Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
SILUETY POD HLADINOU Kdo je kdo?
3
Použitý zdroj obrázků
4
Materiály, pomůcky a technické vybavení
Dotyková obrazovka, připojená k PC Didaktický kufřík - KUMUČ (tvrdý papír, nůžky, tužka, špejle, izolepa, zdroj světla - baterka) Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
5
Metodický postup Na prvním snímku jsou bílé stíny živočichů, kteří žijí nebo se objevují v mořích a oceánech. Během diskuze nad jednotlivými stíny se děti dozvědí nové informace/ podělí se o vlastní zážitky u moře. Cílem diskuze je určení jednotlivých živočichů. Následně si děti mohou vytvořit vlastní stíny (k tomu mohou využít pracovní listy nebo si vymyslí jiné) z papíru. Vystřižený stín z papíru přilepí na špejli a mohou ho „promítat“ na zeď. Kamarádi hádají, komu patří. Očekávání a cíle Děti si prohloubí znalosti o podmořském světě. Mohou vyprávět vlastní zážitky. Procvičí si princip „zdroj světla – stín“ Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
6
Práce s interaktivním výukovým materiálem
Na prvním snímku je celkem 14 bílých stínů živočichů. Ve chvíli, kdy chcete ověřit, komu patří, stačí se stínu dotknout (případně na počítači kliknout myší) a objeví se obrázek živočicha – kosatka, potápěč, delfín, medúza, kareta, manta, mořský koník, žralok, rejnok, chobotnice, mlž, krab, mušle a hvězdice. Pracovní listy jsou určeny k tisku, při prezentaci se nezobrazují. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
7
Prvky polytechnické výchovy
Vzdělávací oblast DÍTĚ A JEHO PSYCHIKA (PSYCHOLOGICKÁ)/ DÍTĚ A JEHO TĚLO (BIOLOGICKÁ) Podoblasti Poznávací schopnosti – Tvořivost, vynalézavost, fantazie/ Jemná motorika – koordinace ruky a oka Dosažené konkretizované výstupy – Spontánně vyprávět zážitky ze svého okolí, co dítě prožilo (ne)příjemného; experimentovat s výtvarně netradičními materiály (světlo – stín); provádět jednoduché úkony s technickými pomůckami (stříhání, lepení izolepou,…) Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
8
Cíle polytechnické výchovy
Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.