Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Turistické produkty - základní nástroj k zvyšování ekonomické výtěžnosti z cestovního ruchu Ing. Petr Kratochvíl 24.12.2018 Petr Kratochvíl.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Turistické produkty - základní nástroj k zvyšování ekonomické výtěžnosti z cestovního ruchu Ing. Petr Kratochvíl 24.12.2018 Petr Kratochvíl."— Transkript prezentace:

1 Turistické produkty - základní nástroj k zvyšování ekonomické výtěžnosti z cestovního ruchu
Ing. Petr Kratochvíl Petr Kratochvíl

2 tis. (2011), +6% 141 mld. Kč, (2011, +3%

3 Kolik peněz nechávají turisté TO Jeseníky – východ: 271 246 350 Kč v roce 2010

4 Druhy turistických produktů
Dojmové Národní (nadnárodní) Regionální tematické, lokální, časové Programové (i prodejný balíček) Nadregionální (národní ???) konkrétní, monotematické, výběr z nej… Jednorázové (aktivity –zážitky) Petr Kratochvíl

5 Kdy se lidé rozhodnou navštívit destinaci (koupit si produkt)?
Když si s ní budou spojovat hodnoty, které odpovídají jejich aktuálním potřebám. Cílem je vybudovat v myslích lidí spojení mezi destinací (produktem) a vhodnými hodnotami. Zvolená asociace se musí promítnout do veškeré komunikace o destinaci (produktu).

6 Proč budovat asociaci? Proč budovat asociaci?
1. Zjednodušuje, automatizuje rozhodování 2. Zvyšuje loajalitu klientů a pomáhá zapomenout na příležitostné chyby 3. Umožňuje žádat vyšší cenu 4. Chrání proti konkurenci 5. Zjednodušuje vývoj nových služeb 6. Brand nahrazuje prodejce

7 Kolik asociací? Kolik můžeme absorbovat asociací?
Realisticky můžeme vybudovat jen jednu opravdu silnou asociaci Žijeme ve společnosti zahlcené informacemi. Mozek na to reaguje vytvářením filtrů a bariér pro vnímání a paměť. Lidský mozek tak funguje: k jedné věci jedna asociace Musíte být jiní, ne lepší.

8 Brand a realita Brand a realita Brand je pravdivější než realita.
Nehledejme úspěch v produktu. Hledejte v myslích klientů. Neměňte svoji pozici. Lidské myšlení věcí je velmi setrvačné a konzervativní Je téměř nemožné změnit již zažité mínění lidí Proč se v v USA pije více Coca Coly a v Kanadě více Pepsi Coly? Proč jezdí více lidí na safari do Keni než do Tanzánie? Proč jezdí více lidí do Českého ráje než do Adršpašských skal? Tiskárny Hewlett Packard a Scitex Vision Průvodce Lonely Planet a Let´s Go Nemůžete mít všechno. Musíte něco obětovat: nekonečné rozšiřování nabídky služeb cílovou skupinu neustálou změnu

9 Česká inspirace - dříve
Tematický (kultura, hudba …) Územní (celé Čechy) Spojení silných Jednotná propagace Prodej ??? Soubor aktivit Petr Kratochvíl

10 Česká inspirace - dnes Petr Kratochvíl

11 Baťův kanál - dříve Územní Tematický – vodní cesta Dlouhodobý
Investiční Sezónní ??? Prodej ??? Soubor produktů Petr Kratochvíl

12 Baťův kanál - dnes Petr Kratochvíl

13 Krušnohorský okruh – pouze dříve
Petr Kratochvíl

14 Vysočina - ještě

15 Vysočina - dále

16 Valašské království - dříve
Územní Tematický Celoroční Pro zahraniční i pro domácí CR Prodej ??? Soubor produktů Petr Kratochvíl

17 Valašské království - dnes
Petr Kratochvíl

18 Pasení ovcí v Beskydech
Říkáte si někdy v práci, že se na všechno vykašlete a půjdete raději pást ovce do hor? Dříve než dáte výpověď, prodáte byt, zrušíte profil na facebooku a vyhodíte všechny své drahé obleky do popelnice, raději si vyzkoušejte to, co máte v plánu dělat zbytek svého života - pást ovce v Beskydech. Zážitek obsahuje: Základní zaškolení (seznámení se s živočichem - ovcí, povinnostmi bači, terénem) Pastevecké propriety (pastevecký klobúk, pastevecká košile a pastevecká hůl) Pasení svěřených ovcí (začínajícím pastevcům, bývalým kravaťákům, se svěřuje stádo o počtu 5 ovcí) Pastevecká svačina Trvání: Dle libosti klidně celý den, od východu slunce do jeho západu. Počet účastníků: Zážitek je určen pro jednu osobu. Sezóna a termíny: Duben - říjen. Pouze v pracovních dnech. Lokalita: Beskydy. Ostatní informace: Chytání lelků během hlídání ovcí je dovoleno. Cena: 1 250,- Kč bez DPH (1 500,- Kč s DPH) Petr Kratochvíl

