Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Kultura a problematika přístupnosti kulturního bohatství ve vzdělávání neslyšících žáků ZŠ Mgr. et MgA. Mariana Koutská katedra speciální pedagogiky, Pedagogická.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Kultura a problematika přístupnosti kulturního bohatství ve vzdělávání neslyšících žáků ZŠ Mgr. et MgA. Mariana Koutská katedra speciální pedagogiky, Pedagogická."— Transkript prezentace:

1 Kultura a problematika přístupnosti kulturního bohatství ve vzdělávání neslyšících žáků ZŠ Mgr. et MgA. Mariana Koutská katedra speciální pedagogiky, Pedagogická fakulta MU

2 Výzkumné šetření ► základní terminologie
Kultura a problematika přístupnosti kulturního bohatství ve vzdělávání neslyšících žáků ZŠ RVP ZV a ŠVP škol pro sluchově postižené neslyšící žáci kultura kulturní bohatství kulturní instituce Mgr. et MgA. Mariana Koutská 1 January 2019

3 Terminologie ► Kultura
Mgr. et MgA. Mariana Koutská 1 January 2019

4 Mgr. et MgA. Mariana Koutská
1 January 2019

5 Mgr. et MgA. Mariana Koutská
1 January 2019

6 Mgr. et MgA. Mariana Koutská
1 January 2019

7 Mgr. et MgA. Mariana Koutská
1 January 2019

8 Mgr. et MgA. Mariana Koutská
1 January 2019

9 Terminologie ► Kulturní bohatství
materiální i duchovní výsledky lidské činnosti Povinností státu: ► zachovat toto bohatství ► zprostředkovat je následujícím generacím Mgr. et MgA. Mariana Koutská 1 January 2019

10 Terminologie ► Kulturní instituce
muzea divadla galerie orchestry hvězdárna knihovny ZOO skanzeny botanické zahrady Mgr. et MgA. Mariana Koutská 1 January 2019

11 Terminologie ► Kulturní instituce a RVP ZV
Základní funkce kulturních institucí: vytváření kulturních hodnot zprostředkovávání kulturních hodnot a zpřístupnění kulturních hodnot Cíl základního vzdělávání: zprostředkovávání historicky vzniklé kultury společnosti Mgr. et MgA. Mariana Koutská 1 January 2019

12 Terminologie ► Téma kultury v RVP ZV
Kompetence občanské respekt a ocenění tradic, kulturního a historického dědictví pozitivní postoj k uměleckým dílům aktivní zapojení se do kulturního dění Vzdělávací oblasti chápání významu kultury, kulturního vývoje a tradic kultura mateřského jazyka, vztah ke kulturním výtvorům umělecká díla jako inspirace k vlastní práci Očekávané výstupy ??? Mgr. et MgA. Mariana Koutská 1 January 2019

13 Výzkumné šetření ► struktura výzkumu
východiskem analýza RVP ZV a ŠVP pro sluchově postižené v ČR předmět šetření přehled v oblasti kultury a kulturních institucí postoj ke kulturním institucím spolupráce školy a kulturních institucí cíl šetření Analyzovat stav řešení zprostředkování kulturního bohatství neslyšícím žákům ZŠ. Mgr. et MgA. Mariana Koutská 1 January 2019

14 Výzkumné šetření ► předvýzkum
východiskem analýza RVP ZV a analýza ŠVP ZŠ pro sluchově postižené v Praze-Radlicích výzkumný soubor neslyšící žáci 1. a 2. stupně a jejich učitelé Mgr. et MgA. Mariana Koutská 1 January 2019

15 Předvýzkum ► výzkumné metody
kvantitativní výzkum s použitím technik: analýza dokumentů dotazník polostrukturovaný rozhovor dotazníkové šetření ve dvou skupinách u neslyšících žáků na 2. stupni ZŠ u učitelů (slyšících i neslyšících) na ZŠ u neslyšících žáků na 1. stupni ZŠ Mgr. et MgA. Mariana Koutská 1 January 2019

16 Analýza výsledků ► neslyšící žáci 1. stupně
Znalost pojmů MUZEUM, DIVADLO, KNIHOVNA Oblíbenost kulturní instituce MUZEUM „Můžu se na všechno koukat a všemu rozumím.“ Mgr. et MgA. Mariana Koutská 1 January 2019

17 Analýza výsledků ► neslyšící žáci 2. stupně
Znalost pojmů schopnost vysvětlit význam slov: MUZEUM, DIVADLO a KNIHOVNA Oblíbenost kulturní instituce nejpozitivněji hodnocena návštěva DIVADLA větší pochopení (příběh ve ZJ), účast neslyšících herců Ideální prohlídka muzea nebo knihovny: tlumočená do ZJ doplněná hrami a speciálně připraveným programem Mgr. et MgA. Mariana Koutská 1 January 2019

18 Analýza výsledků ► vyučující na ZŠ pro SP
Zprostředkování informací o kultuře a kulturním bohatství formou návštěvy kulturní instituce? Mgr. et MgA. Mariana Koutská 1 January 2019

19 Analýza výsledků ► vyučující na ZŠ pro SP
Forma prohlídky kulturní instituce: Mgr. et MgA. Mariana Koutská 1 January 2019

20 Analýza výsledků ► vyučující na ZŠ pro SP
Návštěva kulturní instituce: Mgr. et MgA. Mariana Koutská 1 January 2019

21 Analýza výsledků ► vyučující na ZŠ pro SP
Faktory spolupráce s kulturní institucí: Mgr. et MgA. Mariana Koutská 1 January 2019

22 Analýza výsledků ► vyučující na ZŠ pro SP
Ideální forma spolupráce školy s kulturní institucí: Mgr. et MgA. Mariana Koutská 1 January 2019

23 Výzkumné šetření ► další vývoj
Pokračování kvantitativního výzkumného šetření v ČR Kvalitativní výzkum rozhovor s pracovníky kulturních institucí experiment s vybranou skupinou neslyšících žáků ZŠ, jejich pedagogy a pracovníky vybrané kulturní instituce anketa jako pretest a posttest experimentu Analýza služeb nabízených kulturními institucemi Pokračování výzkumného šetření ve Francii a Švédsku Mgr. et MgA. Mariana Koutská 1 January 2019

24 Výzkumné šetření ► plánované výstupy
workshop pro pracovníky kulturních institucí a neslyšící žáky ZŠ zaměřený na společnou komunikaci vytvoření ukázkové prohlídky muzea, návštěvy divadelního představení a prohlídky knihovny spolupráce s kulturními institucemi spolupráce se studenty speciální pedagogiky spolupráce s neslyšícími lektory srovnání situace v ČR a zahraničí (Francie, Švédsko) Mgr. et MgA. Mariana Koutská 1 January 2019

25 Děkuji za pozornost... Mgr. et MgA. Mariana Koutská 1 January 2019


Stáhnout ppt "Kultura a problematika přístupnosti kulturního bohatství ve vzdělávání neslyšících žáků ZŠ Mgr. et MgA. Mariana Koutská katedra speciální pedagogiky, Pedagogická."

Podobné prezentace


Reklamy Google