Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Seminář pro žadatele v rámci realizace SCLLD MAS Český les
Název projektu: REŽIJNÍ VÝDAJE MAS ČESKÝ LES, Z. S. Registrační číslo projektu: CZ /0.0/0.0/15_003/ Seminář pro žadatele v rámci realizace SCLLD MAS Český les Integrovaný regionální operační program (IROP) – Domažlice
3
7. Výzva „MAS Český les – IROP – Podpora rozvoje infrastruktury komunitních center a sociálního bydlení“ VAZBA NA VÝZVU ŘO IROP Č. 62 „SOCIÁLNÍ INFRASTRUKTURA“
4
Výzva č. 7 - Základní údaje
Vyhlášení výzvy: 27. listopadu 2017 Příjem žádostí: 27. listopadu 2017 – 8. ledna 2018 Způsob podání: MS2014+ / IS KP14+ Celková částka alokace z EFRR: ,- Kč Výše podpory: 95 % Min. výše způsobilých výdajů: ,- Kč Max. výše způsobilých výdajů: ,- Kč Datum ukončení realizace projektu: Udržitelnost projektu: 5 let Uzemní vymezení: území MAS, mimo KPSVL Poběžovicko
5
Oprávnění žadatelé Aktivita Rozvoj komunitních center
kraje a organizace zřizované a zakládané kraji obce a organizace zřizované a zakládané obcemi dobrovolné svazky obcí a organizace zřizované a zakládané dobrovolnými svazky obcí nestátní neziskové organizace církve církevní organizace Aktivita Sociální bydlení obce
6
Cílové skupiny Aktivita Rozvoj komunitních center
osoby sociálně vyloučené osoby ohrožené sociálním vyloučením osoby se zdravotním postižením Aktivita Sociální bydlení osoby v bytové nouzi (spící venku, v azylovém domě, invalidé, …)
7
Aktivita Komunitní centra
Podpora vzniku KC Jsou podporována veřejná víceúčelová zařízení ve kterých se setkávají členové komunity s cílem zlepšit sociální situaci jednotlivců a komunity jako celku. Realizace sociální, vzdělávání, volnočasové aktivity, kulturní a zájmové akce, které vyplývají z tradic a zvyků komunity či krajové oblasti přístupné všem obyvatelům lokality. KC poskytuje kombinaci komunitních a veřejných služeb, minimálního základního sociálního poradenství, popřípadě sociální služby v ambulantní a terénní formě se zaměřením na řešení nepříznivé sociální situace a sociálního začleňování. Cílem výzvy není budování kulturních center nebo prostor pro masovou zábavu.
8
Aktivita Komunitní centra
Poskytování sociální služby není povinné. Cílem je vybudování/poskytnutí prostoru určeného k bezúplatnému využití cílovými skupinami. Neexistuje předpoklad, že si KC na sebe musí samo vydělat, na svůj základní provoz – provozovatel KC musí zajistit, aby aktivity KC byly pro klienty zdarma. Na činnost si může vydělávat jiným způsobem. Provozní náklady KC hradí jeho provozovatel. Případná úhrada za aktivity musí být „symbolická“ a nepřesáhne tak náklady spojené s realizací jednotlivých aktivit (př. keramický kroužek zdarma, ale hlínu si hradí účastníci kurzu). Povinnost zajistit v KC sociálního pracovníka se vzděláním podle zákona o sociálních službách po dobu udržitelnosti projektu. Nestačí zajistit pracovníka v sociálních službách, ten nesmí poskytovat sociální poradenství bez dohledu. Není dán úvazek, ale soc. pracovník by měl v KC působit dle potřeb dané lokality minimálně po dobu udržitelnosti.
9
Podporované aktivity Aktivita Rozvoj komunitních center
Podpora rozvoje infrastruktury komunitních center za účelem sociálního začleňování a zvýšení uplatnitelnosti na trhu práce stavby, stavební úpravy spojené s výstavbou infrastruktury KC pořízení vybavení pro zajištění provozu dopravní automobil pro poskytování terénních a ambulantních sociálních služeb Podporované aktivity musí sloužit k zajištění provozu komunitního centra.
