Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Intuitivní marketing Marketingové plánová a řízení MSP – Martina Blažková, je to sice určeno pro MSP, ale nijak nepřizpůsobeno! http://books.google.cz/books?id=u13toatW6bEC&pg=PA19&lpg=PA19&dq=procesy+v+mal%C3%A9+firm%C4%9B&source=bl&ots=TRLpDMNRNH&sig=-Y

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Intuitivní marketing Marketingové plánová a řízení MSP – Martina Blažková, je to sice určeno pro MSP, ale nijak nepřizpůsobeno! http://books.google.cz/books?id=u13toatW6bEC&pg=PA19&lpg=PA19&dq=procesy+v+mal%C3%A9+firm%C4%9B&source=bl&ots=TRLpDMNRNH&sig=-Y"— Transkript prezentace:

1 Intuitivní marketing Marketingové plánová a řízení MSP – Martina Blažková, je to sice určeno pro MSP, ale nijak nepřizpůsobeno!

2 Platí pro všechny situace v byznyse, v roli manažera, vlastně pro jakékoliv jednání
Přišel jsi čtvrt hodiny předem – přišel jsi včas, přišel jsi na čas – přišel jsi pozdě, přišel jsi pozdě – raději tam nechoď! Jediné možné řešení jak v profesních situacích nebýt nervózní je – být na jednání dobře připraven, vlastně platí také pro všechno…

3 Jedinečná výhoda MSP Nepotřebujete složité studie a průzkumy, abyste svého zákazníka poznal – máte ho přímo před sebou „face to face“. Přímo se zákazníka ptejte, získáte tak vzácné informace. Spokojený zákazník vám rád zodpoví vaše otázky - jak se o vás dozvěděl - jak je s vámi spokojený - s čím nebyl spokojený - co by ještě očekával…. Nejlepší reklamou je doporučení vašeho spokojeného zákazníka. Pokud je vaše péče o zákazníka dobrá, nemusíte se bát požádat ho o doporučení.

4 Udržet zákazníka – tj. pečovat o něj
Pamatujte si, že schéma „před prodejem mluvit, po prodeji utéct“ používají jen podvodníci. Je známou věcí, že o mnoho zákazníků přicházíme tím, že se jim po prodeji nevěnujeme. „Koruna vynaložená na získání zákazníka je utracená koruna. Koruna investovaná do jeho udržení je vydělaná koruna.“ „Vždy první oddělení které ve firmě zřizují je oddělení péče o zákazníky zaměřené na jejich spokojenost.“ „Dá se říci, že kvalitní péče o zákazníky, která by měla být standardem a ne konkurenční výhodou je na českém trhu právě výhodou, o které všichni vědí, ale málokdo ji dělá.“ Tomáš Čupr, zakladatel serverů Slevomat a DámeJídlo. cz

5 Upřímnost - Základem vašeho úspěchu je upřímná služba zákazníkovi.
To co nabízíte nemůže být propagací vlastního produktu, ale řešením zákazníkova problému. Zákazník je někdo, kdo k nám přichází se svými přáními. Naši snahou je toto přání splnit – otimálně pro něho, ne pro nás. Není-li vaše snaha upřímná, zákazník to dříve nebo později odhalí. Zákazník pozná, že vaše snaha je více prodat, ne mu vyhovět. Na prvním místě péče, ne zisk. Zákazník je velice citlivý na to, jak s ním jednáte. Neodpustí vám povýšené chování. I bohatý musí sloužit zákazníkovi, nechce-li o své bohatství přijít. Přímý prodej: musíte se naučit poznat, kdy chce zákazník vystoupit z anonymity - stát se příjemcem vaší péče – vyšle signál (přímý pohled, gesto, přikročení). Vaše podnikání směřuje k uspokojení potřeb jiných lidí – vašich zákazníků. Teprve od toho se odvíjí vše ostatní. Neboť uspokojíte-li potřeby svých zákazníků, oni vám poskytnou své peníze a ty vám zase dají nezávislost. Uspokojíte-li tedy potřeby zákazníků, uspokojíte i své potřeby. Tato myšlenka není nijak nová, vyznávají ji další milióny podnikatelů. Ale vy musíte ji doplnit o to podstatné slovo – upřímně. Znamená to (parafráze z Bible): Celým svým srdce a celou svou myslí toužit po uspokojení zákazníka. Intuitivní podnikatel chápe svou upřímnou péči o zákazníka jako své poslání. Cest k bohatství je však více, a tak se může stát, že i lidé bez této snahy zbohatnou. Problém je však v otázce udržitelnosti. Všeobecně se zdá, že vydělat peníze je menším problémem než je udržet. Pokud zákazník vycítí, že podnikatel ho považuje pouze za zdroj snadných peněz, urazí se. Intuitivní podnikatel se uvědomuje, že jeho vztah k zákazníkovi není nikdy věčný. Nemůže a nesmí tedy podlehnout pokušení vzdát role „služebníka“ a začít vystupovat v roli „pána“. Je dokázáno, že udržet si dosavadního zákazníka je mnohem levnější než získávat nového.

