Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
STRATEGIE BEZPEČNOSTI SILNIČNÍHO PROVOZU ZLÍNSKÉHO KRAJE za rok 2016
Vyhodnocení plnění STRATEGIE BEZPEČNOSTI SILNIČNÍHO PROVOZU ZLÍNSKÉHO KRAJE za rok 2016 Ing. Josef Mikulík, CSc. Mgr. Zuzana Strnadová RNDr. Jan Tecl
2
VÝCHODISKA Při dopravních nehodách v letech 2002-2016
na území Zlínského kraje: zemřelo 680 osob a těžce zraněno bylo osob. Zlínský kraj patří mezi nejméně bezpečné kraje ČR: rok 2011 – 10. pozice rok 2014 – 12. pozice rok 2015 – 13. pozice rok 2016 – 12. pozice
3
Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
Proto rozhodnuto o vypracování STRATEGIE BEZPEČNOSTI SILNIČNÍHO PROVOZU ZLÍNSKÉHO KRAJE: naplňuje usnesení vlády ČR č. 599 ze dne , o Národní strategii bezpečnosti silničního provozu na období let 2011 až 2020 (NSBSP) s přizpůsobením konkrétním podmínkám kraje, iniciuje úzkou spolupráci s městy, obcemi a všemi subjekty kraje a jejich zapojení do společného úsilí, chce zajistit vyšší bezpečnost svých občanů v provozu na pozemních komunikacích a lépe chránit jejich zdraví a životy UČINIT ZLÍNSKÝ KRAJ BEZPEČNĚJŠÍM. Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
4
VIZE 0 Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším = není výhledově přijatelné,
aby v silničním provozu došlo k usmrcení nebo vážnému zranění BEZPEČNÝ DOPRAVNÍ PROSTOR s bezpečnými dopravními prostředky, který respektuje limity lidského organizmu, minimalizuje dopady chybného chování účastníků silničního provozu Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
5
Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
STRATEGICKÉ CÍLE V souladu s cíli NSBSP z toho pro Zlínský kraj vyplývá snížit v roce 2020 oproti roku 2009: počet usmrcených ze 43 osob na 17 osob, počet těžce zraněných z 229 osob na 137 osob. Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
6
DÍLČÍ CÍLE V ROCE 2020 prioritní oblast očekávaný počet usmrcených osob očekávaný počet těžce zraněných osob očekávaná hodnota ekvivalentu závažnosti nehod děti 1 9 3 chodci 5 29 12 cyklisté 31 11 motocyklisté 28 10 mladí a noví řidiči 33 13 stárnoucí populace 4 39 14 alkohol a jiné návykové látky 23 nepřiměřená rychlost 40 22 agresivní způsob jízdy 88 celkem 17 137 51
7
Jaké jsou výsledky čtvrtého roku její realizace?
