Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
WORKSHOP Metody práce s informacemi v online prostředí
S prací s informacemi v online prostředí se potká každý žák: při hledání zdrojů pro domácí úkoly, při psaní referátů - nebo třeba v rámci kontaktů v sociálních sítích. A často bývá právě dovednost žáka vyhodnotit dostupné informace klíčová k tomu, aby byl produkt jeho práce odpovídající a kvalitní. Pokud je toto téma nosné i pro vaše žáky, přijďte si hrát s metodami kurátorství vzdělávacího obsahu a jejich variacemi, které se přesně trefí do vašich potřeb i učení vašich žáků. WORKSHOP Metody práce s informacemi v online prostředí
2
WORKSHOP Metody práce s informacemi v online prostředí
Kdo je kurátor ? … a proč kurátorství ve škole? WORKSHOP Metody práce s informacemi v online prostředí
3
WORKSHOP Metody práce s informacemi v online prostředí
4
KOLEKCE VZDĚLÁVACÍHO OBSAHU
téma obsahy názvy zdrojů popis zdrojů řazení
5
O CO JDE OBSAH ŠABLON TECHNIKÁLIE k výuce informatiky v projektu
6
WORKSHOP Metody práce s informacemi v online prostředí
JAK VYUŽÍT KOLEKCE pro vyhledávání informací (co jsou klíčová slova, v jakém jazyce hledat, jak rychle najdu a na kolik kliknutí, jaké jsou správné pojmy, které potřebuju) třídění informací (které zdroje jsou důvěryhodnější, který obsah je podrobnější – přesnější – lepší, které informace lépe korespondují s mou konkrétní situací, které typy informací mi v kolekci chybí) zpracování informací (proč právě toto do kolekce patří, zařadím či nezařadím do kolekce, jak popsat, o co ve zdroji ve vztahu ke kolekci jde) předávání informací (jaké požadavky mám na nástroj k předávání, který konkrétní zvolím, jak ho vhodně naplnit, jaké další kreativní možnosti využití nástroj nabízí) WORKSHOP Metody práce s informacemi v online prostředí
7
WORKSHOP Metody práce s informacemi v online prostředí
Kdo je autorem? (počet kliků) WORKSHOP Metody práce s informacemi v online prostředí
8
WORKSHOP Metody práce s informacemi v online prostředí
Kdo je autorem? (počet kliků) Které galerii obraz patří? (správnost odpovědi, rychlost odpovědi) WORKSHOP Metody práce s informacemi v online prostředí
9
WORKSHOP Metody práce s informacemi v online prostředí
Kdo je autorem? (počet kliků) Které galerii obraz patří? (správnost odpovědi, rychlost odpovědi) Jak uchopit tento obraz v tématu vašeho předmětu? WORKSHOP Metody práce s informacemi v online prostředí
10
WORKSHOP Metody práce s informacemi v online prostředí
Kdo je autorem? (počet kliků) Které galerii obraz patří? (správnost odpovědi, rychlost odpovědi) Jak uchopit tento obraz v tématu vašeho předmětu? Jaký nástroj zvolíte k předávání? WORKSHOP Metody práce s informacemi v online prostředí
11
kurátorství obsahu: kolekce a práce s nimi
12
kurátorství obsahu: kolekce a práce s nimi
13
kurátorství obsahu: kolekce a práce s nimi
14
KDY kurátorství UČITEL VYUŽIJE?
kurátorství obsahu: kolekce a práce s nimi KDY kurátorství UČITEL VYUŽIJE? když nepracuje s učebnicí když pracuje s žáky na internetu když individualizuje výuku když se pohybuje ve vyšších patrech Bloomovy taxonomie když využívá aktuální téma když chce rozvíjet klíčové kompetence
15
STANOVTE SI CÍL, určete si cílovou skupinu
kurátorství obsahu: kolekce a práce s nimi KUDY NA TO? STANOVTE SI CÍL, určete si cílovou skupinu POJMENUJTE SMYSL plánované kolekce VYTVOŘTE SI SCÉNÁŘ použití kolekce VYMEZTE TYPY ZDROJŮ, které potřebujete DOHLEDEJTE ZDROJE DEJTE SMYSL KOLEKCI DOPLŇTE KONTEXT do kolekce NAJDĚTE ZPŮSOB SDÍLENÍ kolekce se žáky SDÍLEJTE, DEJTE ZADÁNÍ, REALIZUJTE
16
MOŽNÉ SCÉNÁŘE POUŽITÍ kurátorství
kurátorství obsahu: kolekce a práce s nimi MOŽNÉ SCÉNÁŘE POUŽITÍ kurátorství prázdný soubor zadání: vytvořte kolekci kolekce s chybou neúplná kolekce kolektivní kolekce individuální kolekce + sada všech kolekcí kolekce k doplnění smyslu/kontextu/seřazení a utřídění redigované kolekce na různá témata
17
k výuce (nejen) informatiky v projektu
1. šablona: O PROBLÉMU - kompletní práce s problémem v informatice: od analýzy až po transfer zkušeností 2. šablona: S DIFERENCIACÍ - žáci různé úrovně mají různé úkoly a rozvíjejí se svým vlastním tempem 3. šablona: KURÁTORSKÁ - různé způsoby práce s expertně ověřenými zdroji
18
k výuce (nejen) informatiky v projektu
kurátorská šablona šablona s problémem šablona s diferenciací
19
KACA katerina.parvonic@gmail.com
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.