Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMatthias Krüger
1
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“ OP VK Výukový materiál Název DUMu: VY_22_INOVACE_05_2_RISKUJ - Opakování učiva 6.ročníku Číslo skupiny: 1 Autor: Mgr. Miroslava Plocková Vzdělávací oblast/Předmět/Téma: Jazyk a jazyková komunikace / Německý jazyk / Riskuj – opakování učiva 6.ročníku Druh učebního materiálu: PREZENTACE Metodický list: ne Anotace: Opakování učiva 6. ročníku pomocí soutěže „RISKUJ“. Žáci se rozdělí do skupin, postupně si vybírají otázky, otázka se zobrazí vždy po kliknutí na políčko s číslicí. Kontrola odpovědi po kliknutí na pole „odpověď.“ Kliknutím na pole „zpět“ se vrátíte na hrací pole. Hra pokračuje do vyčerpání otázek. Ověřeno ve třídě: VI.B Datum ověření: Prohlášení: Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebníma fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla. Prohlašuji dále, že výše uvedený materiál jsem ověřil(a) ve výuce a provedl(a) o tom zápis do TK. Dávám souhlas, aby moje dílo bylo dáno k dispozici veřejnosti k účelům volného užití (§30 odst. 1 zákona 121/2000 Sb.), tj. že k uvedeným účelům může být kýmkoliv zveřejňováno, používáno, upravováno a uchováváno. Datum: Podpis:
2
RISKUJ OPAKOVÁNÍ UČIVA 6. ROČNÍKU PODLE UČEBNICE DEUTSCH MIT MAX 1 (1. – 4. LEKCE)
3
0. LEKCE 1.LEKCE 2. LEKCE 3. LEKCE 4. LEKCE 100 200 300 400 500 100
4
0. LEKCE ZA 100 PŘELOŽ: GUTEN TAG, AUF WIEDERSEHEN,HALLO, TSCHÜS
ODPOVĚĎ DOBRÝ DEN, NA SHLEDANOU, AHOJ (PŘI SETKÁNÍ), AHOJ (PŘI LOUČENÍ) ZPĚT
5
0. LEKCE ZA 200 VYJMENUJ ALESPOŇ 6 BAREV. ODPOVĚĎ
ROT, BLAU, GELB, GRÜN, BRAUN, SCHWARZ, WEIß ZPĚT
6
VYJMENUJ VŠECHNY DNY V TÝDNU.
0. LEKCE ZA 300 VYJMENUJ VŠECHNY DNY V TÝDNU. ODPOVĚĎ MONTAG – DIENSTAG – MITTWOCH – DONNERSTAG – FREITAG – SAMSTAG - SONNTAG ZPĚT
7
HEUTE IST ….. MORGEN IST….. GESTERN WAR….
0. LEKCE ZA 400 ODPOVĚZ: WAS IST HEUTE? WAS IST MORGEN? WAS WAR GESTERN? ODPOVĚĎ HEUTE IST ….. MORGEN IST….. GESTERN WAR…. ZPĚT
8
ZWANZIG – VIERUNDVIERZIG – SIEBZEHN – HUNDERT - ZWEIUNDNEUNZIG
0. LEKCE ZA 500 ŘEKNI TATO ČÍSLA: 20, 44, 17, 100, 92 ODPOVĚĎ ZWANZIG – VIERUNDVIERZIG – SIEBZEHN – HUNDERT - ZWEIUNDNEUNZIG ZPĚT
9
CO ZNAMENÁ ČESKY „DEUTSCHLAND“?
1. LEKCE ZA 100 CO ZNAMENÁ ČESKY „DEUTSCHLAND“? ODPOVĚĎ NĚMECKO ZPĚT
10
ŘEKNI, JAK SE JMENUJE HLAVNÍ MĚSTO NĚMECKA?
1. LEKCE ZA 200 ŘEKNI, JAK SE JMENUJE HLAVNÍ MĚSTO NĚMECKA? ODPOVĚĎ BERLÍN ZPĚT
11
JAK SE ŘEKNE NĚMECKY – ANO, NE, DĚKUJI, PROSÍM?
1. LEKCE ZA 300 JAK SE ŘEKNE NĚMECKY – ANO, NE, DĚKUJI, PROSÍM? ODPOVĚĎ JA, NEIN, DANKE, BITTE ZPĚT
12
JSEM PETR SCHWARZ. BYDLÍM V BERLÍNĚ, V NĚMECKU. MÁM RÁD ZMRZLINU.
1. LEKCE ZA 400 PŘELOŽ: ICH BIN PETER SCHWARZ. ICH WOHNE IN BERLIN, IN DEUTSCHLAND. ICH MAG EIS. ODPOVĚĎ JSEM PETR SCHWARZ. BYDLÍM V BERLÍNĚ, V NĚMECKU. MÁM RÁD ZMRZLINU. ZPĚT
13
VYČASUJ SLOVESO „WOHNEN“.