STRATEGIE BEZPEČNOSTI SILNIČNÍHO PROVOZU ZLÍNSKÉHO KRAJE NA OBDOBÍ byla schválena krajskou radou Zlínského kraje dne 4. prosince 2012. Jaké jsou výsledky čtvrtého roku její realizace? Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
8
Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
PLNĚNÍ STRATEGIE NA SILNIČNÍ SÍTI ZK CELKEM rok 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 skutečnost 2016 předpoklad 2020 usmrceno do 24 h 43 40 38 31 35 33 41 27 24 17 těžce zraněno 229 172 179 191 206 184 167 190 165 137 ekvivalent závažnosti 100 83 79 87 75 65 51 V roce 2016 byl ve srovnání s rokem předpokladem 2016 počet usmrcených: o 14 osob o 3 osoby počet těžce zraněných: o 23 osob o 25 osob ukazatel závažnosti nehod: o o 10 Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
9
Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
10
Odhadovaná částka ekonomické ztráty způsobené nehodovostí v silničním provozu
ve Zlínském kraji v roce 2016 3,4 mld. Kč Výdajová strana rozpočtu ZK činila 9,6 mld. Kč Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
11
POŘADÍ KRAJŮ DLE ZÁVAŽNOSTI NEHOD
V ROCE 2016 závažnost/ rozloha obyvatel počet os. automobilů 1000 km silnic mld. vozokm ∑ CELKEM Karlovarský 3 4 1 14 Liberecký 5 2 19 2 - 3 Vysočina 6 7 Plzeňský 22 Ústecký 23 Moravskoslezský 11 12 28 Olomoucký 8 9 38 Jihočeský 40 Královéhradecký 10 41 Jihomoravský 43 Pardubický 52 Zlínský 13 57 Středočeský 59
12
Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
PLNĚNÍ STRATEGIE NA SILNICÍCH I. TŘÍDY ZK rok 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 skutečnost 2016 předpoklad 2020 usmrceno do 24 h 14 21 15 9 12 8 6 těžce zraněno 54 53 45 38 61 46 48 49 39 32 ekvivalent závažnosti 28 27 31 24 18 V roce 2016 byl ve srovnání s rokem předpokladem 2016 počet usmrcených: o 3 osoby o 1 osobu počet těžce zraněných: o 1 osobu o 10 osob ukazatel závažnosti: o 3 o 3 Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
13
Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
PLNĚNÍ STRATEGIE NA SILNICÍCH II. A III. TŘÍDY ZK rok 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 skutečnost 2016 předpoklad 2020 usmrceno do 24 h 21 14 12 15 17 20 8 těžce zraněno 128 73 88 103 90 84 85 83 92 77 ekvivalent závažnosti 53 32 34 41 44 38 35 27 V roce 2016 byl ve srovnání s rokem předpokladem 2016 počet usmrcených: o 6 osob o 2 osoby počet těžce zraněných: o 2 osoby o 9 osob ukazatel závažnosti: o stejně Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
14
Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
PLNĚNÍ STRATEGIE NA MÍSTNÍCH KOMUNIKACÍCH ZK rok 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 skutečnost 2016 předpoklad 2020 usmrceno do 24 h 5 11 4 1 6 7 3 2 těžce zraněno 36 44 38 50 47 32 55 26 22 ekvivalent závažnosti 14 12 17 18 15 10 8 V roce 2016 byl ve srovnání s rokem předpokladem 2016 počet usmrcených: o 4 osoby stejně počet těžce zraněných: o 23 osob o 29 osob ukazatel závažnosti: o o 7 Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
15
Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
DÍLČÍ CÍLE ZLÍNSKÝ KRAJ CELKEM usmrcení těžce zranění ekvivalent závažnosti nehod 2009 2016 skutečnost předpoklad 2016/ děti 1 0,00 14 9 10 0,64 5 2 4 0,50 chodci 3 6 0,33 45 47 34 1,04 20 15 0,73 cyklisté 0,83 52 36 1,11 18 13 1,01 motocyklisté 39 31 0,79 16 12 0,62 mladí řidiči 0,44 41 23 0,56 19 0,51 senioři 0,80 43 40 0,53 alkohol 38 21 27 0,55 0,34 rychlost 11 55 0,82 22 26 0,66 agresivní jízda 0,60 95 79 91 29 0,74 Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
