Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilAneta Beránková
1
Pražské tramvaje Belgický podnikatel Eduard Otlet zahájil 23. září 1875 provoz na první trati pražské koňky, asi netušil, že toto datum se stane datem, které Pražané budou oslavovat jako den, kdy jim začala sloužit pravidelná městská hromadná doprava Příkopy kolem r. 1890
2
Staroměstské náměstí tramvajové koleje
3
Karlův most Od roku 1883 jezdila na mostě koňka a v roce 1905 ji vystřídala elektrická tramvaj. Elektrický proud byl přes most veden mostovkou po speciálních kolejnicích, které zkonstruoval František Křižík. To proto, aby nebyl narušen umělecký vzhled mostu trolejemi. Po třech letech se ukázalo, že těžké tramvaje most dosti porušují a tak byly nahrazeny v roce 1908 autobusy. Ty se však také neosvědčily. Následující rok byl autobusový provoz zrušen.
4
Desatero pražského cestujícího r.1943
1. Haló! Pane! Paní! Slečno! Víte, že je nebezpečno, za jízdy se bujně chovat, naskakovat, vyskakovat? 2. Kdo je na tramvaj moc dravý, poškozuje svoje zdraví. Ženo! Muži! I vy, děti, mějte toto na paměti: 3. Každý nastup cestu svoji teprve, když vlak už stojí! Nevystupuj, předpis praví, dokud vlak Ti nezastaví! 4. Ve stanici musíš dbáti, zároveň že smějí státi jen dva vlaky - víc jich není - k bezpečnému nastoupení! 5. Třetí, i když rovněž vjíždí ještě k sloupku popojíždí. Máš-li rád své zdravé kosti, pomni, že je času dosti! 6. Vystupuj vždy pravou nohou v směru jízdy! Levou rukou zároveň se uchyť zkrátka přední tyče u stupátka! 7. Přední tyče k uchopení proveď též při nastoupení! Ve voze uvolňuj vchody, neobsazuj vstupní schody! 8. Každý nechť si lístek koupí, jakmile do vozu vstoupí, "na černo" jeť kdo se chystá, pokuta ho stihne jistá! 9. Vůbec zanech různých triků, vstoupíš-li na elektriku! Nehrej si kdes skrytě stranou s průvodčím na schovávanou! 10. Zasvěť veškeré své ctnosti vzorné službě bezpečnosti! Nestěžuj svým sobectvím těžkou službu průvodčím.
5
Nehoda tramvaje s lokomotivou v Českomoravské ulici - září 1944
V Českomoravské ulici bylo vleček křížících tramvajové koleje více. Na jedné z vleček došlo dne 10. září 1944 k vážné nehodě. Do tramvajového vlaku linky č. 5, sestaveného z motorového a vlečného vozu, najela posunující vlaková souprava vedená parní lokomotivou.
6
Praha 10 – Zahradní Město: konečná tramvaje č 26 - rok 1956
Praha 4 – ul. 5.května – rok 1970 Praha 4 – Kačerov – rok 1970
7
Pod Národním muzeem (vpravo od koně) v pozadí je Hlavní nádraží
U Hlavního nádraží 70. leta 20. stol. Na spojovací trati Hlavní nádraží - Muzeum tramvaj dojezdila 25. března 1978
8
Praha 4 Na Veselí – rok 1965 Ryšánka 1968 Ryšánka 1967
9
rok 1966 Mezibranská rok 1969 rok 1966
10
Náměstí Republiky Obecní dům Dne byl zastaven tramvajový provoz na trati Prašná brána – Staroměst. náměstí – Právnická fakulta Prašná Brána
11
Na Florenci – rok 1970 1974 1982 Hybernská
12
U Bulhara - rok 1971 Nádraží Těšnov – rok 1972
13
Tady tramvaje dojezdily 13.prosince 1980.
Václavské náměstí koncem století Tady tramvaje dojezdily 13.prosince 1980.
14
v pozadí palác Hybernia
ROK 1985 Příkopy v pozadí palác Hybernia Můstek – ul. 28.října
15
hudba : Lenka Filipová – Sloky o Praze
© JS
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.