Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Srovnání plánovaného a skutečného stavu SZ

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Srovnání plánovaného a skutečného stavu SZ"— Transkript prezentace:

1 Srovnání plánovaného a skutečného stavu SZ
Přednáška byla zpracována za podpory grantového projektu financovaného z Fondu rozvoje vysokých škol (FRVŠ) č. 2005/2009 „Inovace předmětu Financování stavební zakázky“ Srovnání plánovaného a skutečného stavu SZ

2 Zjištění skutečného stavu Srovnání plánu se skutečností
Princip srovnávání Plánovaný stav Řídící opatření Zjištění skutečného stavu Analýza odchylek Srovnání plánu se skutečností

3 Princip řízení nákladů stavební zakázky
Plán stavební zakázky Provedení stavební zakázky Identifikace rozdílů mezi plánem a provedením v předem definovaných ukazatelích (náklady, výkony, zisk) Pozn.: Pro možnost řízení nutná stejná struktura informací pro plán i provedení Financování stavební zakázky

4 Fáze řízení stavební zakázky
Obchodní vyhledávání zakázek na stavebním trhu, tvorba nabídek, účast ve výběrových řízení, získávání zakázek Přípravná příprava zakázky do výroby, zajištění výrobních zdrojů, harmonogramy prací Realizační provedení zakázky Garanční předání zakázky objednateli, garance ze zákona Financování stavební zakázky

5 Náklady stavební zakázky
Režijní náklady Fáze: obchodní, přípravná, realizační, garanční Výrobní náklady Fáze: realizační Financování stavební zakázky

6 Fáze realizační – výrobní náklady
Náklady na zakázce vznikají za práce provedené: Vlastními pracovníky Ukazatelem je množství spotřeby plánovaných výrobních zdrojů: výrobní materiál (m.j.) výkony pracovní síly ve výrobě (Nh) výkony pracovních strojů a zařízení (Sh) Subdodavatelskými organizacemi Ukazatelem jsou celkové náklady na subdodávku Financování stavební zakázky

7 Fáze realizační – výrobní náklady (provedené vlastními pracovníky)
Ukazatele nákladů na výrobní materiál v Kč Množství materiálu v m.j.: plánované spotřeby jednotlivých materiálů stanovené z normativů spotřeby spotřeby jednotlivých materiálů vedených v operativní evidenci zásob (dodavatelské faktury) Jednotkové ceny materiálů v Kč/m.j.: ceny pořízení: nákupní ceny z ceníků nebo nabídek dodavatelů + jednotkové pořizovací náklady ceny fakturované v dodavatelských fakturách odběrateli Financování stavební zakázky

8 Fáze realizační – výrobní náklady (provedené vlastními pracovníky)
Ukazatele nákladů na výkonové mzdy v Kč: Množství výkonů v Nh plánovaných na provedení, stanovených z normativní základny VN na m.j výkonů, naměřených m.j. provedených výkonů – stavebních prací Tarifní mzdové sazby v Kč/h z podnikových tarifů vyplacené jednotlivým výkonovým dělníkům Financování stavební zakázky

9 Fáze realizační – výrobní náklady (provedené vlastními pracovníky)
Ukazatele nákladů na výrobní stroje v Kč Množství výkonů stroje ve Sh plánovaných pro provedení výkonů měřených v m.j (z normativní základny) stanovených z naměřených m.j. výkonů (časové a výkonové využití) Hodinové sazby stroje v Kč/Sh hodinové sazby nákladů plánované hodinové sazby nákladů skutečné Financování stavební zakázky

10 Fáze realizační – výrobní náklady (provedené subdodavateli)
Ukazatele nákladů na subdodávky Plánované náklady subdodávky vč. nákladů na jejich zajištění stanovených ze smluvních dohod se subdodavateli Skutečné náklady z dodavatelských faktur subdodavatelů a vykázaných nákladů střediska zajišťujícího subdodávky Financování stavební zakázky

11 Fáze realizační – režijní náklady
Režijní náklady v Kč plánované zjištěné z podnikové evidence Financování stavební zakázky

12 Výkony na stavební zakázce
Ukazatele výkonů na stavební zakázce: druhy stavebních prací množství výkonů (měření konstrukcí v m.j., množství stavebních prací, víceprací, méněprací) lhůty plnění (dodržení časových harmonogramů) dodržení kvality (technické normy, technologické předpisy) Financování stavební zakázky

13 Výkony na stavební zakázce
Ukazatele množství výkonů provedených na stavební zakázce: Fyzický objem provedených prací v m.j. zjištěných z dokumentace ke stavební zakázce, které mají být provedeny zjištěných přímým měřením zhotovených konstrukcí Jednotkové ceny stavebních prací v Kč/m.j. plánované na zakázce fakturované objednateli Financování stavební zakázky

14 Výsledek řízení Výsledek řízení je dosažení plánovaného zisku na zakázce Plán: cena – plánované náklady = zisk Skutečnost: výnosy z prodeje – skutečné náklady = zisk Financování stavební zakázky

15 Financování stavební zakázky
Controlling lze jej vyjádřit slovy kontrolování, dozorování, řízení (zejména z hlediska ekonomického a finančního) v rovině různých jednotlivých staveb v rámci celého podniku obsahuje několik dílčích fází: získávání relevantních informací potřebných k dalšímu hodnocení transformování těchto údajů do dalších informačních oblastí zdokumentování těchto informací do tabulek, vzorů či modelů návrh opatření na zlepšení Rozlišujeme následující úrovně controllingu: Finanční Ekonomický Technický Financování stavební zakázky

16 Financování stavební zakázky
Finanční controlling hlavní náplní je sledování, kontrolování a následné řízení peněžních toků a oblasti finanční a kapitálové struktury na základě jednotlivých ukazatelů finanční analýzy je možné sledovat: platební schopnost podniku, jeho platební morálku či platební morálku věřitelů pro zajištění peněžního koloběhu řízení „efektivní“ zadluženosti – tzn. rozumné zadlužení z hlediska zefektivnění výroby, kontrola výše zadlužení z hlediska platební schopnosti podniku v letech splácení cizích zdrojů kontrolování jak rentability vložených prostředků či celkového kapitálu, tak i rentability tržeb Financování stavební zakázky

17 Nákladový controlling
Úlohou je komplexní sledování nákladů za: Podnik řízení nákladů z hlediska jejich výše ve vztahu k hospodářskému výsledku Podnikové útvary ve vztahu k výrobě – přímé a nepřímé náklady, fixní a variabilní náklady Zakázky průběžná kontrola nákladů během realizace zakázky -porovnání předběžných vykalkulovaných nákladů s náklady skutečně vzniklými Financování stavební zakázky

18 Technický controlling
kontrola termínů v úrovni jednotlivých staveb ve dvou pohledech: technicko/stavební – dochází k dozoru jednotlivých stavebních částí na základě následujících dokumentů: stavební deník, denní hlášení mistra, výkresy skutečného provedení atd. platební – tzn. sledovatelnost právě uskutečněných plateb, kontrola termínů splatnosti faktur kontrola kvality zajišťování kvality podle ČSN ISO norem řady 9002 nebo 9001, které jsou dále specifikovány jako prvky systému jakosti (podle ČSN EN ISO 9001) Financování stavební zakázky


Stáhnout ppt "Srovnání plánovaného a skutečného stavu SZ"

Podobné prezentace


Reklamy Google