Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
VY_32_INOVACE_
2
Název výukového materiálu: Jak měříme čas (Soustava SI) Předmět: Fyzika Autor: Mgr. Ivana Šnáblová Cílová skupina: 6. ročník základní školy BŘEZEN 2012
3
Použité zdroje: Wikipedie. Staroměstský orloj:
(on line) Stan. Marušák: Pražský orloj: (on line) Znáte Staroměstský orloj: (on line) Wikipedie: vodní hodiny: (on line) Wikipedie, atomové hodiny: (on line) Přesný čas: (on line) Fotografie : 8,9,15,21 Microsoft, 10,11,12,131922,23 archiv autorky
4
Anotace Materiál slouží k seznámení žáků s různými způsoby měření času, je vhodné nechat žáky nejprve identifikovat přístroje, založit výklad na zkušenostech žáků. Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.
5
JAK MĚŘÍME ČAS
6
Poznáš alespoň některé?
Kolik je hodin? Podíváme se na hodiny. Poznáš alespoň některé?
7
Přesýpací hodiny
8
Budík poháněný pružinou
9
Nástěnné elektrické hodiny
10
Elektrický budík
11
Věžní hodiny
12
Sluneční hodiny
13
Pražský Staroměstský orloj
Kalendář Pražský Staroměstský orloj Kliknutím na obrázky se otevře odkaz na internetové stránky. Orloj
14
Registrační hodiny („pichačky“)
15
Digitální hodiny na přístrojové desce auta
16
Vodní hodiny Kliknutím na obrázek se otevře internetový odkaz.
17
Atomové hodiny Přesný čas Klik na obrázek otevře odkaz na internetu.
Klik na Přesný čas : otevře se stránka přesného času na internetu.
18
Náramkové hodinky
19
Měření časového intervalu
Jak přesně měříme?
20
Metronom Nejmenší interval, který vnímá lidský mozek je 0,1 s.
Posunutím závaží na kyvadle nastavíme časový interval. Nejmenší interval, který vnímá lidský mozek je 0,1 s.
21
Stopky
22
Elektronické stopky
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.