16
Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
DÍLČÍ CÍLE ZLÍNSKÝ KRAJ I.TŘÍDA usmrcení těžce zranění ekvivalent závažnosti nehod 2009 2016 skutečnost předpoklad 2016/ děti 0,00 1 3 3,00 chodci 2 1,50 9 18 7 2,00 4 8 1,76 cyklisté 11 5 0,45 0,33 motocyklisté 6 0,67 0,29 mladí řidiči 0,86 0,32 senioři 13 12 0,38 1,00 alkohol rychlost 1,75 0,53 agresivní jízda 36 24 34 15 14 0,63 Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
17
Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
DÍLČÍ CÍLE ZLÍNSKÝ KRAJ II. a III.TŘÍDA usmrcení těžce zranění ekvivalent závažnosti nehod 2009 2016 skutečnost předpoklad 2016/ děti 0,00 7 4 5 0,57 2 1 chodci 3 25 13 19 0,52 9 0,35 cyklisté 0,50 14 0,68 0,60 motocyklisté 0,33 26 21 0,81 10 6 0,66 mladí řidiči 0,80 15 18 0,71 8 0,76 senioři 20 0,62 alkohol 27 11 0,21 rychlost 0,70 42 24 34 16 0,63 agresivní jízda 1,00 43 37 41 0,86 17 0,91 Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
18
Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
DÍLČÍ CÍLE ZLÍNSKÝ KRAJ MÍSTNÍ KOMUNIKACE usmrcení těžce zranění ekvivalent závažnosti nehod 2009 2016 skutečnost předpoklad 2016/ děti 1 0,00 4 2 3 0,50 0,25 chodci 8 16 6 2,00 1,00 cyklisté 3,00 13 32 10 2,46 11 2,59 motocyklisté 5 1,25 mladí řidiči 7 0,29 senioři 1,57 alkohol 9 1,80 rychlost 12 2,40 1,33 agresivní jízda 15 18 14 1,20 0,96 Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
19
OKOLNOSTI NEHOD S VÁŽNÝMI NÁSLEDKY DLE DRUHU KOMUNIKACE
silnice I. tř. silnice II. a III. tř. místní komunikace celkem 2015 2016 usmrcení 12 9 20 14 7 3 41 27 těž. zranění 48 49 85 83 32 55 167 190 ekvivalent závažnosti 24 21 35 15 17 75 nehody 50 92 88 38 58 183 198 I. třída: U - TZ - EZN - N - II. + III. třída: U - TZ - EZN - N - MK: U - TZ - EZN - N -
20
OKOLNOSTI NEHOD S VÁŽNÝMI NÁSLEDKY DLE LOKALIZACE
obec/mimo obec mimo obec celkem 2015 2016 usmrcení 14 7 27 20 41 těž. zranění 102 110 65 80 167 190 ekvivalent závažnosti 40 35 43 83 75 nehody 114 112 69 86 183 198 V obci: U - TZ - EZN - N - Mimo obec: U - TZ - EZN - N - Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
21
NEHODY S VÁŽNÝMI NÁSLEDKY DLE DRUHU KOMUNIKACE A SMĚROVÝCH POMĚRŮ
úsek silnice I. tř. silnice II. a III. tř. místní komunikace celkem 2015 2016 přímý 21 19 45 40 24 32 92 zatáčka 12 17 25 4 10 36 55 křižovatka 28 23 16 51 50 48 88 38 58 183 198 Kritické: zatáčky I. třídy: zatáčky II. a III. třídy: zatáčky MK: všechny I. třídy: přímé úseky II. a III. třídy: přímé úseky Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
22
NEHODY S VÁŽNÝMI NÁSLEDKY DLE DRUHU KOMUNIKACE A DRUHU NEHODY
typ nehody silnice I. tř. silnice II. a III. tř. místní komunikace celkem 2015 2016 jedoucí vozidlo 28 18 37 48 9 17 75 83 pevná překážka 5 7 13 4 3 22 29 chodec 16 20 26 8 51 havárie 2 11 24 Převažující: srážka s jedoucím vozidlem, následně srážka s chodcem I. třída: pevná překážka, chodec MK: jedoucí vozidlo, chodec II. a III. třída: jedoucí vozidlo, pevná překážka I. třída: jedoucí vozidlo II. a III. třída: chodec MK: pevná překážka
23
NEHODY S VÁŽNÝMI NÁSLEDKY DLE DRUHU KOMUNIKACE A SPECIFICKÉHO MÍSTA
místo silnice I. tř. silnice II. a III. tř. místní komunikace celkem 2015 2016 přechod, zastávka 14 12 19 5 9 38 35 ostatní 36 73 74 33 49 145 163 50 48 92 88 58 183 198 I. třídy: přechod, zastávka, ostatní stejně II, a III. třídy: přechod, zastávka, ostatní (nepatrně) MK: všude Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