6 Zapamatujte si jméno Oslovujeme zákazníka jménem. Každý zákazník považuje sám sebe za významného a váženého člověka a chce i slyšet své jméno. „S vizitkou pracujeme.“ Pokud máte sjednanou schůzku u vás ve firmě, je na vás, abyste zákazníkovi vytvořili příjemné prostředí. Měli byste zákazníka očekávat – má pocit důležitosti. Důležité je vědět, že muži rádi sedí tak, aby měli dveře před sebou nebo po své pravé ruce. Nikdy za zády. Na závěr svého hosta doprovoďte, dáváte mu tak ještě naposledy najevo, že si ho vážíte. Problém bývá rozlišit, kdy chce být zákazník v anonymitě a kdy naopak jeví zájem o váš produkt. Důležitým vodítkem pro učení je signál, který v tu chvíli vyšle. Rozpoznání tohoto signálu je pro vás velmi důležité, protože tím, že na něj zareagujete, poskytujete zákazníkovi pocit jistoty a pohodlí. Každý člověk může samozřejmě vysílat signál trochu jiný, ale vždy se dá identifikovat. Bývá to především přímý pohled, gesto, přikročení. Intuitivní podnikatel oslovuje zákazníka od začátku jménem. „Dobrý den, pane Nováku.“ „Těší mě, pane Nováku.“ Důležité jsou vizitky. Pokud probíhá jednání u vás ve firmě, je na vás, abyste zákazníkovi vytvořili opravdu domácí prostředí. Pokud nemáte jistotu, že odbavení „na vrátnici“ projde hladce, raději zde už čtvrthodinu předem na svého hosta čekejte. Očekávat hosta – má pocit důležitosti. (Připomenout Izraelské přísloví: Přišel jsi čtvrt hodiny předem – přišel jsi včas, přišel jsi na čas – přišel jsi pozdě, přišel jsi pozdě – raději tam nechoď.) Důležité je vědět, že muži rádi sedí tak, aby měli dveře před sebou nebo po své pravé ruce. Nikdy za zády. Odložte zákazníkovi kabát. Na závěr svého hosta doprovoďte, dáváte mu tak ještě naposledy najevo, že si ho vážíte.

7 Nespokojený zákazník – okamžité řešení
Zákazník vám odpustí nějakou drobnou vadu (pokud jich není moc), když vidí vaši upřímnou snahu ji hned odstranit. Ale pokud se raději budete snažit vady zamaskovat, nebude vám to tolerovat. Reklamace není nepřátelský útok, ale podnět ke zlepšení vašich služeb. Snažte se vždy zjistit všechny důvody, které zákazníka k reklamaci vedly. Hrot nepřátelských postojů otupíte tím, že zákazníka zapojíte do řešení jeho reklamace. Snažte se o co nejrychlejší nápravu, vč. např. nabídky nějakého speciálního bonusu nebo nadstandardní služby. Čím větší je problém, tím více o něm se zákazníkem mluvte. Překonáváním překážek se blížíte k cíli. Jejich obcházením ničeho nedosáhnete. Vyskytne-li se nějaký problém, komunikujte, seč můžete. Komunikujte dokonce ještě před výskytem problému, je to totiž nejlepší prevence. Je známou věcí, že o mnoho zákazníků přicházíme tím, že se jim po prodeji nevěnujeme. Pamatujte si, že schéma „před prodejem mluvit, po prodeji utéct“ používají jen podvodníci. Pro vás musí platit, že po prodeji budete mluvit se zákazníkem nejméně tak často a hodně jako před prodejem. Pokud se tedy setkáte s nespokojeným zákazníkem, chápejte to jako šanci. Šanci ke zlepšení kvality svých výrobků a služeb, pokud má pravdu, ale také šanci k dosažení vyšší úrovně, pokud pravdu nemá. Každá kritika, oprávněná i neoprávněná, by ve vás měla roztočit motor, který vás postrčí výše.

