Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II ."— Transkript prezentace:

1 Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
OBRATLOVCI KVÍZ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_445 Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II . Autor: Mgr. Zdenka Zavičáková Anotace: Materiál je určený pro práci s interaktivní tabulí. Ukázka tvorby DUMu v Powerpointu procvičuje a ověřuje znalostí žáků, třídí organismy do známých skupin, využívá k tomu i jednoduché klíče a atlasy.

2 Ověř si své znalosti z živočišné říše. PŘÍRODOVĚDA - 4. ROČNÍK
OBRATLOVCI KVÍZ Ověř si své znalosti z živočišné říše. PŘÍRODOVĚDA - 4. ROČNÍK

3 Obratlovci jsou živočichové, kteří mají páteř s obratli.
Patří mezi ně : plazi ptáci obojživelníci savci ryby

4 Označ špatnou odpověď! 1. A / Plazi jsou hadi, želvy i krokodýli.
B / Plazi mají tělo pokryté šupinami. C / Hadi líhnou vejce. D / Plazi mají tělo pokryté peřím. E / Někteří plazi mohou mít krunýř.

5 Kolik je na této straně plazů ?

6 Označ špatnou odpověď! 2. A / Ptáci mají tělo pokryté peřím.
B / Všichni ptáci žijí u vody. C / Někteří ptáci odlétají do teplých krajin. D / Ptáci mají zobák. E / Ptáci snášejí vejce, z kterých se líhnou mláďata.

7 Kolik je na této straně ptáků?

8 Označ špatnou odpověď! 3. A /Obojživelníci mohou mít ocas.
B / Pulcům časem narostou nohy. C / Všichni obojživelníci vydávají hlasité zvuky. D / Někteří se rozmnožují ve vodě. E / V zimě upadají do strnulosti.

9 Kolik je na této straně obojživelníků?

10 Označ špatnou odpověď! 4. A / Savci snášejí vejce.
B / Savci sají mateřské mléko. C / Většina savců má zuby. D / Někteří savci žijí ve vodě. E / Tělo mnoha savců je pokryto srstí. F / Mnoho savců má dobře vyvinutý hlas.

11 Kolik je na této straně savců?

12 Označ špatnou odpověď! 5. A / Tvar těla rybě umožňuje snadněji se pohybovat ve vodě. B / Samička klade jikry a samec mlíčí. C / Ryby dýchají kyslík rozpuštěný ve vodě. D / Mají zvláštní dýchací ústrojí – žábra. E / Povrch jejich těla je suchý a drsný. F / Ryby mají ploutve.

13 Kolik je na této straně ryb?

14 KONTROLA : 1. D 2. B 3. D 4. A 5. E

15 Napiš pět vět o každém druhu. / Uveď tři zástupce /
Napiš, co víš o rybách. Napiš, co víš o obojživelnících. Napiš, co víš o plazech. Napiš, co víš o ptácích. Napiš, co víš o savcích.

16 Pracovní list 1. Správně spoj: kočka, pes, kůň - ryby
slepice, slavik, drozd plazi kapr, sumec, pstruh obojživelníci moucha, včela, mravenec - savci ještěrka, zmije, želva sloní - ptáci ropucha, skokan, rosnička – hmyz

17 3. Napiš, jak se pohybují ryby, plazy, ptáci:
2. Správně přiraď: jelen, ovce, zajíc všežravec prase divoké, veverka, vrána - masožravec vlk, orel, štika býložravec 3. Napiš, jak se pohybují ryby, plazy, ptáci: 4. Napiš tři živočichy, kteří se rozmnožují a/rodí mláďata: b/ snášejí vejce :

18 Zdroj Klipart : Office Microsoft PowerPoint
Ilustrace :

19 KONEC Mgr. Zdenka Zavičáková MŠ a ZŠ Valašské Meziříčí, Poličná


Stáhnout ppt "Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II ."

Podobné prezentace


Reklamy Google