Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Seminář pro žadatele k výzvě IROP č.3

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Seminář pro žadatele k výzvě IROP č.3"— Transkript prezentace:

1 Seminář pro žadatele k výzvě IROP č.3
3. Výzva IROP MAS MB – VÝSTAVBA, REKONSTRUKCE A VYBAVENÍ VZDĚLÁVACÍCH ZAŘÍZENÍ MAS Moravská brána Lipník nad Bečvou MAREK ZÁBRANSKÝ

2 3. výzva IROP – VÝSTAVBA, REKONSTRUKCE A VYBAVENÍ VZDĚLÁVACÍCH ZAŘÍZENÍ
Vyhlášení výzvy: Ukončení příjmu žádostí: , 12:00 Finanční alokace výzvy Rozhodná pro výběr projektů k financování: ,- Kč Minimální výše celkových způsobilých výdajů: ,- Kč Maximální výše celkových způsobilých výdajů: ,- Kč Forma podpory: ex-post (Platba až po kompletním dokončení projektu, nutné tedy předfinancování žadatelem) Dotace: Evropský fond pro regionální rozvoj - 95 %

3 Pro tuto výzvu MAS jsou oprávněnými žadateli:
• školy a školská zařízení v oblasti základního a středního vzdělávání, • další subjekty podílející se na realizaci vzdělávacích aktivit, • organizace zřizované nebo zakládané kraji, • obce, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, • nestátní neziskové organizace, • církve, církevní organizace, • organizační složky státu a příspěvkové organizace organizačních složek státu.

4 Podporované aktivity Projekty budou zaměřeny na podporu investic do výstavby, stavebních úprav a pořízení vybavení škol v území MAS Moravská brána v oblastech: Aktivita „Infrastruktura základních škol“ Aktivita „Infrastruktura středních škol a vyšších odborných škol“ Aktivita „Infrastruktura pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání“ Jako doplňková aktivita bude podporováno zahrnutí zeleně v okolí budov a na budovách, např. zelené zdi a střechy a zahrady.

5 Hlavní způsobilé výdaje - Aktivita Infrastruktura základních škol
stavby a stavební práce spojené s výstavbou infrastruktury základních škol včetně vybudování přípojky pro přivedení inženýrských sítí rekonstrukce a stavební úpravy stávající infrastruktury (včetně zabezpečení bezbariérovosti dle vyhlášky č. 398/2009 Sb.) nákup pozemků a staveb (nemovitostí) pořízení vybavení budov a učeben pořízení kompenzačních pomůcek zajištění vnitřní konektivity školy a připojení k internetu Podpora může být poskytnuta na podporu infrastruktury škol a školských zařízení pro základní vzdělávání podle zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, ve znění pozdějších předpisů, zapsaných v Rejstříku škol a školských zařízení k datu vyhlášení výzvy MAS ve vazbě na: klíčové kompetence (komunikace v cizích jazycích, práce s digitálními technologiemi, přírodní vědy, technické a řemeslné obory); budování bezbariérovosti škol; rozšiřování kapacit kmenových učeben ve vazbě na sociální inkluzi či demografickou potřebnost ve správním obvodu obce s rozšířenou působností, ve kterém se nachází sociálně vyloučená lokalita. Projektové záměry musí být v souladu s Místním akčním plánem vzdělávání.

6 Hlavní způsobilé výdaje - Aktivita Infrastruktura středních škol a vyšších odborných škol
stavby a stavební práce spojené s výstavbou infrastruktury středních a vyšších odborných škol včetně vybudování přípojky pro přivedení inženýrských sítí rekonstrukce a stavební úpravy stávající infrastruktury (včetně zabezpečení bezbariérovosti dle vyhlášky č. 398/2009 Sb.) nákup pozemků a staveb (nemovitostí) pořízení vybavení budov a učeben pořízení kompenzačních pomůcek zajištění vnitřní konektivity školy a připojení k internetu Podpora může být poskytnuta na podporu infrastruktury škol a školských zařízení pro střední a vyšší odborné vzdělávání podle zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, ve znění pozdějších předpisů, zapsaných v Rejstříku škol a školských zařízení k datu vyhlášení výzvy MAS ve vazbě na: klíčové kompetence (komunikace v cizích jazycích, práce s digitálními technologiemi, přírodní vědy, technické a řemeslné obory) budování bezbariérovosti škol; rozšiřování kapacit kmenových učeben ve vazbě na sociální inkluzi či demografickou potřebnost ve správním obvodu obce s rozšířenou působností, ve kterém se nachází sociálně vyloučená lokalita. Projektové záměry musí být v souladu s Krajským akčním plánem vzdělávání.