8 Tomáš Čupr, zakladatel serverů Slevomat a DámeJídlo.cz …
„Každou jednotlivou stížnost řešte nejen jako samostatný případ, ale hlavně koncepčně. Snažte se změnit byznys tak, aby se problém v budoucnu neopakoval. Recept na úspěch? Tvrdá práce a jasná vize. Dobrých nápadů je všude spousta, ale dotáhnout je k­ úspěchu, to je dřina, která jen není navenek tolik vidět.

9 Být znalý Zákazník rád přijme vaše/vašich zaměstnanců rady, pokud bude vidět, že svému oboru rozumíte. Abyste mohli řešit zákazníkovy problémy, musíte mít vědomosti v oboru, ve kterém produkt či službu poskytujete. Zákazníka přimějete ke změně postoje jen tehdy, bude- li přesvědčen, že jste k tomu kompetentní, že tomu rozumíte. Zákazník očekává, že ho budete překvapovat. Pokud zaspíte, odejde jinam. Nedělejte to, co dělají ostatní. Není to žádné překvapení. Navazujte se svými zákazníky osobní a neformální vztahy. (To vše pochopitelně platí i pro vaše zaměstnance.)) Zákazník přijme rád vaše rady, pokud bude vědět, že jsou fundované a založené na vašem širokém odborném rozhledu. Očekává, že vyřešíte jeho problém a že jste k řešení tohoto problému kompetentní. Jinak nemá důvod, proč by s vámi měl ztrácet čas. Pokud váš zákazník je také podnikatel, je nezbytné mít znalost o jeho oboru, ve kterém podniká. Jinak jeho problém nemůžu řešit.

10 Podnikatel a věci veřejné (PR)
Intuitivní podnikatel má dobrý vztah k „obci“ kde působí, je členem různých spolků, podílí se na pořádání místních akcí nebo je v kontaktu s charitou. Není mu jedno, co se děje za plotem jeho zahrady, za dveřmi bytu. Stále se setkává s lidmi a zajímá se o ně. Je to ve svém důsledku pozitivní reklama. Mějte dobré vztahy s obchodními partnery: Zásada „já se zmíním o tobě a ty zase o mně“. Budujte přátelské vztahy s obchodními partnery a nemusíte se obávat zlých časů. Bude-li třeba, podrží vás, také proto, že to bude v jejich podnikatelském zájmu (například posečkají s fakturou). Jen samotářům nikdo nepomůže. Připravte mysl na vnímání potřeb druhých. Je-li intuitivní marketing založen na upřímné službě zákazníkům, pak intuitivní podnikatel musí být naladěn na přijímání jejich signálů. Intuice je systém zpracování informací a nalézání řešení. Pro dobré fungování intuice potřebujete vytvořit přijímací zařízení, které signály od vašich zákazníků bude zachycovat. Hlavní podmínkou intuice je aktivní kontakt s lidmi. Především na slovo aktivní je třeba dát důraz. Nedosáhnete žádného rozvoje, pokud se k lidskému společenství, k menším či větším kolektivům ve své blízkosti postavíte jako k nutnému zlu. Musíte být ovlivňování a současně ovlivňovat, a to vždy se vzájemnou výhodností pro obě strany. Intuitivní podnikatel je členem různých spolků, podílí se na pořádání dětských dnů nebo je v kontaktu s charitou. Není mu jedno, co se děje za plotem jeho zahrady, za dveřmi bytu. Stále se setkává s lidmi a zajímá se o ně. Dobré nápady potřebují nejen podmínky pro intuitivní zpracování, ale také čas. „Ráno moudřejší večera.“ Večer nic neřešit, nechat podvědomí zpracovat a ráno vám předá výsledky. Když ráno nenaleznu nic, pak je problém spíše ve špatném zadání nebo v neschopnosti zachytit výsledek. Hodně lidí totiž očekává, že řešení ráno nalezou na nočním stolku. Tak to ovšem není, mysl pracuje často s pouhými náznaky a v oblasti intuicí je to téměř pravidlem. Chcete-li používat intuitivní marketing, musíte se připravit na to, že jde více o práci s myslí než s moderní technikou.