10
Podporované aktivity Aktivita Rozvoj komunitních center
V aktivitě není možné pořídit pouze vybavení komunitních center bez dalších opatření typu rekonstrukce. Nelze realizovat projekt komunitní centrum pod „širým nebem“ v parku/na louce, pouze investiční aktivity typu rekonstrukce.
11
Způsobilé výdaje Aktivita Rozvoj komunitních center Hlavní aktivity
Stavby a stavební práce spojené s výstavbou infrastruktury KC Rekonstrukce a stavební úpravy Nákup pozemků a staveb Vybavení pro zajištění provozu zařízení Pořízení automobilu pro poskytování terénních a ambulantních služeb DPH viz Specifická pravidla Vedlejší aktivity Demolice staveb, úpravy venkovního prostranství, projektová dokumentace, studie proveditelnosti atd…
12
Povinné přílohy k žádosti
Pokud je některá povinná příloha pro žadatele nerelevantní, žadatel nahraje do MS2014+ dokument, ve kterém uvede zdůvodnění nedoložení přílohy. Plná moc – dokládá se v případě přenesení pravomocí na jinou osobu (podání žádosti, zastoupení po dobu realizace projektu atp.) Zadávací a výběrová řízení – žadatel dokládá již uzavřenou smlouvu na plnění zakázky Doklady o právní subjektivitě žadatele (ne starší než 3 měsíce) Výpis z rejstříku trestů – příloha zrušena Studie proveditelnosti
13
Povinné přílohy k žádosti
5. Studie proveditelnosti – osnova příloha č. 4C Specifických pravidel ÚVODNÍ INFORMACE O ZPRACOVATELI ZÁKLADNÍ INFORMACE O ŽADATELI CHARAKTERISTIKA PROJEKTU A JEHO SOULAD S PROGRAMEM PODROBNÝ POPIS PROJEKTU ZDŮVODNĚNÍ POTŘEBNOSTI REALIZACE PROJEKTU ANALÝZA ROZVOJE SOCIÁLNÍ SLUŽEB V MÍSTĚ REALIZACE PROJEKTU – BUDE LI PROJEKTEM POSKYTOVÁNA PŘIPRAVENOST PROJEKTU K REALIZACI MANAGEMENT PROJEKTU A ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ VÝSTUPY PROJEKTU FINANČNÍ ANALÝZA ANALÝZA A ŘÍZENÍ RIZIK VLIV PROJEKTU NA HORIZONTÁLNÍ KRITÉRIA UDRŽITELNOST PROJEKTU EXTERNÍ EFEKTY SOCIOEKONOMICKÉ ANALÝZY
14
Povinné přílohy k žádosti
6. Doklad o prokázání právních vztahů k majetku, který je předmětem projektu Výpis z katastru nemovitostí, ne starší jak 3 měsíce(nedokládá se, pokud bylo předloženo stavební povolení) Pokud žadatel není zapsán v Katastru nemovitostí dokládá listiny, které osvědčují jiné právo k majetku (nájemní smlouva, smlouvu o výpůjčce, smlouvu o smlouvě budoucí čí jiné listiny opravňující k užívání nemovitosti 7. Žádost o stavební povolení nebo ohlášení, případně stavební povolení nebo souhlas s provedením ohlášeného stavebního záměru nebo veřejnoprávní smlouva nahrazující stavební povolení Pokud žadatel doložil k žádosti o podporu Žádost o stavební povolení (ohlášení) nebo stavební povolení bez nabytí právní moci nebo neplatné stavební povolení, musí nejpozději do Rozhodnutí o dotaci doložit stavební povolení s nabytím právní moci… 8. Projektová dokumentace pro vydání stavebního povolení nebo pro ohlášení stavby 9. Položkový rozpočet stavby (dle projektové dokumentace) Nutno členit na stavební objekty, popř. dílčí stavební nebo funkční celky či jiné obdobné části, tak aby bylo možné jednoznačně vymezit aktivity projektu 10. Čestné prohlášení o skutečném majiteli – Pokud není žadatel veřejnoprávní právnická osoba - vzor je přílohou Obecných pravidel č. 30
15
Povinné přílohy k žádosti
11. Územní rozhodnutí nebo územní souhlas nebo veřejnoprávní smlouva nahrazující územní řízení 12. Souhlasné stanovisko kraje o souladu s jeho krajským střednědobým plánem rozvoje sociálních služeb vzor stanoviska je uveden v příloze č. 9 Specifických pravidel 13. Pověřovací akt – V případě, že žadatel bude v zařízení poskytovat jednu či více sociálních služeb podle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách.
