Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director"— Transkript prezentace:

1 Firemní dárcovství 1. 12. 2015 Radek Jiřičný Research Director
BODY PRESENTATION

2 Pozadí výzkumu CAWI - Online sběr dat na panelu respondentů
Terénní sběr dat - listopad 2015 Počet respondentů - 500 Typ výběru – kvótní (pohlaví, věk, kraj) Cíle výzkumu Společenská odpovědnost firem Přispívání státu, firem, jednotlivců Zdroje informací o využívání finančních prostředků Přispívání nadacím a nadačním fondům BODY PRESENTATION

3 Společenská odpovědnost firem
BODY PRESENTATION

4 Mají firmy darovat peníze na veřejně prospěšné akce?
Darování peněz Mají firmy darovat peníze na veřejně prospěšné akce? 2 % Rozhodně ne 7 % Spíše ne 90 % 35 % Rozhodně ano 55 % Spíše ano BODY PRESENTATION 90 % lidí si myslí, že by měly firmy darovat peníze na veřejně prospěšné akce.

5 Společensky odpovědná firma
Které z těchto činností by měla firma vykonávat, abyste ji považoval/a za společensky odpovědnou? Kterou z těchto činností považujete za nejdůležitější v oblasti společenské odpovědnosti? 77 % 33 % vyrábět kvalitní výrobky 64 % 12 % investovat do rozvoje a vzdělávání zaměstnanců 52 % 7 % dávat prostředky na veřejně prospěšné účely 51 % 13 % vyrábět ekologicky šetrné výrobky 51 % 13 % rovný přístup k ženám, menšinám a hendikepovaným 48 % 10 % vést transparentní hospodaření BODY PRESENTATION 12 % 6 % být nepolitická 12 % 5 % využívat výrobky nakoupené od českých výrobců Společensky odpovědná firma by měla především vyrábět kvalitní výrobky a investovat do rozvoje a vzdělávání svých zaměstnanců.

6 Práce ve společensky odpovědné firmě
Je pro Vás důležité, aby se firma, ve které pracujete nebo ve které byste chtěl/a pracovat, chovala společensky odpovědně / finančně podporovala veřejně prospěšné projekty a investovala do komunity? 5 % Rozhodně ne 16 % Spíše ne 26 % Rozhodně ano 78 % 52 % Spíše ano BODY PRESENTATION Pro 80 % lidí je důležité, aby se firma, ve které pracují nebo chtějí pracovat, chovala společensky odpovědně.

7 Postoje ke společensky odpovědné firmě
Budete-li vědět o konkrétní firmě, že některou z podobných činností realizuje, tj. že je společensky odpovědná, jakým způsobem se změní Váš postoj k této firmě? 62 % zvýší se má celková důvěra k firmě 47 % vyzkouším výrobky a služby firmy 38 % začnu tuto firmu a její výrobky doporučovat budu chtít v dané firmě pracovat / budu si svého zaměstnavatele více vážit 15 % BODY PRESENTATION 10 % můj postoj k firmě to neovlivní Vědomí, že je firma společensky odpovědná, zvyšuje celkovou důvěru lidí ve firmu a lidé deklarují zájem o vyzkoušení jejich výrobků a služeb.

8 Forma podpory Pokud se firma rozhodne podporovat nějaký veřejně prospěšný projekt, které z následujících forem podpory by podle Vašeho názoru měla firma zvolit? 55 % věnovat peněžní prostředky 49 % podpořit neziskové organizaci výnosem z prodeje výrobků / služeb 40 % věnovat věcné dary a služby 38 % umožnit zaměstnancům zapojení do firemního dobrovolnictví propagovat jméno neziskové organizace v rámci reklam a propagace svých výrobků / služeb BODY PRESENTATION 31 % 11 % poskytnout své know-how Pokud se firma rozhodne podporovat nějaký veřejně prospěšný projekt, měla by být tato forma poskytnuta především prostřednictvím věnování peněžních prostředků.

9 Firemní dobrovolnictví
Některé firmy umožňují svým zaměstnancům, aby podpořili dobročinné aktivity v rámci aktivit firmy - jako například dobrovolnictví, zaměstnanecké sbírky, apod. Uvítal/a byste tuto možnost ve Vaší firmě? 50 % Ano 11 % Ne 39 % Nevím, netýká se BODY PRESENTATION Pouze desetina lidí odmítá podporu firmy nějakého veřejně prospěšného projektu prostřednictvím firemního dobrovolnictví, zaměstnaneckých sbírek apod.

10 Přispívání státu, firem, jednotlivců
BODY PRESENTATION

11 Přispívání státu, firem, jednotlivců
Kdo by měl podle vašeho názoru přispívat na následující oblasti? stát firmy jednotlivci 80 % 62 % 57 % děti a volný čas 90 % 67 % 40 % životní prostředí 87 % 65 % 41 % vzdělávání 96 % 41 % 22 % zdravotnictví 97 % 39 % 23 % senioři 94 % 41 % 22 % kultura a nemovité památky 81 % 13 % 26 % bezdomovci 73 % 12 % 31 % etnické a národnostní menšiny BODY PRESENTATION 67 % 9 % 37 % drogově závislí Nejčastějším přispěvatelem do různých sociálních oblastí by měl být stát. Jedná se zejména o zdravotnictví a seniory. Firmy by se měly angažovat v oblastech děti a volný čas, životní prostředí, vzdělávání. I jednotlivci by měly svoji podporu směřovat především do dětí a volného času, dále pak do životního prostředí a vzdělávání.

12 Zdroje informací BODY PRESENTATION

13 Zájem o informace Myslíte si, že jsou běžně dobře dostupné informace o neziskových organizacích a projektech, do kterých se jednotlivec či firma může zapojit? Zajímali by Vás informace o tom, jak nezisková organizace využila získané finanční prostředky od jednotlivců či firem? 58 % Rozhodně ano 33 % Spíše ano 8 % Spíše ne 91 % 1 % Rozhodně ne 25 % Ano 47 % Ne 28 % Nevím, nezajímám se o to BODY PRESENTATION O informace, jak nezisková organizace využila získané finanční prostředky od jednotlivců či firem, má zájem 91 % lidí. Ale jen 25 % lidí se domnívá, že jsou informace o neziskových organizacích a projektech běžně dostupné.

14 Zdroje informací Kde by podle, Vašeho názoru, měly neziskové organizace o své činnosti informovat? 82 % 63 % 39 % 25 % 18 % 28 % 17 % 13 % 7 % 2 % 10 % internet, webové stránky v tisku televizní pořad Facebook televizní reklama prostřednictvím zaměstnavatele em rozhlasová reklama BODY PRESENTATION billboardy na ulicích informační dopis do schránky dobrovolníci na ulici SMS do mobilního telefonu Neziskové organizace by měly o svých aktivitách informovat zejména prostřednictvím internetu a na webových stránkách.

15 Nahlédněte do myšlenek a pocitů lidí
BODY PRESENTATION

16 Děkuji za Vaši pozornost… buďme v kontaktu
Radek Jiřičný tel.: BODY PRESENTATION


Stáhnout ppt "Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director"

Podobné prezentace


Reklamy Google