11 Konkurence Nikdy nesmíte konkurenci hanit.
Konkurence vás může naučit jak některé věci dělat a jak naopak některé věci nedělat. Intuitivní podnikatel má konkurenci rád a váží si ji. Učte se od své konkurence a berte si poučení z jejích chyb. Chvalte konkurenci tak, abyste současně chválili i sebe. Nikdy nesmíte konkurenci hanit. Nejlepším způsobem, jak se s konkurencí vypořádat, je pochválit ji. Prohlásit: „Společnost X je nejlepší na trhu a my jsme se od ní hodně učili, a tak se můžeme s ní dnes srovnávat“. Pokud jste nepřišli na trh s něčím naprosto novým a nikdy neviděným, pak vás jistě čeká střet s konkurencí. Konkurence totiž není jakýsi předmět vaší zloby a cíl likvidačních snah. Je to především váš učitel a to dokonce dvojnásobný. Konkurence vás může naučit jak některé věci dělat a jak naopak některé věci nedělat. Intuitivní podnikatel má konkurenci rád a váží si jí. Jednak se od ní, jak bylo řečeno, může mnohém poučit, a to dokonce s předstihem, než začne chyby dělat sám, jednak ho její tlak nutí k vyšším výkonům. Vaše láska ke konkurenci dokonce musí jít tak daleko, že ji budete před zákazníky chválit. Máte k tomu dva dobré důvody. Jednak je hanění konkurence svou povahou činností se záporným potenciálem a zřejmě se vám na ni dostane také záporné reakce. Lidé mají totiž tendenci hájit napadeného, ať už je to kdokoliv. Nejlepším způsobem, jak se s konkurencí vypořádat, je pochválit ji. Prohlásit: Společnost X je nejlepší na trhu a my jsme se od ní hodně učili, a tak se můžeme s ní dnes srovnávat“.

12 Reklama – Miloš Toman: Intuitivní reklama
Pokud neznáte potřeby zákazníka, žádná reklama vám nepomůže. Nevěrohodná nebo nepravdivá reklama je horší než žádná reklama. „Intuitivní“ reklama se soustředí na účel, vyhýbá se samoúčelným „kreativním“ nápadům. Cení se nápady, které přispívají k dobrému vztahu se zákazníkem, k vytváření oboustranné komunikace, k tomu, abyste jednoduše svým zákazníkům udělali radost. Musí vás představit jako zákazníkova přítele a partnera. Musí zdůraznit vaši solidnost a upřímnost. Intuitivní marketing nemá k reklamě bezvýhradně kladný vztah. Vybírá si jen takové formy, které nepůsobí na zákazníka dojmem nátlaku, dryáčnictví a podvodu. Vaše reklama musí naplnit tyto tři hlavní cíle: vstoupit do povědomí lidí a držet se v něm. Představit vás jako zákazníkova přítele a partnera. Zdůraznit vaši solidnost a upřímnost.

13 Web prezentace Jen poznámka: Zákon o korporacích ukládá AS zřídit internetové stránky. Ostatní podnikatelé samozřejmě mohou a pokud tak učiní, musí dodržet obsah povinných informací, které jsou uloženy pro tzv. Obchodní listinu. Tímto ustanovením je podnikateli stanovena povinnost uvádět na všech objednávkách, obchodních dopisech a fakturách a pokud má web: údaj jmén (pro FO) nebo názvu, sídlo nebo místo podnikání a identifikační číslo a údaj o zápisu (značku zápisu) v Obchodním či Živnostenském rejstříku.

14 Co by mělo tvořit náplň vašeho média v online prostoru?
Produkt? Značka? Musíte mít zajímavý OBSAH!!! Sociální sítě, blog – Pokud na nich chcete inzerovat, musíte tam nejdříve přivést čtenáře (fanoušky). Ty ale inzerce nepřivede. Nejde tedy primárně ani o produkt ani o značku, jde především o zajímavý obsah, který přivede čtenáře.