16
Indikátory výstupu 6 75 10 – Kapacita služeb a sociální práce
Povinný pro všechny projekty v této výzvě. – Počet podpořených zázemí pro služby a sociální práci – Počet poskytovaných druhů sociálních služeb
17
Projekty generující příjmy
KC poskytující sociální služby ambulantního a terénního charakteru dle zák. č. 108/2006 Sb Musí být provedeno individuální opatření potřeb financování Žadatel vyplňuje modul CBA v MS2014+ KC neposkytující sociální služby podle zák. č. 108/2006 Sb, tzn. CZV 1mil. – 20 mil. Projekty vytvářející příjmy mimo čl. 61 Obecného nařízení Veřejná podpora Pověřovací akt Náležitosti jsou uvedeny kap Specifická pravidla Poskytovatel služby může být pověřen několika akty, které na sebe musí navazovat, aby bylo zajištěno kontinuální poskytování služby. V případě nezajištěné návaznosti poskytované služby se žadatel vystavuje riziku navrácení celé dotace
18
Aktivita Sociální bydlení
Cílem je dostupné nájemní sociální bydlení Pořízení bytů formou nákupu, rekonstrukce bytu, či adaptace nebytových prostor pro potřeby sociálního bydlení a pořízení nezbytného základního vybavení IROP určuje parametry sociálního bydlení a podmínky ohledně nakládání se sociálními byty Bytový dům MAX 8 bytových jednotek sloužících SB nebo v jednom vchodě (samostatné č.p.) bytového domu, který má více než osm bytů, je podíl SB na celkovém počtu bytů nejvýše 20 %
19
Aktivita Sociální bydlení
Podporované aktivity Nákup nemovitostí Rekonstrukce a úpravy objektu nebo bytu Pořízení základního vybavení = umyvadlo, sprcha nebo vana, WC, kuchyň Úpravy společných prostor (bytového) domu – stanovení poměru v případě, kdy bytový dům neslouží výhradně pro účely sociálního bydlení Zeleň v okolí budov a na budovách Pořízení bytů sociálního bydlení formou nové výstavby není podporováno
20
Aktivita Sociální bydlení
Nezpůsobilé: Parkování a ostatní venkovní úpravy jako je úprava přístupu do domu, oplocení, terénní úpravy. Inženýrské sítě mimo stavební parcelu na níž stojí budova pro vybudování sociálního bydlení.
21
Aktivita Sociální bydlení
Sociální bydlení musí splňovat parametry sociálního bydlení IROP a zároveň stavebně technické parametry dané stavebními předpisy budov pro bydlení. Sociálním bytem se rozumí standardní bytová jednotka se základním vybavením bez nábytku. Je určeno osobám z cílových skupin, tj. osobám v bytové nouzi, ve specifických pravidlech jsou dány podmínky týkající se příjmů a (ne)vlastnictví. Sociální byt musí být umístěný v zastavěném nebo zastavitelném území podle územního plánu → sociální bydlení musí být umístěno v lokalitě, která nevede k segregaci cílové skupiny. Pořízené či rekonstruované bytové objekty sociálního bydlení musí být umístěné v běžné zástavbě s občanskou vybaveností a musí být dostupné hromadnou dopravou.
