Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"— Transkript prezentace:

1 Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“ OP VK Výukový materiál Název DUMu: VY_42_INOVACE_35_1_AZ kvíz – geometrie – 8. ročník Číslo skupiny: 1 Autor: Mgr. Roman Marschner Vzdělávací oblast / Téma: Matematika a její aplikace / Geometrie v rovině a prostoru Druh učebního materiálu: Prezentace Metodický list: ne Anotace: Pomocí hry AZ kvíz opakování učiva 8.ročníku. Žáci se rozdělí na dvě skupiny. Úkolem skupiny je propojit všechny tři strany. Ověřeno ve třídě: VIII.B Datum ověření: Prohlášení: Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebníma fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla. Prohlašuji dále, že výše uvedený materiál jsem ověřil(a) ve výuce a provedl(a) o tom zápis do TK. Dávám souhlas, aby moje dílo bylo dáno k dispozici veřejnosti k účelům volného užití (§30 odst. 1 zákona 121/2000 Sb.), tj. že k uvedeným účelům může být kýmkoliv zveřejňováno, používáno, upravováno a uchováváno. Datum: Podpis:

2 AZ kvíz Opakování učiva 8. ročníku Geometrie v rovině a prostoru

3 POKYNY K OVLÁDÁNÍ Žák si vybere požadované políčko v hracím poli. Kliknutím na políčko se zobrazí otázka. Po zodpovězení učitel klikne na šipku vpravo nahoře, tím se zobrazí odpověď. Poté učitel klikne na šipku vpravo dole, tím se vrátí do hracího pole. Vybraná otázka se automaticky zabarví šedivě. Pokud na šedé políčko klikneme jednou, zabarví se červeně. Pokud na červené políčko klikneme znovu, zabarví se modře. Pokud není otázka zodpovězena, ponecháme pole šedé. Toto pole se volí jako náhradní. Náhradní otázku vymyslí učitel. Žák z další skupiny si opět vybere pole s číslem a postupujeme dle předchozích bodů.

4 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 6 6 7 7 8 8 9 9 10 10 11 11 12 12 13 13 14 14 15 15 16 16 17 17 18 18 19 19 20 20 21 21 22 22 23 23 24 24 25 25 26 26 27 27 28 28

5 Otázka č. 1 Jak se nazývá modře vybarvená část roviny? mezikruží

6 Otázka č. 2 Doplň chybějící slovo: Množinou bodů, které mají od dvou daných rovnoběžek stejnou vzdálenost, je …………, která má od daných rovnoběžek stejnou vzdálenost. přímka

7 Otázka č. 3 Doplň chybějící slova z Pythagorovy věty. Obsah čtverce sestrojeného nad pravoúhlého trojúhelníku, se rovná ……….... obsahů čtverců nad jeho ……………….. . přeponou součtu odvěsnami

8 Otázka č. 4 Jak se nazývá přímka, která má s kružnicí společný jeden bod? tečna

9 Otázka č. 5 Z jakých a z kolika rovinných útvarů se skládá síť válce? Podstava – 2 kruhy Rozvinutý plášť – 1 obdélník, příp. čtverec

10 Otázka č. 6 Vyber správnou odpověď. Zvětší–li se poloměr kruhu dvakrát, zvětší se jeho obvod a) dvakrát b) třikrát c) čtyřikrát a) dvakrát

11 Otázka č. 7 Vypočítej délku kružnice. 1 cm o = 2 · π · r o ≐ 6,28 cm

12 Otázka č. 8 Odhadni, kolik litrů vody se vejde přibližně do sudu, který má poloměr 50 cm a výšku 1 m. a) 8 l b) 80 l c) 800 l d) 8000 l c) 800 l

13 Otázka č. 9 Urči poloměr a výšku válce. 4 cm r = 6 cm, v = 4 cm 12 cm

14 Otázka č. 10 Vypočítej obsah kruhu. 1 cm S = π · r2 S ≐ 3,14 cm2

15 Otázka č. 11 Co značí písmena d a r? d r S d - průměr r - poloměr

16 Otázka č. 12 Jak se říká číslu, které značíme řeckým písmenem π a jeho přibližná hodnota je 3,14? Ludolfovo číslo

17 Otázka č. 13 Jak se nazývá množina bodů, které mají od daného bodu stejnou vzdálenost? kružnice

18 Otázka č. 14 Jak se nazývá těleso, jehož síť vidíš na obrázku? válec

19 Otázka č. 15 Jak se nazývá přímka, která má s kružnicí společné dva body? sečna

20 Otázka č. 16 Urči objem válce, když víš, že obsah jeho podstavy je 10 m2 a výška je 4 m. V = Sp · v V = 40 m3

21 Otázka č. 17 Jak se nazývají kružnice, které mají společný střed? soustředné

22 Otázka č. 18 Vyber správnou odpověď. Zvětší – li se poloměr kruhu dvakrát, zvětší se jeho obsah a) dvakrát b) třikrát c) čtyřikrát c) čtyřikrát

23 Otázka č. 19 Urči stranu c v pravoúhlém trojúhelníku. B 3 cm c C 4 cm A c = 5 cm

24 Otázka č. 20 Jak se nazývá červeně označená kružnice? C A B Thaletova kružnice D S

25 Otázka č. 21 Doplň chybějící vzorec. Pro pravoúhlý trojúhelník ABC s přeponou, která má délku c, a s odvěsnami o délkách a, b platí: c2 = ? c2 = a2 + b2

26 Otázka č. 22 Urči průměr válce, když víš, že jeho poloměr je 1,87 m. d = 3,74 m

27 Otázka č. 23 Jak se nazývá přímka, která nemá s kružnicí společný žádný bod? vnější přímka

28 Otázka č. 24 Urči povrch válce, když víš, že obsah podstavy je 15 m2 a obsah pláště je 30 m2. S = 2 Sp + Spl S = 60 m2

29 Otázka č. 25 K jaké větě se vztahuje tento obrázek? B C A Pythagorova věta c2 a2 b2

30 Otázka č. 26 Doplň chybějící slova: Množina bodů, které mají od dvou daných bodů stejnou vzdálenost, je …… ………... spojující dané body. osa úsečky

31 Otázka č. 27 Jak se nazývá červeně vyznačená úsečka AB? A tětiva B

32 Otázka č. 28 Urči poloměr kruhu, když víš, že jeho průměr je 12,5 m. r = 6,25 m

33 Zdroje Vlastní archiv autora


Stáhnout ppt "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"

Podobné prezentace


Reklamy Google