Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Jahnová
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Jahnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_I.Čj6_Podstatná jména II. Téma: Podstatná jména II. Název sady: Český jazyk-6.ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
2
Anotace Materiál je určen pro 6.ročník speciální základní školy. První část prezentace je zaměřena na procvičování podstatných jmen, podle obrázků žáci určují názvy zvířat, rostlin a věcí, plní zadané úkoly na jednotlivých stranách, řadí slova podle abecedy, tvoří krátké věty (listy č.3-7). Ve druhé části pracují s podstatnými jmény v čísle jednotném i množném, určují rody (listy č.8-10). V závěrečné části je práce s textem, vyhledávají podstatná jména, určují rody (list č.11-12). Cílem je doplnit a zpestřit učivo. Metodické pokyny: Žáci na základě vhodně zvolených otázek společně s učitelem vyvozují nové poznatky o podstatných jménech (číslo a rod) Inovace: Interaktivní způsob učení Prezentace na interaktivní tabuli Pomůcky:interaktivní pero nebo fix, list papíru, psací potřeby
3
orel hroch lev kočka pes lev ovce orel prase ovce žirafa pes tygr
1.Pojmenujte obrázky a napište názvy do sloupečku. 2.Říkejte názvy zvířat v množném čísle. 3.Seřaďte slova podle abecedy orel hroch lev kočka pes lev ovce orel prase ovce žirafa pes tygr prase kočka tygr hroch žirafa
4
1.Pojmenujte rostliny a názvy napište do sloupečku v jednotném čísle.
2.Změňte jednotné číslo na množné číslo.
5
1.Pojmenujte rostliny a názvy napište do sloupečku v jednotném čísle.
2.Změňte jednotné číslo na množné číslo. KONTROLA palma palmy kaktus kaktusy fialka fialky růže růže pampeliška pampelišky borůvka borůvky sněženka sněženky kopretina kopretiny jahoda jahody
6
1.Pojmenujte obrázky, říkejte k čemu věci slouží?
3.Určte rod podstatných jmen. 4.Vyberte si jeden obrázek a utvořte 2 krátké věty.
7
TEN TA TO ŘEŠENÍ komoda lampička věšák lehátko skříň knihovna gauč
stoleček kolébka lednička TEN TA TO
8
1.Cvičení přečtěte v jednotném čísle, odůvodněte pravopis.
Staré duby, silné řetězy, sladké plody, ostré nože, železné mříže, očištěné mrkve, zdravé zuby, slušné pozdravy, mladí lvi, drobné peníze, natřené ploty, velké soutěže, vysoké věže, rybářské sítě, staré hrady, suché větve, těžké vozy .
9
2.Určete rod podstatných jmen.
mýdlo hoch hrad mlýn kolo řeka dítě kůzle píseň peřina říše klobouk Rod střední Rod ženský Rod mužský
10
2.Určete rod podstatných jmen.
ŘEŠENÍ Rod střední Rod ženský Rod mužský kůzle řeka hrad mýdlo píseň hoch kolo říše klobouk dítě peřina mlýn
11
1.Podtrhněte podstatná jména a určete rod.
Bělinka a Růženka byly holčičky, které žily u babičky v domku na kraji lesa. Jednoho zimního večera jim babička četla pohádku, když se ozval ťukot na okno. Byl to medvěd. Holčičky posadily medvěda k ohni, usušily mu tlapy a kožich. Když přišlo jaro, medvěd odešel. V létě při hře v lese zase děvčata zachránila z pastí několik zajíců a lišku.
12
Kontrola Bělinka a Růženka byly holčičky, které žily
u babičky v domku na kraji lesa. Jednoho zimního večera jim babička četla pohádku, když se ozval ťukot na okno. Byl to medvěd. Holčičky posadily medvěda k ohni, usušily mu tlapy a kožich. Když přišlo jaro, medvěd odešel. V létě při hře v lese zase děvčata zachránila z pastí několik zajíců a lišku.
13
Zdroje: www. office. microsoft
Zdroje: obrázky–klipart Vše citováno [ ]
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.