19 Produkt CR Chci zážitek !!!!!!!
cokoliv, co může být nabízeno na trhu a může uspokojovat přání a potřeby zákazníků (např. spotřební výrobky, výrobní zařízení, služby nebo myšlenky). V případě cestovního ruchu je produktem služba, zážitek, za který je turista ochoten platit. Chci zážitek !!!!!!! Petr Kratochvíl

20 Turistický produkt – programový (prodejní)
Turistickým produktem se rozumí komplex vnitřně provázaných, seriózně fungujících základních a doplňkových služeb, které jsou závazné pro jejich provozovatele, a jenž je umístitelný a uplatnitelný na trhu cestovního ruchu. Petr Kratochvíl

21 Lázeňství v Jeseníkách
Orientace na ubytování – nutno rozšířit zaměření i na další aktivity Lázně a wellness ??? Název: „Budeme vás hýčkat“ – super. Problémem je vymyslet něco, co jinde není, rozlišit se od ostatních destinací – problém kreativity. Přihlásili se zástupci, kteří mají zájem účastnit se dopracování produktu - super. Konečný název: Těšíme se do lázní   za zdravím a odpočinkem

22 Aktivní dovolená v Jeseníkách
Rozlišují se aktivity v létě a v zimě – je to vždy nezbytné (mimosezóna)? Problémem je vymyslet něco, co jinde není, rozlišit se od ostatních destinací – problém kreativity. Je nutná spolupráce jak mezi provozovateli, tak i mezi produkty navzájem – super zjištění. Název: „Aktivně kolem Pradědu“ – jak to na vás působí? Nabídka se jeví jako pestrá – z jakého pohledu, turisty? Konečný název: Vyznáváme aktivní turistiku a sport za lyžováním a novými zážitky …za pěší turistikou, cykloturistikou, koupáním a novými zážitky

23 Poznávání v Jeseníkách
Názvy: „Morava za 80 hodin“, „Jeseníky za 80 hodin“, „Plnou parou do Jeseníků“, „A co Jeseníky“, „Za moudrostí dávných věků“ – dobrá pestrost, nutnost ujednocení Velké názorové rozdíly v přístupu k řešení bude nezbytné řešit a zvolit jeden směr dalšího postupu. Na jedné straně stojí názor, že by se mělo jednat o propagaci obecného tématu a na druhé straně, že by se měly propagovat i konkrétní nabídky konkrétních podnikatelů. Konečný název: Poznáváme Jeseníky za přírodními, technickými, historickými a kulturními unikáty

24 Agroturistika v Jeseníkách
Základ nabídky tvoří ubytování. Chybí ujednocená myšlenka. Konečný název: Jedeme na venkov …za ekoturistikou a regionálními výrobky

25 Jeseníky (východ) a produkt
Image informace Mapy Produktový katalog – nabídka jednotlivých aktivit Příprava asociačního produktu Budování asociace (jedné, více ???) Zúžení obsahu čtyř produktů do jedné - universální

26 Jeseníky (východ) a produkt
Jeseníky - asociace Produkt 1 aktivita Produkt 2 Produkt 3 Aktivita Produkt 4

27 Jeseníky (východ) a produkt
Aktivity jsou nabízeny cestovním kancelářím (např. CK Rekrea Ostrava) – super Produkty jsou vázány na certifikované partnery – super podpora kvality Zaváděná produktů je pro cestovní kanceláře a další obchodní partnery podpořeno „motivačními vouchery“ – super podpora spolupráce (monitoring)

28 Jeseníky (východ) a produkt
Další postup ? K dispozici je výčet (databáze) aktivit Propojovat jednotlivé aktivity Sestavovat produktu podle cílových skupin (věkové, tematické…) Nabízet na vlastním webech aktivity a posléze produkty Systematickou distribucí produktů lze také získávat část financí na rozvoj dalších produktů

29 Produkt cílový Aktivita 1 Aktivita 2 Aktivita 3 Aktivita 4 Aktivita 5
Produktu 1 Aktivita 2 Produktu 4 Aktivita 3 Produktu 3 Aktivita 4 Aktivita 5

30 Produkt manažer „Nadšený a přesvědčený blázen“
Profesionál (jediná jeho činnost !) Odpovědnost Permanentní proces prodeje Vývoj Řízený útlum Nový produkt Nezbytnost fungování OCR (DM) !!! Petr Kratochvíl

31 Životní cyklus produktu
Petr Kratochvíl

32

33 Děkuji za pozornost Ing. Petr Kratochvíl poradce v cestovním ruchu
tel.: , mail: Petr Kratochvíl


Stáhnout ppt "Turistické produkty - základní nástroj k zvyšování ekonomické výtěžnosti z cestovního ruchu Ing. Petr Kratochvíl 24.12.2018 Petr Kratochvíl."

Podobné prezentace


Reklamy Google