15 Příklad Central Group - blog
Blog chápe jako –popularizační publicistický portál. Témata: Komentáře, názorová platforma •Komentáře k legislativě např. PSP, daně, energetické předpisy, stavební zákon apod. Poradna •Designové trendy, lokality, urbanismus, hypotéky, facilitymanagement, interiéry, materiály, stavební technologie, investiční byty apod. Trendy, všeobecné zajímavé články související s tématem •Analýzy trhu, trendy v bydlení, trendy v chování klientů Podprahová propagace značky za pomoci populárního obsahu

16

17 Facebook - Síť s nejvyšším dosahem
U Facebook reklamy je nejdůležitější obrázek. Pokud nezaujmete obrázkem, textem to nenapravíte. Určete si účel reklamy: Rozmyslete si, čeho chcete reklamou dosáhnout. Snažíte se propagovat určitý produkt? Přilákat víc návštěvníků do prodejny? Zvýšit počet zobrazení webu? Prohloubit důvěru zákazníků Určete si cílový okruh uživatelů. Může mít vliv na obrázek i text. Kolik je lidem v něm let? 18–25? 25-54? Kde žijí? Kdekoli? V Praze? O co se zajímají? Rodinné aktivity? Kolektivní sporty? Zvolte si téma: Představujete své zaměstnance, abyste zvýšili důvěru zákazníků? Novou položku, abyste přilákali zpátky dřívější zákazníky? Když máte jasno o předmětu a tématu reklamy, vyplyne z toho všechno ostatní. Atd.

18 Reklama na YouTube Video inzerce na tomto kanálu umožňuje za poměrně malé peníze oslovit široké publikum. Videa na YT mají určitá specifika, jimiž se liší od klasické reklamy v televizi. Musí zaujmout uživatele v prvních 5 sekundách. Právě tehdy se uživatel rozhoduje, zdali bude pokračovat ve sledování videa, nebo ne. Prvních 5 sekund navíc může stačit k úspěšnému doručení brandingu značky, proto je vhodné zobrazit také brand, ať už zvukově nebo vizuálně

19 Elektronická tržiště E-tržiště přinášejí společnostem možnosti provádět transakce v reálném čase, měnit ceny, parametry produktu atd. Hlavní myšlenkou je sjednotit kupující a prodávající do jednoho kontaktního místa, což umožňuje organizacím koupit a prodat cokoliv snadno, rychle a úsporně. Elektronické tržiště je webová aplikace, která umožňuje elektronické zadávání veřejných zakázek ve stanovených zadávacích řízeních. E-tržiště je plně elektronický systém, všechny úkony v zadávacím řízení provádí zadavatel i dodavatel v elektronické podobě. Zdroj: Naděžda Petrů

20 Elektronická tržiště Nezávislé elektronické tržiště - provozovatelem je společnost nezávislá na účastnících obchodování na e-tržišti. Funguje jako zprostředkovatel, který poskytuje oběma stranám informace o příležitostech uzavřít obchod. Na samotné e- tržiště získáte přístup k inzerátům nebo žádosti o poptávky nebo nabídky v průmyslovém sektoru.  Další významná tržiště tvoří elektronická tržiště státní veřejné správy např. Centrum veřejných zakázek – státní podnik Česká pošta   - Posláním ABC Českého Hospodářství je zvýšit prodej a vytvořit nové obchodní příležitosti pro klienty.   - ePoptávka.cz je největší poptávkový systém v České republice, který využívá 191 382 dodavatelů ze všech oborů podnikání. Měsíčně zpracuje přes 11 tis. poptávek ve finančním objemu více než 1,5 mld. Kč.     Zdroj: Naděžda Petrů

21 Event marketing zážitkový marketing.
Principem tohoto marketingového nástroje je schopnost vyvolat v lidech emoce, které spojují událost s určitým produktem či značkou. „Event marketing je marketingově komunikační nástroj, který slouží k vytváření zážitků pomocí organizování různých forem událostí, střetnutí, resp. akcí.“ Firma se snaží zprostředkovat cílové skupině zákazníků emocionální zážitky spojené se svou značkou, přičemž se očekává, že prožitek z těchto aktivit bude mít pozitivní dopad na emoce jednotlivců, což se následně odrazí v trvalejší a intenzivnější příchylnosti ke značce.

