Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Posuzování kapacity neřízených úrovňových křižovatek
Podklad ke cvičení Převzato a upraveno dle TP 188
2
Příklad ÚK stykové dle TP188
3
Protokol 1a ÚK stykové dle TP188
4
Protokol 1b ÚK stykové dle TP188
5
Vysvětlení pojmů 1. Sloupec
Pro každý vjezd křižovatky se zaznamená počet jízdních pruhů pro jednotlivé dopravní proudy. Metodika výpočtu kapacity umožňuje zohlednit dva jízdní pruhy pro jeden dopravní proud pouze v případě proudů 2 a 8, pro ostatní proudy je vždy možný jen jeden jízdní pruh. V případě společných jízdních pruhů je možné v protokolu zaznamenat pruh pouze pro přímý směr, odbočující proud bude chápán na společném pruhu. Příklady uspořádání a záznamu všech metodikou zohlednitelných uspořádání vjezdů na hlavní a vedlejší komunikaci je uveden v následující tabulce (na obrázku 22 v TP 188).
6
Vysvětlení pojmů Uspořádání vjezdů na hlavní a vedlejší komunikaci
7
Vysvětlení pojmů Uspořádání vjezdů na hlavní a vedlejší komunikaci
8
2. Sloupec: 3. Sloupec: Vysvětlení pojmů
Délka pruhu se zaznamená pro všechny proudy (je-li společný pruh uvede se jedna hodnota) na vedlejší větvi a v případě samostatného pruhu pro proudy 1 a 7 na hlavní komunikaci pokud jsou pruhy délkově omezené. Délka pruhu se zaznamená v metrech. 3. Sloupec: Pro všechna pravá odbočení (proudy 3, 6, 9, 12) se zaznamená, zda jsou/nejsou řešena samostatným pruhem , příp. fyzickým oddělením ostrůvkem.
9
Vysvětlení pojmů 4.s.: Intenzity dopravních proudů pouze osobní vozidla za hodinu. 5. s.: Intenzity dopravních proudů pouze nákladní vozidla za hodinu. 6. s.: Intenzity dopravních proudů pouze nákladní soupravy za hodinu. 7.s.: Intenzity dopravních proudů pouze motocykly za hodinu. 9.s.: Suma všech skutečných vozidel pro jednotlivé dopravní proudy 10.s.: Celkové intenzity dopravních proudů zohledněné skladbou dopravy dle následující tabulky
10
Doporučené přepočtové koeficienty skladby dopravního proudu
11
11.s.: Intenzity podřazených proudů ze sloupce 10.
12.s: Intenzity příslušných nadřazených proudů ze sloupce 9.
12
13.s.: Základní kapacita pruhu podřazených proudů vypočtená podle následujícího vztahu
viz. přednáška
13
14. s: Kapacita pruhu proudů 2
14.s: Kapacita pruhu proudů 2.stupně (proudy 1, 7, 6, 12) se rovná základní kapacitě Gn ve sloupci 13. 15.s: Stupeň vytížení se stanoví podle následujícího vztahu pro hodnoty ze sloupců 11 a 14.
14
16.s.: Porovnání vypočtené hodnoty délky fronty N95% podle níže uvedeného vztahu s délkou příslušného pruhu ln ze sloupce 2.
15
Vysvětlení pojmů 17.s.: Vypočtená hodnota pravděpodobnosti nevzdutí fronty v proudech druhého stupně. Výpočet se provede v závislosti na dopravním uspořádání hlavního vjezdu a s ohledem na výsledek nerovnosti ve sloupci 16. Pro případ, kdy je k dispozici samostatný pruh pro odbočování vlevo a délka fronty N95% dopravního proudu 7 nebo 1 je menší nebo rovna délce pruhu pro levé odbočení (viz sloupec 16), se vypočte hodnota p0,n podle vztahu
16
17.s.: Pro případ, kdy je k dispozici samostatný pruh pro odbočování vlevo a délka fronty N95% dopravního proudu 7 nebo 1 je větší než délka pruhu pro levé odbočení (viz sloupec 16), se vypočte hodnota p0,n** podle vztahu na následujícím obrázku.
18
17.s.: V případě, že na hlavní komunikaci není samostatný pruh pro odbočování vlevo, se vypočte hodnota p0,n* podle tohoto vztahu.
19
18.s.: Vypočte se px = p0,1 . p0,7 pravděpodobnost současného nevzdutí proudů 1 a 7 ze sloupce 17.
19. Sloupec: Kapacita pruhu pro proudy 3.stupně (v našem případě stykové křižovatky proud 4, v případě průsečné křižovatky pak proudy 5, 11) se stanoví z níže uvedeného vztahu pro případ stykové křižovatky.
20
Kapacita pruhu pro proudy 3.stupně
21
20.s.: Stupeň vytížení se stanoví podle níže uvedeného vztahu pro hodnoty ze sloupců 11 a 19.
22
24. s.: Stupeň vytížení se stanoví podle níže uvedeného vztahu pro hodnoty ze sloupců 11.
23
25.s.: Stupeň vytížení jednotlivých proudů ze sloupců 11, 15 a 24.
26.s.: Zaznamená se délka místa na zastavení lu na vedlejších vjezdech. Vjezdy z vedlejších cest mohou být upravené tak, aby se čekající vozidla v dopravních proudech odbočujících vpravo a vlevo mohla zastavovat v místě rozhledu vedle sebe, viz následující obrázek.
25
Vysvětlení pojmů 27.s.: Intenzita smíšeného proudu za hodinu daná sumou příslušných proudů ze sloupce 10. 28.s.: Kapacita pruhů se společným řazením se vypočte podle vztahu na následujícím obrázku.
26
Kapacita pruhů se společným řazením
27
29.s.: Rezerva kapacity se vypočte podle tohoto vztahu.
28
30.s.: Hodnota délky fronty N95% se stanoví podle tohoto vztahu.
29
Vysvětlení pojmů 31.s.: Hodnota střední doby zdržení se stanoví podle dále uvedeného obrázku nebo dle následujícího výpočetního vztahu.
30
Střední doba zdržení
31
Vztah střední doby zdržení na kapacitě a její rezervě
32
32.s.: Stupeň úrovně kvality dopravy se následně stanoví podle následující tabulky.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.