22
Aktivita Sociální bydlení
Podmínky pro nakládání se sociálními byty Příjemce nepodmíní uzavření smlouvy o nájmu složením finančních prostředků (např. kauce). Nájemné za 1 m2 podlahové plochy sociálního bytu sjednané při uzavření nájemní smlouvy nebo změněné v průběhu trvání nájemního vztahu nesmí překročit 57,50 Kč. Po dobu udržitelnosti projektu musí být cílové skupině v sociálních bytech dostupná podpora ve formě sociální práce (poskytování služby dle zákona 108/2006 Sb., o sociálních službách).
23
Povinné přílohy k žádosti
Pokud je některá povinná příloha pro žadatele nerelevantní, žadatel nahraje do MS2014+ dokument, ve kterém uvede zdůvodnění nedoložení přílohy. Plná moc – dokládá se v případě přenesení pravomocí na jinou osobu (podání žádosti, zastoupení po dobu realizace projektu atp.) Zadávací a výběrová řízení – žadatel dokládá již uzavřenou smlouvu na plnění zakázky Doklady o právní subjektivitě žadatele (ne starší než 3 měsíce) Výpis z rejstříku trestů – příloha zrušena Studie proveditelnosti
24
Povinné přílohy k žádosti
6. Doklad o prokázání právních vztahů k majetku, který je předmětem projektu Výpis z katastru nemovitostí, ne starší jak 3 měsíce(nedokládá se, pokud bylo předloženo stavební povolení) Pokud žadatel není zapsán v Katastru nemovitostí dokládá listiny, které osvědčují jiné právo k majetku (nájemní smlouva, smlouvu o výpůjčce, smlouvu o smlouvě budoucí čí jiné listiny opravňující k užívání nemovitosti 7. Projektová dokumentace pro vydání stavebního povolení nebo pro ohlášení stavby 8. Žádost o stavební povolení nebo ohlášení, případně stavební povolení nebo souhlas s provedením ohlášeného stavebního záměru nebo veřejnoprávní smlouva nahrazující stavební povolení Pokud žadatel doložil k žádosti o podporu Žádost o stavební povolení (ohlášení) nebo stavební povolení bez nabytí právní moci nebo neplatné stavební povolení, musí nejpozději do Rozhodnutí o dotaci doložit stavební povolení s nabytím právní moci… 9. Položkový rozpočet stavby (dle projektové dokumentace) Nutno členit na stavební objekty, popř. dílčí stavební nebo funkční celky či jiné obdobné části, tak aby bylo možné jednoznačně vymezit aktivity projektu 10. Čestné prohlášení o skutečném majiteli – Pokud není žadatel veřejnoprávní právnická osoba - vzor je přílohou Obecných pravidel č. 30
25
Povinné přílohy k žádosti
11. Potvrzení o podání žádosti o pověření zajištění služby obecného hospodářského zájmu Žadatel musí být pověřen k výkonu služby obecného hospodářského zájmu sociální bydlení Žadatel doloží potvrzení vydané Odborem politiky bydlení MMR (příloha č. 12 Specifických pravidel Souhlasné stanovisko obce s realizací projektu Vzor je uveden v příloze č. 10 Specifických pravidel Pokud je žadatelem obec je příloha nerelevantní
26
Indikátory výstupu – Průměrný počet osob využívající sociální bydlení Povinný pro všechny projekty v této výzvě. – Nárůst kapacity sociálních bytů – Počet podpořených bytů pro sociální bydlení
27
Projekty generující příjmy
