Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"— Transkript prezentace:

1 Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“ OP VK Výukový materiál Název DUM: VY_32_INOVACE_20_16_Závěrečné opakování Číslo skupiny: 3 Autor: Radomír Krejčí Vzdělávací obor/Předmět/Téma: Dějepis/Dějepis/Závěrečné opakování Druh učebního materiálu: opakovací prezentace Metodický list: ne Anotace: Opakování učiva sedmého ročníku. Inovace spočívá ve využití PC a dataprojektorem pro názornější zobrazení a využití ilustraci. Ověřeno ve třídě: 7.A Datum ověření: Prohlášení: Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebníma fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla. Prohlašuji dále, že výše uvedený materiál jsem ověřil(a) ve výuce a provedl(a) o tom zápis do TK. Dávám souhlas, aby moje dílo bylo dáno k dispozici veřejnosti k účelům volného užití (§30 odst. 1 zákona 121/2000 Sb.), tj. že k uvedeným účelům může být kýmkoliv zveřejňováno, používáno, upravováno a uchováváno. Datum: Podpis:

2 Připrav si tužku a začínáme…
Závěrečné opakování Připrav si tužku a začínáme…

3 1) Které říše raného středověku se rozkládají v místech čísel?
2 3 1) Které říše raného středověku se rozkládají v místech čísel?

4 2) Vysvětli následující pojmy:
léno dynastie papež kočovník

5 3) Přiřaď k následujícím vládcům země, ve kterých vládnou
Bořivoj Richard Lví srdce Filip II. Mojmír Štěpán I. Filip IV. Sličný Jaroslav Moudrý Ota I.

6 4) Vysvětli následující pojmy:
primogenitura právo várečné Zlatá bula sicilská Bartolomějská noc

7 5) Co je na obrázku? K čemu stavba slouží? V jakém slohu je postavena?

8 6) Vypiš čtyři dynastie a přiřaď k nim patřičné země

9 7) Kdo je na obrázku? Ze seznamu vyber jeho manželky?
a) Eliška Přemyslovna b) Hanka z Valois i) Anežka Česká c) Anna Svídnická h) Anna Falcká d) Eliška Rejčka g) Isabela Kastilská e) Anna Poznaňská g) Alžběta Tudorovna f) Alžběta Pomořanská

10 8) Ze seznamu vyber plodiny, které se u nás objevují po 14. století
žito kukuřice zelí ječmen brokolice tabák bavlna len rajčata okurky melouny ananas

11 9) Co je na obrázku?

12 10) Co je na obrázku?

13 11) Co je na obrázku?

14 12) Co je na obrázku?

15 13) Co je na obrázku?

16 14) Chronologicky (časově) seřaď následující události:
vznik islámu smrt Karla IV. objevení Ameriky vznik křesťanství smrt Jana Husa povstání českých stavů

17 Předej pracovní list sousedovi a připrav si barvičku…
Kontrola Předej pracovní list sousedovi a připrav si barvičku…

18 1) Které říše raného středověku se rozkládají v místech čísel? (3body)
2 Francká říše Sámova říše 3 Byzantská říše 1) Které říše raného středověku se rozkládají v místech čísel? (3body)

19 2) Vysvětli následující pojmy: (4 body)
léno – území darované panovníkem za slib vojenské služby dynastie – vládnoucí rodina papež – muž stojící v čele katolické církve kočovník – člověk bez stálého domova, stěhuje se se stády zvířat

20 3) Přiřaď k následujícím vládcům země, ve kterých vládnou (4body)
Bořivoj Richard Lví srdce Filip II. Mojmír Štěpán I. Filip IV. Sličný Jaroslav Moudrý Ota I. České knížectví Anglie Španělsko Velká Morava Uhry Francie Kyjevská Rus Svatá říše římská

21 2) Vysvětli následující pojmy: (4 body)
primogenitura – po smrti panovníka se panovníkem stane prvorozený syn právo várečné – městské právo dovolující vařit pivo Zlatá bula sicilská – dokument potvrzující povýšení Čech na království Bartolomějská noc – vyvraždění hugenotů v Paříži

