Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
2
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Marketing =nauka o trhu -v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici -> ovlivňuje všechny firemní subsystémy ( zásobování, výroba, prodej, ekonomika firmy, řízení firmy) - rozhoduje o budoucím vývoji firmy a proto je důležité marketingové plánování
3
Historie marketingu 1. výrobní koncepce (vyrob co nejlevněji a prodáš)
2. výrobková koncepce (vyrob co nejkvalitněji a prodáš) 3. prodejní koncepce (čím víc reklamy, tím víc prodáš) 4.marketingová koncepce ( nejdřív poznej svého zákazníka a jeho potřeby a pak prodáš) 5. sociální marketing (poznej svého zákazníka a zohledni i potřeby společnosti a pak prodáš)
4
1. VÝROBEK 2. CENA 3. PROPAGACE 4. DISTRIBUCE
Marketingový mix (4P) 1. VÝROBEK 2. CENA 3. PROPAGACE 4. DISTRIBUCE
5
1. VÝROBEK • pojetí totálního výrobku • životní cyklus výrobku
• inovace výrobku • značka
6
2. CENA • cenou můžeme sledovat různé cíle
• ke stanovení ceny musíme znát náklady, konkurenční ceny, daňové zákony, … • metody stanovení ceny – nákladová, podle konkurence, podle hodnoty vnímané zákazníkem
7
3. PROPAGACE • podpora prodeje ( vzorky, ochutnávky, reklamní předměty,...) • reklama ( televize, internet, rádio, …) • prodejní personál ( vyškolené prodavačky, obchodní cestující,...) • public relation ( vztahy s veřejností, tiskoví mluvčí, …) • přímý marketing ( teleshoping, zásilkový prodej, propagace spojená s okamžitým prodejem,...)
8
4. DISTRIBUCE - cesty zboží k zákazníkovi: • přímé
• nepřímé ( velkoobchody, maloobchody)
9
Prodej = je jednou ze součástí marketingu - činnosti při prodeji :
• skladování hotových výrobků a zboží • plánování prodeje • personální zabezpečení prodeje • jednání s odběrateli • uzavírání kupních smluv • vyřizování reklamací ...
10
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.