Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"— Transkript prezentace:

1 Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“ OP VK Výukový materiál Název DUMu: VY_32_INOVACE_10_27_Český romantismus I. Číslo skupiny: 1 Autor: Mgr. Monika Kloučková Vzdělávací obor/Předmět/Téma: Umění a kultura/Hudební výchova/Český hudební romantismus Druh učebního materiálu: výuková prezentace Metodický list: ne Anotace: Charakteristika hudebního romantismu u nás. Žáci se seznámí s představiteli a jejich dílem. Poslechnou si ukázky. Ověřeno ve třídě: IX.A Datum ověření: Prohlášení: Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebníma fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla. Prohlašuji dále, že výše uvedený materiál jsem ověřil(a) ve výuce a provedl(a) o tom zápis do TK. Dávám souhlas, aby moje dílo bylo dáno k dispozici veřejnosti k účelům volného užití (§30 odst. 1 zákona 121/2000 Sb.), tj. že k uvedeným účelům může být kýmkoliv zveřejňováno, používáno, upravováno a uchováváno. Datum: Podpis:

2 Český hudební romantismus

3 Romantismus Období celého 19. století.

4 Romantismus Období celého 19. století.
Do všech druhů umění přináší uvolnění klasicistních forem.

5 Romantismus Období celého 19. století.
Do všech druhů umění přináší uvolnění klasicistních forem. Romantismus je ve znamení citovosti, fantazie.

6 Romantismus u nás

7 Romantismus u nás Toto období je ve znamení snahy o obrodu českého jazyka a české kultury.

8 Romantismus u nás Toto období je ve znamení snahy o obrodu českého jazyka a české kultury. To se projevuje také v hudbě.

9 Romantismus u nás Toto období je ve znamení snahy o obrodu českého jazyka a české kultury. To se projevuje také v hudbě. Skladatelé se snaží o vytvoření první české národní opery.

10 František Škroup

11 Autor jednoho z prvních pokusů vytvořit českou národní operu.
František Škroup Autor jednoho z prvních pokusů vytvořit českou národní operu.

12 Autor jednoho z prvních pokusů vytvořit českou národní operu.
František Škroup zpěvohra Dráteník Autor jednoho z prvních pokusů vytvořit českou národní operu.

13 František Škroup zpěvohra Dráteník
Autor jednoho z prvních pokusů vytvořit českou národní operu. Autor scénické hudby k Tylově hře Fidlovačka.

14 František Škroup zpěvohra Dráteník
Autor jednoho z prvních pokusů vytvořit českou národní operu. Autor scénické hudby k Tylově hře Fidlovačka. Zde zazněla píseň Kde domov můj.

15 Hlavní představitelé Obr. 1 Bedřich Smetana

16 Hlavní představitelé Obr. 2 Antonín Dvořák

17 Hlavní představitelé Obr. 3 Zdeněk Fibich

18 Bedřich Smetana Narodil se v Litomyšli.
Zakladatel české moderní hudby. Klavírista, učitel, dirigent. Jeho díla se vyrovnala světovým skladatelům. Autor prví české národní opery. Na konci svého života ohluchl.

19 Bedřich Smetana - dílo Opery Symfonická báseň Má vlast Prodaná nevěsta
Vltava Dalibor Vyšehrad Libuše

20 Bedřich Smetana - poslech
Prodaná nevěsta – Znám jednu dívku Má vlast – Vltava Má vlast – Vyšehrad

21 Antonín Dvořák Narodil se v Nelahozevsi. Vyučil se řezníkem.
Českou hudbu rozšířil do celého světa. Svá díla dirigoval v Anglii, Německu a také v Rusku. Byl pozván do New Yourku, aby zde vytvořil národní hudbu.

22 Antonín Dvořák - dílo opera Rusalka Symfonie Z Nového světa
Slovanské tance

23 Antonín Dvořák - poslech
Opera Rusalka – árie Rusalky Měsíčku na nebi hlubokém Symfonie Z Nového světa – 4. věta Slovanský tanec č. 1

24 Zdeněk Fibich Žák Bedřicha Smetany. Proslavil se tvorbou melodramů.
Melodram je hudební forma, kde je recitace doprovázená hudbou Nejznámější dílo Poem.

25 Významné události 1811 byla založena konzervatoř.
1881 požár Národního divadla. 1883 definitivní otevření Národního divadla. 1896 byl založen orchestr Česká filharmonie.

26 Zdroje Obr Obr Obr Odkazy byly vloženy dne Není-li uvedeno jinak, vlastní zdroje.


Stáhnout ppt "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"

Podobné prezentace


Reklamy Google