22 rotunda slouží jako kostel postavena v románském slohu 5) Co je na obrázku? K čemu stavba slouží? V jakém slohu je postavena? (3 body)

23 6) Vypiš čtyři dynastie a přiřaď k nim patřičné země (6bodů)
Mojmírovci Velká Morava Přemyslovci Čechy Piastovci Polsko Arpádovci Uhry Jagellonci Polsko, Čechy, Uhry Lucemburkové Lucembursko, Čechy, Říše Habsburkové Rakousko, Čechy, Uhry, Říše, Španělsko Rurikovci Kyjevská Rus Merovejci Francká říše Karlovci Kapetovci Francie Valois Bourboni Tudorovci Anglie

24 7) Kdo je na obrázku? Ze seznamu vyber jeho manželky? (4 body)
a) Eliška Přemyslovna b) Hanka z Valois b) Blanka z Valois i) Anežka Česká c) Anna Svídnická h) Anna Falcká d) Eliška Rejčka g) Isabela Kastilská e) Anna Poznaňská g) Alžběta Tudorovna f) Alžběta Pomořanská

25 8) Ze seznamu vyber plodiny, které se u nás objevují po 14
8) Ze seznamu vyber plodiny, které se u nás objevují po 14. století (3 body) kukuřice brokolice tabák bavlna rajčata ananas žito kukuřice zelí ječmen brokolice tabák bavlna len rajčata okurky melouny ananas

26 9) Co je na obrázku? (1 bod) karavela

27 10) Co je na obrázku? (1 bod) Katedrála Notre Damme v Paříži

28 11) Co je na obrázku? (1 bod) bombarda

29 12) Co je na obrázku? (1 bod) Zrození Venuše (Botticeli)

30 13) Co je na obrázku? (1 bod) David (Michelangelo)

31 14) Chronologicky (časově) seřaď následující události: (2 body)
vznik islámu smrt Karla IV. objevení Ameriky vznik křesťanství smrt Jana Husa povstání českých stavů vznik křesťanství vznik islámu smrt Karla IV. smrt Jana Husa objevení Ameriky povstání českých stavů

32 Pracovní list – závěrečné opakování
1) 1: 2: 3: 2) léno – dynastie papež – kočovník – 3) Bořivoj – Richard Lví srdce – Filip II. – Mojmír – Štěpán I. – Filip IV. Sličný – Jaroslav Moudrý – Ota I. – 4) primogenitura – právo várečné – Zlatá bula sicilská – Bartolomějská noc – 5) co: k čemu: jak: 6) I: II: III: IV: 7) kdo: manželky: 8) 9) 10) 11) 12) 13) 14) vznik islámu smrt Karla IV. objevení Ameriky vznik křesťanství smrt Jana Husa povstání českých stavů

33 Použité obrázky Všechny uveřejněné odkazy [cit
Použité obrázky Všechny uveřejněné odkazy [cit ] dostupné na WWW viz. tabulka pořadí licence WWW 1,9 Wikimedia Commons < 2.10 < 3,11 < 4,12 < 5,13 < 6,14 < 7,15 < 8,16 <

34 Zopakovat látku probranou v sedmém ročníku
Název aktivity: Závěrečné opakování Cíl: Zopakovat látku probranou v sedmém ročníku Příprava: Výklad dané problematiky Diskuse nad klíčovými body Uvědomění si možných úskalí pro žáky a jejich objasnění Postup: příprava tužky a papíru spuštění prezentace vypracovávání odpovědí do prac. listu společná kontrola a diskuse Předpokládaný časový nárok: 45 minut Cílová skupina: 7. ročník Místo: učebna Vyučovací metody a formy práce: Individuální práce Společné vyhodnocení Potřeby a materiál: PC, dataprojektor, tužka, pastelka, pracovní list Rozvoj KK: KK řešení problémů KK komunikativní KK pracovní KK sociální a personální KK k učení Začlenění tematických okruhů PT: Vyhodnocení (reflexe): Podpora myšlení žáků na různých úrovních Aplikace znalostí Kritické myšlení


Stáhnout ppt "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"

Podobné prezentace


Reklamy Google