Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Výstupy pracovních skupin
2
Oblasti etických dilemat I.
Osobní dilemata dilema v roli – pomoc x kontrola profese x osobní bezpečí autorita x partner moje osobní limity nižší plat než klientova hmotná nouze hledání smyslu práce tam, kde se klient neposouvá/zhoršuje
3
Oblasti etických dilemat II.
Dilemata ve střetu s kolegou kolega má jiný přístup Dilemata v případu odpovědnost za klienta x za vykonanou práci
4
Oblasti etických dilemat III.
Dilemata managementu limity služby, pravidel neuspokojivé pracovní prostředí, přemíra práce x kapacita, peníze) Dilemata tváří v tvář zaměstnavatel/zadavateli/zřizovateli Upřednostnění klienta, lobby
5
Oblasti etických dilemat IV.
Dilemata instituce vůči instituci posuzování potřebnosti jiné metody práce konkurence mezi službami / boj o klienta Dilemata v makropraxi / legislativě střet koncepcí i legislativy střet legislativy a reality
6
Jak řeším dilemata? Co mi pomáhá?
Vysvětlit klientovi moji roli Respektuplná komunikace Konkrétní vnitřní pravidla pro řešení krizových, nouzových situací Poznání sebe sama (výcvik, motivace, dispozice) Intervize, konzultace, supervize, multidisciplinární spolupráce CŽV a profesní růst Zvážení dopadů rozhodnutí Zkušenost, intuice a svědomí
7
Jak řeším dilemata? Co mi pomáhá?
Radikální sociální práce Neformální postěžování si Dodržování rolí a kompetence, standardů, postupů Hodnoty moje v souladu s hodnotami organizace Dobrá argumentace Zpětná vazba od všech Relaxace, psychohygiena Podpora rodiny a stabilní zázemí
8
Zlaté pravidlo řešení etických dilemat
Dodržuj obhajitelná pravidla (vlastní či organizace) s ohledem na cíl Tvé role!
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.