevýhodněním) Projekt nezískal podporu z Národního fondu pro podporu MŠ a ZŠ Projekt zaměřený na mateřskou školu zřízenou podle zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, je v souladu s Místním akčním plánem vzdělávání (MAP) 37

38 Věcné hodnocení provádí Hodnotitelská komise MAS Stolové hory
bodové hodnocení kvality projektů na základě preferenčních kritérií maximální počet bodů, kterého lze dosáhnout: 70 hranice bodů pro splnění podmínek věcného hodnocení: 35 MAS zasílá žadateli informaci o výsledku hodnocení prostřednictvím delepše v systému MS2014+ žadatel může do 15 kalendářních dní ode dne doručení informace podat žádosti o přezkum (u negativně hodnocených žádostí). více viz: příloha č. 2 výzvy Interní postupy MAS Stolové hory pro IROP 38

39 Věcné hodnocení kritéria věcného hodnoceni:
finanční náročnost projektu kritérium zvýhodňuje menší/levnější projekty počet obyvatel obce/města, ve které se daný projekt realizuje kritérium zvýhodňuje menší obce projekt umožňuje pobyt dítěte v zařízení po maximální možnou dobu kritérium zvýhodňuje projekty těch zařízení, ve kterých mohou být děti umístěny po delší dobu v rámci dne, tzn. které mají delší provozní dobu zařízení zajišťuje pobyt dětem mladším tří let kritérium zvýhodňuje zařízení, které zajišťuje pobyt dětem mladším tří let 39

40 Věcné hodnocení kritéria věcného hodnoceni:
časové využití výstupů projektu kritérium zvýhodňuje zařízení podle toho, kolik měsíců v roce umožňují pobyt dítěte projekt řeší nedostatečnou kapacitu zařízení předškolního vzdělávání Kritérium boduje projekty na základě míry navýšení kapacity zařízení projekt realizuje aktivity vedoucí k sociální inkluzi Kritérium zvýhodňuje projekty, v rámci kterých bude v zařízení zajišťována bezbárérovost nebo budou pořizovány kompenzační pomůcky (v rámci způsobilých výdajů) 40

41 Výběr projektů, ZOZ a vydání právního aktu
provádí Rada MAS Stolové hory schvaluje návrh Hodnotitelské komise MAS nemůže měnit ani pořadí projektů ani hodnocení žádostí může navýšit alokaci výzvy a určit náhradní projekty MAS zasílá žadateli informaci o výsledku hodnocení prostřednictvím delepše v systému MS2014+; žadatel může do 15 kalendářních dní ode dne doručení informace podat žádosti o přezkum (u negativně hodnocených žádostí). závěrečné ověření způsobilosti a vydání právního aktu: provádí ŘO IROP vydání právního aktu do 3 měsíců ze strany ŘO IROP 41

42 Kritéria závěrečného ověření způsobilosti projektů
žádost o podporu je podána v předepsané formě jsou doloženy všechny povinné přílohy a obsahově splňují náležitosti požadované v dokumentaci k výzvě ŘO projekt je v souladu s pravidly veřejné podpory výdaje na hlavní aktivity projektu odpovídají tržním cenám cílové hodnoty indikátorů odpovídají cílům projektu Minimálně 85 % způsobilých výdajů projektu je zaměřeno na hlavní aktivity projektu V hodnocení eCBA/finanční analýze projekt dosáhne minimálně hodnoty ukazatelů stanovené ve výzvě V projektu bylo ověřeno riziko dvojího financování Projekt zajistí fyzickou dostupnost anebo bezbariérovost vzdělávacích zařízení Projekt vede k rozšíření stávající kapacity zařízení 42

43 Udržitelnost – viz kap. 8 Spec. pravidel výzvy č. 68
Doba udržitelnosti je 5 let od provedení poslední platby příjemci ze strany ŘO IROP, tzn. od data nastavení stavu „projekt finančně ukončen ze strany ŘO“ V době udržitelnosti musí veškerý pořízený majetek sloužit pouze k účelu poskytování stejných služeb a provádění aktivit projektu pro stejné klienty cílové skupiny, ke kterým se žadatel zavázal v žádosti o podporu V době udržitelnosti musí být veškerý pořízený majetek evidován. V době udržitelnosti musí být dodržovány cílové hodnoty indikátorů. Doporučujeme příjemcům sjednat si pojištění majetku financovaného z IROP (nezpůsobilý výdaj). Pojištění je vhodné zejména pro případ, kdy v průběhu realizace projektu nebo v období udržitelnosti dojde ke zničení nebo poškození majetku pořízeného z podpory. Příjemce nebude schopen naplnit účel projektu a zachovat po stanovené období výsledky realizace projektu a bude povinen vyplacenou podporu vrátit. 43