24
PŘÍČINY NEHOD S VÁŽNÝMI NÁSLEDKY DLE DRUHU KOMUNIKACE, LOKALIZACE A PŘÍČINY
silnice I. tř. silnice II. a III. tř. místní komunikace obec mimo obec příčina 2015 2016 100 1 2 4 2xx 3 5 12 21 7 3xx 0 6 4xx 13 8 22 17 5xx 9 10 19 21 24 6xx 0 celkem 25 27 55 37 51 33 47 11 Vysvětlivky: 100 – nezaviněná řidičem, 2xx – nepřiměřená rychlost jízdy, 3xx – nesprávné předjíždění, 4xx – nedání přednosti v jízdě, 5xx - nesprávný způsob jízdy, 6xx – technická závada
25
Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
PŘÍČINY NEHOD S VÁŽNÝMI NÁSLEDKY DLE DRUHU KOMUNIKACE, LOKALIZACE A PŘÍČINY Nehody nezaviněné řidiči - převážně v obci. Nehody zaviněné nepřiměřenou rychlostí - I., II. a III. třída mimo obec, výrazněji II. a III. třída. Nehody zaviněné nedáním přednosti v jízdě - I., II. a III. třída i MK - hlavně v obci. Poznámka: Předpokládá se, že přístup k posouzení příčiny DN je jednotný v rámci kraje. Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
26
NEHODY S VÁŽNÝMI NÁSLEDKY DLE DRUHU KOMUNIKACE A STAVU POVRCHU VOZOVKY
silnice I. tř. silnice II. a III. tř. místní komunikace celkem 2015 2016 suchý 41 33 67 68 35 45 144 149 ostatní 9 15 25 20 3 13 39 49 50 48 92 88 38 58 183 198 Pokles na suchém povrchu - I. třída. Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
27
NEHODY S VÁŽNÝMI NÁSLEDKY DLE DRUHU KOMUNIKACE A POČASÍ
silnice I. tř. silnice II. a III. tř. místní komunikace celkem 2015 2016 neztížené 45 37 74 80 49 159 170 ostatní 5 11 18 8 1 9 24 28 50 48 92 88 38 58 183 198 Převážně za příznivých povětrnostních podmínek. Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
28
NEHODY S VÁŽNÝMI NÁSLEDKY DLE DRUHU KOMUNIKACE A VIDITELNOSTI
silnice I. tř. silnice II. a III. tř. místní komunikace celkem 2015 2016 den, nezhoršená 29 31 56 65 41 118 141 ostatní 21 17 36 23 7 57 50 48 92 88 38 58 183 198 Převážně za dobré viditelnosti Velký nárůst za zhoršené viditelnosti - II. a III. třída, MK. Pokles za zhoršené viditelnosti - I. třída. Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
29
NEHODY S VÁŽNÝMI NÁSLEDKY DLE DRUHU KOMUNIKACE A VLIVU ALKOHOLU
silnice I. tř. silnice II. a III. tř. místní komunikace celkem 2015 2016 < 0,24 ‰ 1 > 0,24 ‰ 2 10 6 9 7 21 16 ne/neznámo 49 46 81 82 29 50 161 181 Potěšitelným faktem je mírný pokles počtu nehod (s výjimkou silnic I. tříd) způsobených pod vlivem alkoholu se zjištěnou hladinou vyšší než 0,24 ‰. Pouze u 2 nehod v roce 2016 bylo zjištěno, že viník nehody byl pod vlivem drog. Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
30
Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
AKČNÍ PROGRAM STRATEGIE BEZPEČNOSTI ZK = soubor opatření, jejichž realizací by mělo být dosaženo zvýšení bezpečnosti ve ZK U VĚTŠINY AKTIVIT SE PŘEDPOKLÁDÁ SPOLUPRÁCE PŘÍSLUŠNÝCH ZODPOVĚDNÝCH ORGÁNŮ A ORGANIZACÍ S OSTATNÍMI SUBJEKTY ZK, KTEŘÍ JI MOHOU SVOU ČINNOSTÍ OVLIVNIT VČETNĚ NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍ Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
31
Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
AKČNÍ PROGRAM SE ZAMĚŘUJE, V SOULADU S NÁRODNÍ STRATEGIÍ, NA OBLAST: BEZPEČNÉ POZEMNÍ KOMUNIKACE KOMUNIKACE – K (42 aktivit), BEZPEČNÉHO DOPRAVNÍHO PROSTŘEDKU VOZIDLO – V (6 aktivit), BEZPEČNÉHO CHOVÁNÍ ÚČASTNÍK – Ú (26 aktivit). Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
