Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Systém vodních staveb v Evropě
Tomáš Hyršl Gymnázium Opatov
2
Obsah prezentace Výhody/nevýhody vnitrozemské lodní dopravy
Srovnání s podobnými projekty ve světě Uplatnění projektu Ekonomická stránka projektu
3
Technické parametry vodní cesty Dunaj-Odra-Labe
Šířka 40m Hloubka 4-5 m Celková délka 370 km Velikost plavidel Maximální hodnota Ponor 2,8m 11,4m Délka tlačných souprav 185m Doba stavby 20-25let
4
Charakteristika vnitrozemské lodní dopravy
Výhody Nevýhody Malá ekonomická náročnost Dopad na životní prostředí Delší životnost prostředků Malá rychlost Nízká hustota dopravní sítě Nákladná stavba vodních cest
5
Současný stav v Evropě
6
Průplav Rýn-Mohan-Dunaj
Propojení Černého a Severního moře Malé rozměry = menší plavidla Nenaplnění cíle spojení dvou přístavů Důležitá role ve vnitrozemské dopravě Technické parametry Rýn-Mohan-Dunaj Doba stavby Délka 171 km Počet zdymadel 16 Šířka 55 m Hloubka 4 m Velikost plavidel Maximální hodnota Ponor 2,7m 11,45m 190m Přepraveno nákladu za rok 6 milionů tun (přibližně 5800 plavidel) Lokalita Bavorsko (Německo)
7
Současný stav v Evropě
8
Středozemní průplav a průplavní most Magdeburg
Spojení Porýní, Berlína a Polska (spojení řek Rýn – Odra) Nejdelší vodní cesta v Evropě Průplavní most Magdeburg Technické parametry Středozemního průplavu Doba stavby Délka 325 km Šířka 55 m Hloubka 4 m Velikost plavidel Maximální hodnota Ponor 2,8m 11,45m 185m Lokalita Severní Porýní-Vestfálsko , Dolní Sasko, Sasko-Anhaltsko
9
Ekonomická stránka 250 miliard korun = 1 106 kilometrů dálnic
= kilometrů železnic = 6 tunelů Blanka
10
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.