7 Hlavní způsobilé výdaje - Aktivita Infrastruktura pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání
přístavby, nástavby a stavební práce spojené s vybudováním infrastruktury pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání rekonstrukce a stavební úpravy stávající infrastruktury (včetně zabezpečení bezbariérovosti dle vyhlášky č. 398/2009 Sb.) nákup pozemků a staveb (nemovitostí) pořízení vybavení budov a učeben pořízení kompenzačních pomůcek Podpora může být poskytnuta pouze ve vazbě na klíčové kompetence (komunikace v cizích jazycích, práce s digitálními technologiemi, přírodní vědy, technické a řemeslné obory). Projektové záměry musí být v souladu s Místním akčním plánem vzdělávání nebo s Krajským akčním plánem vzdělávání.

8 demolice související s realizací projektu,
Vedlejší způsobilé aktivity (maximálně 15 % celkových způsobilých výdajů projektu) demolice související s realizací projektu, pořízení bezpečnostních prvků a zařízení u vstupu do budovy, úpravy zeleně a venkovního prostranství, projektová dokumentace, EIA, zabezpečení výstavby (technický dozor investora, BOZP, autorský dozor), pořízení služeb bezprostředně související s realizací projektu (příprava a realizace zadávacích a výběrových řízení, zpracování studie proveditelnosti), povinná publicita (podle kap. 13 Obecných pravidel).

9 Způsobilost výdajů Věcná způsobilost - Soulad s právními předpisy, pravidly IROP a podmínkami podpory, zejm. právním aktem. Přiměřenost výdaje - Výdaj je hospodárný, účelný a efektivní a jeho výše odpovídá cenám v místě a čase obvyklým. Časová způsobilost Vznik a úhrada příjemcem od do Projekty nemohou být podpořeny, jestliže byly fyzicky dokončeny nebo plně provedeny před předložením žádosti o podporu.

10 Proces hodnocení a výběru projektů
Hodnocení přijatelnosti a formálních náležitostí První fáze hodnocení projektů Posouzení základních věcných a administrativních požadavků Provádějí pracovníci MAS Moravská brána Lhůta max. 20 pracovních dnů od ukončení příjmu žádostí o podporu Kritéria přijatelnosti jsou až na 1 kritérium (definice příjemce) napravitelná Kritéria formálních náležitostí jsou opravitelná – žadatel vyzván 1 x k opravě nebo doplnění ve lhůtě do 5 pracovních dní Hodnotí se podle kontrolních otázek uvedených pro každé kritérium (ANO/NE)

11 Proces hodnocení a výběru projektů
Věcné hodnocení Druhá fáze hodnocení projektů Hodnocení kvality Provádí Výběrová komise MAS Moravská brána Pouze žádosti o podporu, které uspěly v 1. fázi hodnocení Lhůta max. 30 pracovních dnů od ukončení hodnocení formálních náležitostí a přijatelnosti Mohou být Výběrovou komisí vymezeny podmínky pro úpravu projektů ze strany žadatele, za kterých by měl být projekt podpořen

12

13

14 Proces hodnocení a výběru projektů
Věcné hodnocení Max. počet bodů věcného hodnocení - 80 Žádost musí získat min. 40 bodů, aby splnila podmínky věcného hodnocení MAS současně upozorňuje, že tento závěr ještě předává k závěrečnému ověření způsobilosti projektů a ke kontrole administrativních postupů na ŘO IROP

15 Proces hodnocení a výběru projektů Shrnutí a lhůty
Hodnocení formální náležitosti a přijatelnosti: do 20 pracovních dní ze strany MAS Odvolání: do 15 kalendářních dní ze strany žadatele Věcné hodnocení: do 30 pracovních dní ze strany MAS Odvolání: do 15 kalendářních dní ze strany žadatele Závěrečné ověření způsobilosti: ŘO provádí neprodleně dle administrativních kapacit Vydání právního aktu u doporučených žádostí: do 3 měsíců ze strany ŘO IROP Proplacení projektu: do 3 měsíců od podání žádosti o platbu

