Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Jak vzniklo ČT D a první výsledky
…jak postavit nový Produkt České Televize?
2
ZDROJE INFORMACÍ PRO BUDOVÁNÍ A VLASTNÍ VYSÍLÁNÍ KANÁLU ČT :D
Elektronické měření sledovanosti – ATO-Mediaresearch Výzkumy na „dětské“ části panelu - Mediaresearch Dětský lifestyle – Millward Brown Testování webu ČT :D – NMS Denní kontinuální výzkum ČT – výzkumy realizované na vlastním internetovém panelu Interní „fokusky“ na dětských návštěvnících ČT
3
HYPOTÉZA Vize nového produktu
Novým produktem by mohl být dětský TV kanál HYPOTÉZA Ověřování: Změna způsobu výběru programu Nové dětské kanály na trhu Pokles vlivu rodičů na výběr TV pořadů Velké rozdíly z hlediska vkusu dětí – věku a pohlaví – nároky na dělení CS Renata Hypotéza – novým produktem by mohl být dětský TV kanál Ověřování - dZměna diváckého chování populace ČR včetně dětí (zdroj LSS, data TVM) V této fázi se produkt stává konkrétnějším – dochází k testování konceptu…určení, zda je koncept pro koncové uživatele dostatečně lukrativní –postupné snášení argumentů pro… Hypotéza vznikla již v Nově… Potvrzení: NetScope (jiný datový zdroj) – jen zmínka…
4
Vize nového produktu Renata 4
5
(S) SILNÉ STRÁNKY (O) PŘÍLEŽITOSTI (W) SLABÉ STRÁNKY (T) HROZBY
Vlastní tvorba pro děti České filmy, české pořady Síla zavedené značky Rozsáhlý archiv dětských pořadů Zkušenosti s tvorbou pořadů pro děti Přilákat zpět dětského diváka – navázat trvalý vztah Zajistit výchovnou a vzdělávací roli ČT Nabídnout alternativu dětem (i rodičům) ke stávajícím dětským komerčním TV Posílit tradici dětské tvorby na ČT Využívání nových médií a interaktivity (W) SLABÉ STRÁNKY (T) HROZBY Konkurence – zavedené dětské TV stanice + pořady Zaměření na „kulturnější“ část dětské a rodičovské populace – slabší TV diváci Další odliv dětských diváků směrem k tematickým TV Odliv dětských diváků od televize směrem k internetu Pokles sledovanosti vybraných dětských pořadů Renata silne stranky a prilezitosti
6
Vize nového produktu
7
Vize nového produktu Doplnit období
8
Ověřování hypotézy – jak definovat CS tak, aby byl koncept životaschopný?
Cílová skupina 4-14 let 4-14 let 4-12 let let Jak definovat CS děti, tak aby byl koncept životaschopný - Specifikace dětských cílových skupin – diskuse s MR – odborná konzultace – ověřování z dat LSS děti – duben 2012 Materiál pro ATO – dopoledne se mluvilo co to je insight – pro ČT se ins. Stalo to, že dětský věk končí 12 rokem… - změnila pohled na dětského diváka který trval 20 let – 4-14 let – přes pořady Účelem každé fáze je říci, zda má být myšlenka opuštěna či dále rozvíjena Na rozdíl od generace 10 – 12, kde v rámci TOP 20 ještě převažují dětské pořady nebo rodinné filmy (Piráti z Karibiku, Indiana Jones …) klesá u generace let v rámci TOP 20 podíl dětských a rodinných filmů na úkor pořadů pro dospělé. Pokud tato generace sleduje nějaký dětský pořad, potom se jedná o velmi známý a úspěšný kreslený film typu Ratatouille nebo velkofilm typu Harry Potter případně notoricky známé a nejúspěšnější české pohádky typu Tři oříšky pro popelku nebo S Tebou mě baví svět. Naopak se v rámci TOP 20 pořadů objevují pořady vyloženě určené pro dospělé včetně seriálů typu Ordinace v růžové zahradě, Comeback, pořady typu Charlieho andílci. U chlapců bodují také některé sportovní přenosy, jako je například mistrovství světa v ledním hokeji apod. Bodují také pořady určené pro teenagery jako například Znovu sedmnáctiletý. (z TOP 20 cca 14 rodinných nebo dospělých pořadů).
9
Konkrétní vymezení produktu
Dětský kanál bude multižánrový. Program nabídne dvěma věkovým skupinám (4-8 a 8-12). Z hlediska obsahu nabídne bezpečný a věkově přiměřený program. Hlavním posláním je zprostředkovat dětem zábavnou formou poznání. programové schéma Vzdělávání, zábava, dokumenty, zpravodajství, publicistika, dramatika, sport, animace Dodat podkres – programové schéma – produkt se začal vymezovat – má za úkol….konkrétní vymezení programu jsme definovali takto…. Dětský kanál vysílá pro děti, komunikuje ale také s rodiči, učiteli, pedagogickými pracovníky a odbornou veřejností.
10
Marketingové atributy
ZÁVĚRY: Mezi testovanými názvy nejlépe skóruje název „:D“. Ostatní názvy jsou buď průměrné nebo nevyhovující jako název pro dětský kanál. Název „:D“ děti velmi zaujal. Děti spontánně označily tento kanál jako „smajlík TV“, „usměváček“ nebo „smějící se TV“, popř. „smějící se déčko“. LEGENDA: výborný průměrný špatný
11
Výsledky – ČT D - sledovanost– září 2013
programové schéma Vzdělávání, zábava, dokumenty, zpravodajství, publicistika, dramatika, sport, animace Dodat podkres – programové schéma – produkt se začal vymezovat – má za úkol….konkrétní vymezení programu jsme definovali takto…. 13,04 % 06:00-20:00
12
Výsledky 41. týden 2013 - ČT D -TÝDENNÍ SHARE
06:00-20:00, CS 4-12 programové schéma Vzdělávání, zábava, dokumenty, zpravodajství, publicistika, dramatika, sport, animace Dodat podkres – programové schéma – produkt se začal vymezovat – má za úkol….konkrétní vymezení programu jsme definovali takto….
13
Výsledky – top 25 pořadů programové schéma
Vzdělávání, zábava, dokumenty, zpravodajství, publicistika, dramatika, sport, animace Dodat podkres – programové schéma – produkt se začal vymezovat – má za úkol….konkrétní vymezení programu jsme definovali takto….
14
Výsledky – top 25 pořadů programové schéma
Vzdělávání, zábava, dokumenty, zpravodajství, publicistika, dramatika, sport, animace Dodat podkres – programové schéma – produkt se začal vymezovat – má za úkol….konkrétní vymezení programu jsme definovali takto….
15
Výsledky – spokojenost – září 2013
programové schéma Vzdělávání, zábava, dokumenty, zpravodajství, publicistika, dramatika, sport, animace Dodat podkres – programové schéma – produkt se začal vymezovat – má za úkol….konkrétní vymezení programu jsme definovali takto….
16
Počet návštěv stránky „Decko“
programové schéma Vzdělávání, zábava, dokumenty, zpravodajství, publicistika, dramatika, sport, animace Dodat podkres – programové schéma – produkt se začal vymezovat – má za úkol….konkrétní vymezení programu jsme definovali takto….
17
Top nejsledovanějších videí v i-vysílání – po týdnech
Počet zhlédnutí programové schéma Vzdělávání, zábava, dokumenty, zpravodajství, publicistika, dramatika, sport, animace Dodat podkres – programové schéma – produkt se začal vymezovat – má za úkol….konkrétní vymezení programu jsme definovali takto….
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.