Pronájem bytu (bez ohledu na výši nájemného) je považován za hospodářskou činnost ve smyslu pravidel veřejné podpory. Subjekt pronajímající byty (soukromá, právnická nebo fyzická osoba, obce, NNO, charitativní organizace) = subjekt provozující hospodářskou činnost. → umožněn výběr 2 typů podpory u sociálního bydlení Podpora v režimu de minimis SOHZ na základě Nařízení Komise č. 360/2012 (udílená určitým podnikům pověřeným poskytováním služeb obecného hospodářského zájmu) Podpora dle Rozhodnutí Komise ze dne 20. prosince 2011 (ve formě vyrovnávací platby za závazek veřejné služby) – vyplnění modulu CBA v MS2014+
28
Hodnocení žádosti na MAS
Přijatelnost a formální náležitosti Kritéria jsou rozdělena na kritéria napravitelná a nenapravitelná. Pokud žádost o podporu nesplní byť jedno kritérium s příznakem „nenapravitelné“, je vyloučena z dalšího procesu hodnocení a „napravitelná“ kritéria nejsou hodnocena Žádost o podporu je podána v předepsané formě. Žádost o podporu je podepsána oprávněným zástupcem žadatele. Jsou doloženy všechny povinné přílohy a obsahově splňují náležitosti, požadované v dokumentaci k výzvě MAS. Žadatel splňuje definici oprávněného příjemce pro příslušný specifický cíl a výzvu MAS. (nenapravitelné) Projekt je svým zaměřením v souladu s cíli a podporovanými aktivitami výzvy MAS. Projekt je v souladu s podmínkami výzvy MAS. Projekt respektuje minimální a maximální hranici celkových způsobilých výdajů, pokud jsou stanoveny. Projekt respektuje limity způsobilých výdajů, pokud jsou stanoveny. Projekt je v souladu s SCLLD MAS Český les. (nenapravitelné)
29
Hodnocení žádosti na MAS
Věcné hodnocení (min. 35b, max. 70b) 1. Výše dotace projektu: Výše požadované dotace projektu je nižší nebo ,- Kč – 10 b Výše požadované dotace projektu je ,- Kč nebo je vyšší – 20b 2. Velikost obce, kde je projekt realizován je k dle ČSÚ: Obec, na jejímž území je projekt realizován, má 2000 a méně obyvatel – 20b Obec, na jejímž území je projekt realizován, má 2001 – obyvatel – 10b Obec, na jejímž území je projekt realizován, má 5 000 a více obyvatel – 5b 3. Připravenost projektu ke stavebnímu řízení: Žadatel má ke dni podání žádosti o podporu (resp. registrace žádosti v ISKP) platné pravomocné stavební povolení (ohlášení) nebo k žádosti přiložil čestné prohlášení, že realizace projektu nepodléhá stavebnímu řízení (ohlášení), nebo součástí projektu nejsou stavební práce. – 10b Projekt nemá ke dni podání žádosti o podporu (resp. registrace žádosti v ISKP) platné pravomocné stavební povolení (ohlášení) nebo souhlas s provedením ohlášeného stavebního záměru nebo účinnou veřejnoprávní smlouvu nahrazující stavební povolení nebo nedoložil čestné prohlášení, že realizace projektu nepodléhá stavebnímu řízení. (ohlášení) – 0b
30
Hodnocení žádosti na MAS
Věcné hodnocení Relevantní pro Rozvoj komunitních center 4. Žadatel v projektu poskytuje sociální služby Žadatel v projektu neposkytuje sociální službu – 0b Žadatel v projektu poskytuje jednu sociální službu – 1b Žadatel v projektu poskytuje dvě sociální služby – 5b Žadatel v projektu poskytuje více jak dvě sociální služby – 10b 5. Projekt je svým zaměřením zacílen na dvě a více cílových skupin: osoby se zdravotním postižením, osoby ohrožené sociálním vyloučením, osoby sociálně vyloučené. Projekt je svým zaměřením zacílen na dvě a více cílových skupin – 10b Projekt svým zaměřením necílí na dvě a více cílových skupin – 5b
