Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Posuzování kapacity neřízených úrovňových křižovatek

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Posuzování kapacity neřízených úrovňových křižovatek"— Transkript prezentace:

1 Posuzování kapacity neřízených úrovňových křižovatek
Podklad ke cvičení Převzato a upraveno dle TP 188

2 Příklad ÚK stykové dle TP188

3 Protokol 1a ÚK stykové dle TP188

4 Protokol 1b ÚK stykové dle TP188

5 Vysvětlení pojmů 1. Sloupec
Pro každý vjezd křižovatky se zaznamená počet jízdních pruhů pro jednotlivé dopravní proudy. Metodika výpočtu kapacity umožňuje zohlednit dva jízdní pruhy pro jeden dopravní proud pouze v případě proudů 2 a 8, pro ostatní proudy je vždy možný jen jeden jízdní pruh. V případě společných jízdních pruhů je možné v protokolu zaznamenat pruh pouze pro přímý směr, odbočující proud bude chápán na společném pruhu. Příklady uspořádání a záznamu všech metodikou zohlednitelných uspořádání vjezdů na hlavní a vedlejší komunikaci je uveden v následující tabulce (na obrázku 22 v TP 188).

6 Vysvětlení pojmů Uspořádání vjezdů na hlavní a vedlejší komunikaci

7 Vysvětlení pojmů Uspořádání vjezdů na hlavní a vedlejší komunikaci

8 2. Sloupec: 3. Sloupec: Vysvětlení pojmů
Délka pruhu se zaznamená pro všechny proudy (je-li společný pruh uvede se jedna hodnota) na vedlejší větvi a v případě samostatného pruhu pro proudy 1 a 7 na hlavní komunikaci pokud jsou pruhy délkově omezené. Délka pruhu se zaznamená v metrech. 3. Sloupec: Pro všechna pravá odbočení (proudy 3, 6, 9, 12) se zaznamená, zda jsou/nejsou řešena samostatným pruhem , příp. fyzickým oddělením ostrůvkem.

9 Vysvětlení pojmů 4.s.: Intenzity dopravních proudů pouze osobní vozidla za hodinu. 5. s.: Intenzity dopravních proudů pouze nákladní vozidla za hodinu. 6. s.: Intenzity dopravních proudů pouze nákladní soupravy za hodinu. 7.s.: Intenzity dopravních proudů pouze motocykly za hodinu. 9.s.: Suma všech skutečných vozidel pro jednotlivé dopravní proudy 10.s.: Celkové intenzity dopravních proudů zohledněné skladbou dopravy dle následující tabulky

10 Doporučené přepočtové koeficienty skladby dopravního proudu

11 11.s.: Intenzity podřazených proudů ze sloupce 10.
12.s: Intenzity příslušných nadřazených proudů ze sloupce 9.

12 13.s.: Základní kapacita pruhu podřazených proudů vypočtená podle následujícího vztahu
viz. přednáška

13 14. s: Kapacita pruhu proudů 2
14.s: Kapacita pruhu proudů 2.stupně (proudy 1, 7, 6, 12) se rovná základní kapacitě Gn ve sloupci 13. 15.s: Stupeň vytížení se stanoví podle následujícího vztahu pro hodnoty ze sloupců 11 a 14.

14 16.s.: Porovnání vypočtené hodnoty délky fronty N95% podle níže uvedeného vztahu s délkou příslušného pruhu ln ze sloupce 2.

15 Vysvětlení pojmů 17.s.: Vypočtená hodnota pravděpodobnosti nevzdutí fronty v proudech druhého stupně. Výpočet se provede v závislosti na dopravním uspořádání hlavního vjezdu a s ohledem na výsledek nerovnosti ve sloupci 16. Pro případ, kdy je k dispozici samostatný pruh pro odbočování vlevo a délka fronty N95% dopravního proudu 7 nebo 1 je menší nebo rovna délce pruhu pro levé odbočení (viz sloupec 16), se vypočte hodnota p0,n podle vztahu

16 17.s.: Pro případ, kdy je k dispozici samostatný pruh pro odbočování vlevo a délka fronty N95% dopravního proudu 7 nebo 1 je větší než délka pruhu pro levé odbočení (viz sloupec 16), se vypočte hodnota p0,n** podle vztahu na následujícím obrázku.

17

18 17.s.: V případě, že na hlavní komunikaci není samostatný pruh pro odbočování vlevo, se vypočte hodnota p0,n* podle tohoto vztahu.

19 18.s.: Vypočte se px = p0,1 . p0,7 pravděpodobnost současného nevzdutí proudů 1 a 7 ze sloupce 17.
19. Sloupec: Kapacita pruhu pro proudy 3.stupně (v našem případě stykové křižovatky proud 4, v případě průsečné křižovatky pak proudy 5, 11) se stanoví z níže uvedeného vztahu pro případ stykové křižovatky.

20 Kapacita pruhu pro proudy 3.stupně

21 20.s.: Stupeň vytížení se stanoví podle níže uvedeného vztahu pro hodnoty ze sloupců 11 a 19.

22 24. s.: Stupeň vytížení se stanoví podle níže uvedeného vztahu pro hodnoty ze sloupců 11.

23 25.s.: Stupeň vytížení jednotlivých proudů ze sloupců 11, 15 a 24.
26.s.: Zaznamená se délka místa na zastavení lu na vedlejších vjezdech. Vjezdy z vedlejších cest mohou být upravené tak, aby se čekající vozidla v dopravních proudech odbočujících vpravo a vlevo mohla zastavovat v místě rozhledu vedle sebe, viz následující obrázek.

24

25 Vysvětlení pojmů 27.s.: Intenzita smíšeného proudu za hodinu daná sumou příslušných proudů ze sloupce 10. 28.s.: Kapacita pruhů se společným řazením se vypočte podle vztahu na následujícím obrázku.

26 Kapacita pruhů se společným řazením

27 29.s.: Rezerva kapacity se vypočte podle tohoto vztahu.

28 30.s.: Hodnota délky fronty N95% se stanoví podle tohoto vztahu.

29 Vysvětlení pojmů 31.s.: Hodnota střední doby zdržení se stanoví podle dále uvedeného obrázku nebo dle následujícího výpočetního vztahu.

30 Střední doba zdržení

31 Vztah střední doby zdržení na kapacitě a její rezervě

32 32.s.: Stupeň úrovně kvality dopravy se následně stanoví podle následující tabulky.


Stáhnout ppt "Posuzování kapacity neřízených úrovňových křižovatek"

Podobné prezentace


Reklamy Google