44 Důležité dokumenty Výzva MAS Stolové hory: Infrastruktura pro předškolní vzdělávání Specifická pravidla pro žadatele a příjemce výzvy č. 68 – hlavně aktivita Infrastruktura základních škol pravidla_2-4_CLLD_1-2.pdf.aspx?ext=.pdf Přílohy spec. pravidel výzvy č. 68 IROP 31a536e1c477/Prilohy_Specificka-pravidla_2-4_CLLD_1-2.zip.aspx?ext=.zip Obecná pravidla pro žadatele a příjemce IROP pravidla-IROP_vydani-1-11_ _final.pdf.aspx?ext=.pdf 44

45 Další důležité dokumenty
Metodický pokyn pro oblast zadávání zakázek v programovém období pokyny/Metodika-rizeni-programu/Metodika-zadavani-zakazek Nový modul veřejné zakázky od 20-%20ISKP%20-%20pom%C5%AFcka.pdf Matice způsobilosti výdajů – inspirace z výzev č. 46./47. Fsobilosti%20v%C3%BDdaj%C5%AF/Matice%20v%C3%BDdaj% C5%AF%20pro%20%C5%BEadatele%20- %20Z%C5%A0%201.2.pdf 45

46 Dotazy 46

47 Kontakty Pavel Rejchrt email: rejchrt.masstolovehory@gmail.com
tel.: Místní akční skupina Stolové hory, z. s. sídlo: Masarykovo nám. 98, , Police n. Metují kancelář: Náměstí 102, , Velké Poříčí 47

48 Děkuji za pozornost 48

49 Doplněk: Postup při podávání žádosti
Zřízení elektronického podpisu Registrace do systému IS KP14+ Vyplnění žádosti o podporu Finalizace žádosti o podporu Podepsání a odeslání žádosti o podporu

50 Jak zadávat projektovou žádost?
Portál IS KP14+ Produkční (ostré) prostředí: Edukační video zadost/Edukacni-videa Příručky OP Postup pro podání žádosti o podporu v MS2014+, viz příloha č. 1 výzvy č. 68 IROP

51

52

53

54

55 vybrat číslo nadřazené výzvy IROP - 68

56

57

58 Nejlepší je vyhledávat podle klíčového slova „stolové“ anebo podle čísla výzvy
při vyhledávání je dobré před vyhledávané slovo vložit *, pokud * není vložena, musí se zadat přesný název nebo číslo výzvy

59

60

61 Info k IS KP14+ (MS2014+) Žadatel má vždy přístup do portálu s rolí správce přístupů. Pouze s touto rolí lze přidávat/odebírat další uživatele (čtenář, editor, signatář, zmocněnec). K podepisování všech nebo určitých úloh je možné zmocnit jinou osobu (vč. konzultanta) plnou mocí, která se oskenovaná nahraje do IS KP14+. Informace o stavu projektu včetně výsledků hodnocení projektu se žadatel/příjemce dozví pouze přes systém. Komunikace s MAS a MMR po podání projektové žádosti bude probíhat pouze prostřednictvím depeší (zpráv) přes systém.

62 Info k IS KP14+ (MS2014+) Doporučuje se si v IS KP14+ nastavit notifikace na telefon nebo , kde budete informováni o události/změně stavu projektu či o případných výzvách k doplnění/vysvětlení. Depeše se považuje za doručenou dnem odeslání, nikoli dnem přečtení (možnost notifikace na či SMS). Všechny přílohy se přikládají pouze elektronicky. Jednotlivé přílohy se nenahrávají na záložku „Dokumenty“, ale na různá místa podle oblasti, do které spadají (týká se plných mocí a veřejných zakázek).

63 HW a SW požadavky Pro bezproblémový chod se doporučuje mít nejnovější verzi prohlížeče INTERNET EXPLORER. K podepsání úloh je vyžadován kvalifikovaný elektronický podpis – potřeba aplikace MS Silverlight a balíček Tesco SW Elevated TrustTool (v MS2014+ na záložce HW a SW požadavky). Na záložce „FAQ“ (podzáložka „FAQ elektronický podpis“) jsou k dispozici principy práce s certifikáty.

64 Elektronický podpis = kvalifikovaný certifikát Platnost 1 rok
Poskytovatelé: PostSignum České pošty (Czech point) První certifikační autorita Eidentity


Stáhnout ppt "Infrastruktura pro předškolní vzdělávání - I"

Podobné prezentace


Reklamy Google