32
Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
AKČNÍ PROGRAM ZÁVĚR K Přesto, že problematice BEZPEČNÉ KOMUNIKACE je věnována péče, zvláště ze strany KŘ Policie Zlínského kraje, SŽDC i obcí, bohužel bez žádoucího radikálnějšího dopadu na snížení nehodovosti. Zvláště na silnicích III. třídy a MK je zapotřebí provádět činnost koordinovaně, aby byla odstraněna místa, kde dochází k nehodám s vážnými následky. Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
33
Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
AKČNÍ PROGRAM ZÁVĚR V Aktivita BEZPEČNÉ VOZIDLO je především plněna ze strany KŘ Policie ČR a městské policie obcí ZK. Ze Zlínského kraje se k aktivitě vyjádřila firma HESPO, s.r.o. – STK. Centra bezpečné jízdy se k aktivitě nevyjádřila. Technickému stavu jízdních kol je věnována patřičná pozornost, a to jak ze strany krajského koordinátora BESIP, tak i KŘ Policie ČR ZK a MP. Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
34
Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
AKČNÍ PROGRAM ZÁVĚR Ú V oblasti BEZPEČNÝ ÚČASTNÍK – Ú jsou dle podaných informací plněny aktivity na dobré úrovni. Jen výsledek působení na zranitelné účastníky silničního provozu není uspokojivý. Do plnění aktivity se zapojily: KŘ Policie ZK – OTP, krajský koordinátor BESIP, městská policie obcí ZK. Zcela chybí plnění aktivit autoškolami ZK. Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
35
INFORMACI O REALIZACI OPATŘENÍ PODALI A AKTIVNÍM ZPŮSOBEM SE ZAPOJILI:
KÚ Zlínského kraje krajský koordinátor BESIP KŘ Policie Zlínského kraje ŘSD ČR, správa Zlín, SÚS Zlínska Ředitelství silnic Zlínského kraje Správa železniční dopravní cesty Celní úřad pro Zlínský kraj Oblastní spolek Českého červeného kříže Zlín a Oblastní spolek Českého červeného kříže Kroměříž HESPO, s.r.o. Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
36
Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
ZAPOJENÍ ORP Zapojily se všechny ORP, avšak na různé úrovni Mimořádné ocenění si zaslouží zejména obce Otrokovice (zahájila jako první v ČR i přípravu obecní strategie BESIP) Luhačovice, Otrokovice, Uherský Brod a Valašské Meziříčí za přípravu rozsáhlých aktivit v oblasti preventivního působení na lidského činitele, a to nejen u dětí. Aktivity ORP jsou podpořeny i úzkou spoluprací s obecní policií, Policií ČR, KK BESIP a dalšími subjekty působícími na území Zlínského kraje. Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
37
Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
Do aktivní účasti na realizaci Strategie bezpečnosti ZK se dosud nepodařilo zapojit všechny subjekty. V Akčním programu jsou vyjmenovány odpovědné subjekty, které nesou odpovědnost za plnění jednotlivých aktivit. Prozatím do žádného vyhodnocení nepodaly informaci: autoškoly, které působí ve Zlínském kraji, střediska bezpečné jízdy, provozovatelé (majitelé) vleček, firmy provozující nákladní dopravu, NNO mimo ČČK a další odpovědné subjekty, které se zavázaly k plnění aktivit AP. Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
38
Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
ZÁVĚRY (1) Velmi pozitivním výsledkem je aktivita některých ORP (Otrokovice, Uherský Brod, Luhačovice) a jejich zájem o řešení nehodovosti ve prospěch svých občanů, zřízení pozice krajského manažera BESIP na KÚ v závěru roku 2015, vymezení jeho pracovní náplně s komplexním zaměřením na všechny aspekty bezpečnosti a jeho dosavadní aktivní přístup k vytvoření kooperativního systému řešení bezpečnosti. Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
