Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilKristýna Kubíčková
1
Představení Úvod Celé je to pojaté spíše jako představení služby a jejích možností, nežli konkrétní ukázky Lukáš Čochner
2
Co to je? Webový analytický nástroj
Vyhledávače Reklamy y Blogy Odkazy Přímé zadání …. Návštěvníci Cíl Zákazník Uživatel Webový analytický nástroj Sledování provozu na webových stránkách Nástroj pro sledování provozu na webu Informační základna pro rozhodování o dalším nakládání s webem, sledování odkud k nám přicházející návštěvníci = potenciální zákazníci, resp. Uživatelé Základ pro rozhodování jak dále provádět SEO, kam investovat… Návštěvník přináší se svou návštěvou na stránky spoustu informací, které lze analyzovat a využít Lukáš Čochner
3
Vložení sledovacího kódu do stránek
Spuštění služby Účet u Googlu Založení profilu Vložení sledovacího kódu do stránek Užívání služby Velmi jednoduché nastavení služby – spočívá v podstatě ve 4 krocích Hlavní krok = vložení JavaScriptového kódu do kódu všech stránek, které si přejeme sledovat (Uživatel, který si zobrazuje stránky mj. vysílá požadavek na načtení 1 pixelového gifu ze serveru analytics – spolu s tímto požadavkem vysílá i informace – samotný požadavek, informace o systému/prohlížeči, cookies – na základě těchto informací se shromažďují data) Lukáš Čochner
4
Vizualizované přehledy
Řídící panel Jakási homepage, individuálně nastavitelná, skládá se z bloků, které si můžeme sami zvolit a případně drag and drop přemístit Viz obrázek Přehledná vizualizace získaných dat Lukáš Čochner
5
Návštěvníci Přehledy Překryvná data mapy Různé pohledy na uživatele
Bounce rate = míra opuštění 4 hlavní sekce Návštěvníci Sledování dat, které jsme získali o samotných návštěvnících – jejich počet, jejich vlastnosti (jaký mají prohlížeč, rozlišení obrazovky, odkud jsou, jakou mají rychlost připojení) Vizualizace těchto dat pomocí adekvátních nástrojů – interaktivní grafy, mapy Vše logické pěkné Bounce rate – procento lidí, kteří po zobrazení stránky okamžitě odcházejí Rozlišení návštěvník x unikátní návštěvník Lukáš Čochner
6
Zdroje provozu Odkud se návštěvníci berou
Ověření, zda nás navštěvují odkud to čekáme = kam jsme investovali Sledování klíčových slov Možnost přiřadit zdrojům náklady a ty sledovat 2) Zdroje provozu Sledování odkud se návštěvníci berou – viz obrázek Prostor pro optimalizaci a zaměření SEO, např. co se týče klíčových slov – krze která klíčová slova se k nám návštěvníci dostávají a na tato klíčová slova pak optimalizovat Možnost propojení s Ad-Words – více v závěru Lukáš Čochner
7
Obsah Sledování provozu v jednotlivých částech stránek
Kde se zdržují x odkud odcházejí Překryvná data stránek 3) Obsah Sledování, kde se naši návštěvníci zdržují, odkud naopak odcházejí, jak dlouho se na našich stránkách zdržují, opět pomocí grafů Další zajímavé zobrazení je překryvná data stránky – zobrazuje přímo sledovanou stránku s graficky a procentně vyjádřenými prokliky – kam uživatelé klikají (pokud tedy neodejdou) Lukáš Čochner
8
Cíle = Konverze Míra konverze Cílová cesta Sledování cílové cesty
Návštěvník Návštěvník Návštěvník Cíle = Konverze Míra konverze Cílová cesta Sledování cílové cesty 4) Cíle Konverze = cíl = z běžného návštěvníka se stává zákazník, resp. Uživatel (návštěvník udělá to co chceme….) Cílová cesta = cesta ke konverzi – určitý sled nutných kroků ke konverzi – tato cesta se dá sledovat jak pomocí dat a grafů, tak pomocí vizualizované cesty, viz prezentace Konverze může být registrace, nákup, kliknutí někam…. Zákazník Zákazník Lukáš Čochner
9
Propojení s dalšími službami
Google AdWords AdWords Google WebSite Optimizer Adwords Placená reklama zobrazující se na základě klíčových slov na speciálním umístění při vyhledávání, či na bannerech Propojeno s analytics – přehledy nákladů apod. Lukáš Čochner
10
Propojení s dalšími službami
Google AdWords AdWords Google WebSite Optimizer Google website optimizer Užitečný nástroj pro aktivní rozhodnutí co s webem, jak jej učinit efektivnější O tom jak má web vypadat nám rozhodne sám návštěvník Krapet složitější implementace Princip: máme více variant vzhledů, rozložení, obsahu webu – nevíme, která nám přinese nejvíce konverzí – necháme tedy uživatelům zobrazit všechny varianty – google automaticky přiřazuje různým návštěvníkům různé varianty našeho webu a následně pomocí analyticsu sumarizuje úspěšnost různých kombinací – jeden uživatel, uvidí vždy jen jednu variantu – varianta s nejlepší mírou konverze je ta nejlepší Lukáš Čochner
11
Děkuji za pozornost Lukáš Čochner
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.