22 Obchodní značka/Brand Ochranná známka
usnadňuje identifikaci zboží (nebo služeb) zákazníky a dodává určitou záruku kvality. Zosobňuje určité zásady a hodnoty výrobce. Něco jiného o Ochranná známka: Ochrannou známkou je označení grafického znázornění, tvořené zejména slovy, písmeny, číslicemi, barvou, kresbou nebo tvarem výrobku či jeho obalu, určené k rozlišení výrobků nebo služeb. Registruje se na Úřadě průmyslového vlastnictví. (5.000 – Kč)

23 Značka „Česká kvalita“
Značka „Česká kvalita“ může být dobrým vodítkem pro spotřebitele při nákupu. Přináší konkurenční výhody, zvýšení prestiže a možnosti propagace firmy, zlepšení celkové image společnosti - šance i pro malé a střední podniky Značka je propůjčována na dva roky, po tomto období lze prodloužit na další dvouleté období. Každá značka má stanovená kritéria pro kvalitu podle typu výrobků či služeb a musí splňovat 4 základní podmínky: 1. Výrobek musí mít v porovnání s obdobnými výrobky na trhu nadstandardní kvalitu. 2. Kvalitu musí ověřit nezávislá akreditovaná zkušebna. 3. Dodržování kvality musím být průběžně kontrolováno. 4. Musí být kontrolována spokojenost zákazníků.

24

25 Shnutí: Marketing dříve a dnes
Špatně Dobře Výrobková orientace Zákaznická orientace Zaměření na cenu Zaměření na kvalitu Průměrná úroveň služeb, logistiky, distribuce, komunikace Rozšíření nabídky služeb Výběrový přístup k dodavatelům Dodavatel jako partner Reakce na informace z trhu, požadavky zákazníků Předvídání orientace trhu, potřeb zákazníka

26 Podpora prodeje – působí krátkodobě
Vzorky Soutěže, Výhry Extra objem Dárky Kupony Věrnostní program Snížení ceny

27 Stavební firma a marketing
Dobré jméno a reference jsou základem marketingu stavební firmy. Úspěšná realizace zakázky je klíčem k firemnímu úspěchu. Je těžké předpovídat trendy ve stavebnictví Stavební projekty a celé stavebnictví je nahlíženo ve své podstatě jako unikátní záležitost Trendy: – Zaměření na štíhlejší výrobu – Spolupracující dodavatelské řetězce

28 Analýza trhu Definovat náš relevantní trh - porozumět příležitostem na trhu (po čem je poptávka) : Identifikovat hlavní kupující (zákazníky) Jaká je ochota a možnost zákazníků nakupovat Kdo jsou naši nejlepší zákazníci? Kdo jsou naši další potencionální zákazníci? Jak bychom k nim měli přistupovat? Informovat o poskytovaných službách Kultivovat a udržovat vztahy se zákazníky Orientace na cílové skupiny zákazníků, jejichž potřeby jsme schopni naplnit Přizpůsobení firemních služeb na míru zákazníkovi, tak aby byl uspokojen ( to znamená ne jenom splnění, ale rozšíření jeho očekávání)

29 Faktory úspěchu stavební firmy
Úspěšná výrobní historie zahrnující včasnou dokončenost, nepřekročení rozpočtových nákladů a omezený seznam případných neúspěchů Úspěšné vztahy a opakovaná spolupráce se subdodavateli Úspěšná historie včasných plateb poskytovatelům materiálů a subdodavatelům Dostatečné finance pro plné financování zakázek Dostatek zkušených pracovníků a odpovídající organizace na stavbě Znalost a používání nejnovějších stavebních technologií Kvalitní vybavení a kvalitní pracovníci na stavbách

30 Nástroje marketingové komunikace
Značka je pro stavební firmu velice důležitý atribut, jelikož je nejčastěji používaný při propagaci Webové stránky Firemní loga, Vizitky, Brožury Cílené obesílání Public Relations - „vztahy s veřejností“ jsou techniky, pomocí kterých firma buduje a udržuje vztahy se svým okolím a s veřejností. Hlavním úkolem PR je vzbudit, podporovat a udržovat dobré jméno vaší společnosti. Má také pomáhat rozvíjet povědomí o značce i produktech. Stánky na veletrzích Event marketing Logo, uniformy: Mezi uniformy lze zařadit u stavebních firem i pracovní oděvy - ve firemní barvě.


Stáhnout ppt "Intuitivní marketing Marketingové plánová a řízení MSP – Martina Blažková, je to sice určeno pro MSP, ale nijak nepřizpůsobeno! http://books.google.cz/books?id=u13toatW6bEC&pg=PA19&lpg=PA19&dq=procesy+v+mal%C3%A9+firm%C4%9B&source=bl&ots=TRLpDMNRNH&sig=-Y"

Podobné prezentace


Reklamy Google