39
ZÁVĚRY (2) Zlínský kraj na předposlední místo
Neovlivnilo to však dostatečně celkově nepříznivé výsledky nehodovosti, které zařadily Zlínský kraj na předposlední místo ve srovnání s celorepublikovým trendem i ve srovnání s ostatními kraji. Je to potvrzení nezbytnosti politické a odborné diskuze a návazných rozhodnutí o změně v přístupu k efektivnější REALIZACI STRATEGIE BEZPEČNOSTI SILNIČNÍHO PROVOZU ZLÍNSKÉHO KRAJE. Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
40
Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
DOPORUČENÍ (1) vytvořit podmínky pro efektivní výkon koordinačních činností krajského manažera BESIP ve všech aktivitách, které jsou v kompetenční působnosti KÚ a které mohou (měly by být) zajištěny jinými subjekty, postupně připravovat zřízení specializovaného útvaru na úrovni kraje, který by se problematikou bezpečnosti systémově zabýval, zajistit dostatečné a systémové financování aktivit z rozpočtu kraje a s využitím prostředků z jiných zdrojů, např. SFDI, FZŠ, EF..., Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
41
Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
DOPORUČENÍ (2) zapojit do realizace Strategie veškeré subjekty, kterých se problematika bezpečnosti silničního provozu dotýká, široce publikovat Strategii jako návod pro ochranu zdraví a životů občanů na silnicích, zajistit průběžné odborné konzultace k řešení bezpečnostních opatření, konkrétní aktivity zintenzivnit v oblastech zaměřených na dílčí cíle, jejichž plnění je neuspokojivé, zejména na zranitelné účastníky provozu s využitím stávajících a obnovovaných DDH a na identifikovaná kritická místa. Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
42
Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
DOPORUČENÍ (3) zaměřit se na problematiku bezpečné komunikace, nejen u všech správců silnic I., II. a III. třídy, ale i u všech ORP (resp. správců pozemních komunikací) se zodpovědností za místní komunikace, které výrazně zaostávají za vytýčenými předpoklady snižování nehodovosti, zlepšit podmínky pro bezpečnost zranitelných účastníků silničního provozu – dětí, chodců, cyklistů a motocyklistů, Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
43
Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
DOPORUČENÍ (4) nadále pokračovat a rozvíjet preventivní aktivity i dohled policie na dodržování předpisů souvisejících s požíváním akoholu a jiných omamných látek při řízení, dodržováním rychlosti a agresivním způsobem jízdy, v intravilánu se zaměřit na řešení problematiky bezpečných křižovatek, s přihlédnutím na zvýšení bezpečnosti chodců. uvedená doporučení využít jako osnovu pro podrobné rozpracování činností na další období Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
44
Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
PRAKTICKÉ INFORMACE Informace o jednotlivých nehodách: Informace o financování bezpečnostních opatřeních ze - Státního fondu dopravní infrastruktury: - Fondu zábrany škod Učiňme Zlínský kraj bezpečnějším
45
Děkuji Vám za pozornost
Kontaktní informace: Ing. Josef Mikulík, CSc. Mgr. Zuzana Strnadová Centrum dopravního výzkumu, v. v. i. Líšeňská 33a, Brno telefon:
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.