Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
MARKETING V NEZISKOVÉM SEKTORU
IVO MAREŠ
2
Nebojte se marketingu K čemu je dobrý marketing právě pro vaše středisko? Máte marketingový plán? Používáte nějaké marketingové nástroje? Jaké? Co vám marketing může přinést? Stane se něco, když žádný marketing mít nebudete? 2
3
1.0 Proč vůbec dělat marketing? 3
4
No fuj, už mi zase něco cpou
Reklama (většinou hodně nafouknutá a nepravdivá). Schopnost či umění vnutit zákazníkovi něco, co vlastně vůbec nepotřebuje. Systematická činnost, jejímž cílem je propojit organizaci se zákazníkem a zákazníka s konkrétním produktem či službou. Soubor činností a procesů, jejichž smyslem je vytvoření, komunikace, zajištění či vzájemné sdílení toho, co přináší hodnotu zákazníkům, klientům, partnerům a společnosti jako celku. 4
5
Budování značky 5
6
2.0 Marketingová strategie 6
7
Co vše má obsahovat marketingová strategie
Kdo jsem? (S čím se identifikuji, jak rozumím sám sobě) Čeho chci dosáhnout? (Cíl) Ke komu se obracím? (Cílové skupiny) Co jim chci říct? (Proč by se měl někdo zajímat o to, co děláme) Kde, kdy a jak to řeknu? 7
8
Čeho chci dosáhnout? Chceme nabídnout novou službu lidem s hendikepem
Chceme zlepšit kvalitu života seniorům Chceme pomáhat pečujícím rodinám Chceme vybrat na stavbu nového zařízení Chceme měnit svět k lepšímu Chceme zvýšit platy pracovníkům v sociálních službách Chceme méně administrativní zátěže Chceme společnost přesvědčit, že neziskové organizace dělají dobrou práci 8
9
Cílové skupiny Zaměstnanci Diakonie (externí spolupracovníci, dobrovolníci, management) Partneři (státní instituce, vláda,…) Dárci (firemní, individuální) Klienti & potenciální příjemci (společnost, konkrétní skupiny) Influenceři (ti, kdo ovlivňují rozhodování cílové skupiny) Oponenti (ti, kdo se staví kriticky k vaší činnosti a mohou reálně ohrozit dosažení vašich cílů) 9
10
Co chci říct? Každé sdělení by mělo obsahovat odpověď na tyto tři základní otázky: Co vnímáme jako problém? Jak ho navrhujeme /chceme vyřešit? Co chceme/očekáváme od naší cílové skupiny? 10
11
Plánování strategie Sdělení Cílová skupina Aktivity Segmentace Kampaně
Případové studie Informace Výzva k podpoře Kde? Kdy? Jak? Dárci Podporovatelé Příjemci Co je problém? Jaké má řešení? Co má udělat veřejnost? Sdělení Cílová skupina Aktivity Segmentace
12
3.0 Kde, kdy a jak? 12
13
Webové stránky (tzv. landing page) Tradiční offline média
Kde? Webové stránky (tzv. landing page) Tradiční offline média Online média (blogy) Konference, kulaté stoly, workshopy, jiné příležitosti k veřejné prezentaci Sociální sítě Brožury, letáky, prezentace pro dárce, výroční publikace 13
14
Pravidelně, systematicky, průběžně
Kdy? Pravidelně, systematicky, průběžně Jde-li o velký projekt, je dobré naplánovat intenzivnější komunikaci soustředěnou na jednotlivé etapy / milníky projektu 14
15
Nebojte se působit na emoce Je-li to možné, natočte video
Jak? Stručně, srozumitelně Nebojte se působit na emoce Je-li to možné, natočte video Získávejte vlivné spojence / ambasadory / partnery Pokuste se vymyslet akci (nejlépe pravidelnou), do které se zapojí široká veřejnost ové kampaně Placená propagace na FB zvyšuje zásah 15
16
16
17
4.0 Marketing jako dialog? 17
18
Komunikace na sociálních sítích:
Role sociálních médií Komunikace na sociálních sítích: Prohlubuje a upevňuje vztahy se stávajícími dárci / podporovateli Pomáhá získat nové příznivce Pomáhá při náboru dobrovolníků Pomáhá při fundraisingu Znásobuje zásah dalších offline i online aktivit 18
19
Proč sociální sítě? Je to místo, kde si lidé povídají a odkud čerpají informace Hlavní komunikační platforma nastupujících generací Je to (téměř) zadarmo Není to monolog, nýbrž DIALOG 19
20
20
21
21
22
Shrnutí Marketingová komunikace pomáhá budovat dobré jméno Diakonie
Zvyšuje povědomí veřejnosti o tom, co vaše středisko dělá Dobrý marketing může výrazně zvýšit úspěšnost fundraisingových aktivit 22
23
Jsme tu pro vás!
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.