31
Hodnocení žádosti na MAS
Věcné hodnocení Relevantní pro Sociální bydlení 6. Žadatel v projektu vytvoří bytové jednotky Žadatel v projektu vytvoří 2 a méně bytových jednotek – 1b Žadatel v projektu vytvoří 3 až 5 bytových jednotek – 5b Žadatel v projektu vytvoří více jak 5 bytových jednotek – 10b 7. Průměrné náklady na bytovou jednotku Průměr celkových nákladů na 1 bytovou jednotku je menší nebo roven 960 000,- Kč – 10b Průměr celkových nákladů na 1 bytovou jednotku je 960 001,- Kč nebo větší – 5b
32
Hodnocení žádosti na CRR
Závěrečné ověření způsobilosti projektů Kapitola 5.2 Specifických pravidel, 3.2 Obecných pravidel Kritéria jsou rozdělena na kritéria napravitelná a nenapravitelná. Pokud žádost o podporu nesplní byť jedno kritérium s příznakem „nenapravitelné“, je vyloučena z dalšího procesu hodnocení a „napravitelná“ kritéria nejsou hodnocena NENAPRAVITELNÁ KRITÉRIA: Statutární zástupce žadatele je trestně bezúhonný. (společné) Projekt není cílen k seniorům jako výhradní nebo jediné cílové skupině. (KC) Sociální bydlení je určeno osobám z cílových skupin. (SB)
33
Závazné dokumenty pro žadatele
Obecná pravidla závazná pro všechny specifické cíle a výzvy zadávání zakázek, změna projektu, povinná publicita.. Specifická pravidla pro každou výzvu samostatný dokument podporované aktivity, způsobilé výdaje, hodnoticí kritéria, povinné přílohy – vzory, ….. Výzva MAS termín pro příjem žádostí a realizaci projektu min. a max. výše způsobilých výdajů žadatelé, aktivity, povinné přílohy kritéria pro hodnocení projektů (součást navazující dokumentace) Přílohy MAS (pokud jsou)
34
Vydání Rozhodnutí o poskytnutí dotace
Hodnocení 1. MAS Přijatelnost a formální náležitosti - do 40 pracovních dnů od ukončení příjmu žádostí Věcné hodnocení – minimální bodová hranice (VK MAS) - do 30 pracovních dnů od ukončení kontroly P a FN Doporučení k výběru projektů (VR MAS) - do 30 dnů od ukončení věcného hodnocení 2. CRR Kritéria pro závěrečné hodnocení způsobilosti (Spec. pravidla) – Provádí CCR do 30 pracovních dnů od výběru projektu 3. MMR Vydání Rozhodnutí o poskytnutí dotace
35
Upozornění pro žadatele
Realizace projektu nesmí být ukončena před podáním žádosti o podporu. Etapy projektu mohou být minimálně tříměsíční. Pozorně pročíst Podmínky rozhodnutí o poskytnutí dotace. Postupovat nejen v souladu se specifickými pravidly, ale také s Obecnými pravidly pro žadatele a příjemce. Žádosti o podporu finalizovat v IS KP14+ dříve než v posledních hodinách před ukončením příjmu žádostí ve výzvě.
36
Upozornění pro žadatele
Nutné doložit všechny relevantní povinné přílohy k žádosti. Nutnost souladu údajů uváděných v žádosti o podporu v ISKP14+ a v povinných přílohách k žádosti. Jednoznačně vymezovat způsobilé výdaje projektu, a to jak jednotlivě, tak ve skupině výdajů na hlavní aktivity (min. 85 %) a vedlejší aktivity projektu (max. 15%). Hodnoty indikátorů musí odpovídat postupům stanoveným v metodických listech indikátorů, které jsou přílohou specifických pravidel. Respektovat stanovená pravidla veřejné podpory. Úspěšný projekt musí nezbytně splňovat všechna obecná a specifická kritéria přijatelnosti.
37
Děkujeme za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.