Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
2
V hotelnictví a cestovním ruchu
Marketingový mix
3
Pojem Marketing – soubor činností, které směřují k tomu, aby podnik správnému zákazníkovi, ve správný čas, za správnou cenu, správným způsobem předložil správný produkt.
4
Význam marketingového mixu
Pomáhá definovat pozici produktu na trhu Vytváří celkovou marketingovou strategii firmy
5
4 „základní P“ Produkt – výrobek, služba Price - cena
Place – umístění na trhu Promotion – podpora prodeje
6
Další „P“ využívaná v CR
People – lidé Programming – programování Packaging – kompletování služeb Partnership - spolupráce
7
People - lidé Zaměstnanci jsou důležitou součástí poskytovaného produktu. Nutno zaměřit pozornost na: správný výběr vhodnou kvalifikaci další vzdělávání výchovu motivaci
8
Programování Pomáhá minimalizovat neprodejné zásoby (neobsazené pokoje, místa u stolu nebo v dopravním prostředku). Příklady: zvýhodněné mimosezónní zájezdy pro důchodce slevy v restauracích v době mimo tzv.“špičky“ víkendové zájezdy do měst
9
Kompletace balíků služeb
Kompletace služeb slouží k uspokojování rozdílných potřeb zákazníků. Příklady: zajištění dopravy, ubytování a stravování nabídka fakultativních výletů sportovní vyžití
10
Spolupráce Vzájemná spolupráce podniků, které se podílejí na cestovním ruchu (doprava, ubytování, stravování, zábava) Uveď příklady spolupráce
11
Zdroje Irah Kučerová, Ekonomika se zaměřením na cestovní ruch, IDEA SERVIS, rok vydání 1997, ISBN
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.