16 Povinné podmínky podání žádosti
Registrace do systému IS KP14+ (!! Jen v prohlížeči Microsoft explorer nebo Mozilla firefox) Vyplnění elektronické verze žádosti Finalizace elektronické verze žádosti Podepsání a odeslání elektronické verze žádosti !! Veškeré žádosti se zasílají jen v elektronické podobě prostřednictvím IS KP14+ !! Zřízení elektronického podpisu před podáním/odesláním žádosti !! Aktivní datová schránka

17 Povinné přílohy žádosti
1 Plná moc (vzor Plné moci je přílohou č. 11 Obecných pravidel) 2 Zadávací a výběrová řízení (pouze uzavřenou smlouvu na plnění zakázky, pokud je) 3 Doklad o právní subjektivitě 4 Studie proveditelnosti (podle osnovy uvedené v příloze č. 4B – 4D Specifických pravidel) 5 Doklad o prokázání právních vztahů k majetku, který je předmětem projektu 6 Územní rozhodnutí s nabytím právní moci nebo územní souhlas nebo účinná veřejnoprávní smlouva nahrazující územní řízení 7 Žádost o stavební povolení nebo ohlášení, případně stavební povolení s nabytím právní moci nebo souhlas s provedením ohlášeného stavebního záměru nebo veřejnoprávní smlouva nahrazující stavební povolení 8 Projektová dokumentace pro vydání stavebního povolení nebo pro ohlášení stavby 9 Položkový rozpočet stavby 10 Výpočet čistých jiných peněžních příjmů 11 Čestné prohlášení o skutečném majiteli (Vzor čestného prohlášení je přílohou Obecných pravidel č. 30.) 12 Výpis z Rejstříku škol a školských zařízení Pokud je některá povinná příloha pro žadatele nerelevantní, žadatel nahraje jako přílohu dokument, ve kterém uvede zdůvodnění nedoložení povinné přílohy.

18 POVINNÁ PUBLICITA Po vydání prvního právního aktu v průběhu realizace projektu: internetové stránky - zveřejnění stručného popis projektu, jeho cíle, výsledky a informaci, že je na projekt poskytována finanční podpora z EU. Na internetových stránkách musí být umístěna loga EU a MMR ČR (viz kap Obecných pravidel). příjemce umístí po zahájení realizace projektu na viditelném místě v místě realizace projektu plakát o minimální velikost A3 (lze použít na výšku i na šířku). Na plakátu musí být uveden název projektu, hlavní cíl projektu a věta: Projekt <název projektu> je spolufinancován Evropskou unií. Příjemce popisuje realizované formy publicity ve Zprávě o realizaci. Pro ověření publicity dokládá příjemce jako přílohu Zprávy o realizace fotografie realizované publicity a screenshot webových stránek.

19 Podmínky pro výběrová řízení (metodický pokyn pro zadávání zakázek – příloha č. 3 Obecných pravidel)
Příjemci nemusí dodržovat postupy v tomto MP při zadávání zakázek malého rozsahu, jejichž předpokládaná hodnota je nižší než: ,- Kč bez DPH (musí dodržet transparentnost a zamezit střetu zájmů) Výzva min. 3 dodavatelům, zadávací dokumentace (druh a předmět zakázky, doba a místo plnění, kvalifikační předpoklady, výběrová kritéria, obchodní podmínky, podmínky a požadavky na zpracování nabídky, atd.) Lhůta pro podání nabídek nesmí být u zakázek malého rozsahu kratší než 10 dnů, Ustanovení hodnotící komise Otevírání nabídek Posouzení kvalifikace Hodnocení nabídek Oznámení o výběru nejvhodnější nabídky Profil zadavatele

20 Obecná část pravidel pro žadatele a příjemce v rámci IROP
Specifická část pravidel pro žadatele a příjemce v rámci IROP (Infrastruktura pro vzdělávání) Výzvy IROP jsou na stránkách MAS:

21 Děkuji za pozornost Marek Zábranský Vedoucí SCLLD MAS Moravská brána
Tel: (+420) 


Stáhnout ppt "Seminář pro žadatele k výzvě IROP č.3"

Podobné prezentace


Reklamy Google