1. LEKCE ZA 500 VYČASUJ SLOVESO „WOHNEN“. ODPOVĚĎ ICH WOHNE – DU WOHNST – ER, SIE, ES WOHNT – WIR WOHNEN – IHR WOHNT – SIE WOHNEN ZPĚT
14
2. LEKCE ZA 100 ODPOVĚZ: WIE HEIßT DU? ODPOVĚĎ ICH HEIßE … ZPĚT
15
2. LEKCE ZA 200 PŘELOŽ: KOLIK JE TI LET? ODPOVĚĎ WIE ALT BIST DU? ZPĚT
16
2. LEKCE ZA 300 JAK SE ŘEKNE NĚMECKY – VLEVO, VPRAVO, UPROSTŘED?
ODPOVĚĎ LINKS, RECHTS, IN DER MITTE ZPĚT
17
2. LEKCE ZA 400 ŘEKNI PROTIKLADY K TĚMTO SLOVŮM: ALT – LANGSAM – DICK – NETT - RICHTIG ODPOVĚĎ JUNG – SCHNELL – DÜNN – FRECH - FALSCH ZPĚT
18
2. LEKCE ZA 500 PŘELOŽ: PETŘIN BRATR JE JEŠTĚ MALÝ. JSOU MU 2 ROKY.
ODPOVĚĎ PETERS BRUDER IST NOCH KLEIN. ER IST ZWEI JAHRE ALT. ZPĚT
19
3. LEKCE ZA 100 PŘELOŽ: RUHIG – FAIR - STRENG ODPOVĚĎ
KLIDNÝ – FÉROVÝ - PŘÍSNÝ ZPĚT
20
JAK SE ŘEKNE NĚMECKY „KDY? – JAK DLOUHO“?
3. LEKCE ZA 200 JAK SE ŘEKNE NĚMECKY „KDY? – JAK DLOUHO“? ODPOVĚĎ WANN? WIE LANGE? ZPĚT
21
DOPLŇ UHR – STUNDE: ICH KOMME UM DREI _____ ICH BLEIBE DORT EINE _____
3. LEKCE ZA 300 DOPLŇ UHR – STUNDE: ICH KOMME UM DREI _____ ICH BLEIBE DORT EINE _____ ODPOVĚĎ UHR - STUNDE ZPĚT
22
3. LEKCE ZA 400 PŘELOŽ: JEHO STRÝC – JEJÍ TETA – MŮJ PES – TVOJE KOČKA
ODPOVĚĎ SEIN ONKEL – IHRE TANTE – MEIN HUND – DEINE KATZE ZPĚT
23
3. LEKCE ZA 500 ODPOVĚZ: WAS SPIELST DU GERN / AM LIEBSTEN? WAS MACHST DU GERN / AM LIEBSTEN? ODPOVĚĎ ICH SPIELE GERN …. AM LIEBSTEN SPIELE ICH … ICH MACHE GERN …. AM LIEBSTEN MACHE ICH … ZPĚT
24
4. LEKCE ZA 100 VYJMENUJ 4 ŠKOLNÍ POTŘEBY. ODPOVĚĎ
DAS BUCH – DAS HEFT – DER KULI – DAS LINEAL – DER ZIRKEL… ZPĚT
25
ŘEKNI TATO SLOVA SE ČLENEM NEURČITÝM: TASCHE – PINSEL – BILD
4. LEKCE ZA 200 ŘEKNI TATO SLOVA SE ČLENEM NEURČITÝM: TASCHE – PINSEL – BILD ODPOVĚĎ EINE -EIN - EIN ZPĚT
26
PŘELOŽ: RATE MAL! WIE SCHREIBT MAN DAS?
4. LEKCE ZA 300 PŘELOŽ: RATE MAL! WIE SCHREIBT MAN DAS? ODPOVĚĎ HÁDEJ! JAK SE TO PÍŠE? ZPĚT
27
4. LEKCE ZA 400 JAK SE ŘEKNE NĚMECKY: KULATÝ – HRANATÝ – DLOUHÝ - KRÁTKÝ ODPOVĚĎ RUND – ECKIG – LANG - KURZ ZPĚT
28
4. LEKCE ZA 500 PŘELOŽ: JE TO TVŮJ SEŠIT? NEVÍM, NEMÁM TUŠENÍ. ODPOVĚĎ
IST DAS DEIN HEFT? ICH WEIß NICHT, KEINE AHNUNG. ZPĚT
29
Použité zdroje: Není-li uvedeno jinak, vlastní práce autora.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.